محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

برگزاری جلسه مشترک هیات رئیسه و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده پیراپزشکی با حضور دکتر صحرائیان

دکتر صحرائیان دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشکده پیراپزشکی را از پتانسل های نهفته این دانشکده دانست.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی: جلسه مشترک هیات رئیسه و مدیران گروه‌های آموزشی این دانشکده با حضور دکتر صحرائیان معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه شنبه 29 اردیبهشت 97 در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر چنگیزی رییس دانشکده ضمن خیرمقدم و تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: از حضور دکتر صحرائیان در دانشکده تشکر می‌کنیم و امیدواریم با استفاده از ارشادات ایشان بتوانیم در مسیر صحیح به اجرای برنامه‌های چهارساله دانشکده بپردازیم. با توجه به حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد از برنامه‌های چهارساله این دانشکده است. همان‌طور که تولید علم در دانشگاه صورت می‌گیرد. خلق ثروت نیز باید در دانشگاه انجام شود.
تصویب طرح های تحقیقاتی براساس نیاز جامعه
وی افزود: ازجمله برنامه‌های دانشکده تصویب طرح‌های تحقیقاتی بر اساس نیاز جامعه در شورای پژوهشی این دانشکده است؛ که با شیب ملایم در این چهار سال حرکت خواهیم کرد و انشا الله در انتهای چهار سال همه طرح‌ها بر اساس نیاز جامعه مصوب خواهند شد. در محور بحث خلق ثروت دانشکده پیراپزشکی دارای پتانسیل خوبی است اما متأسفانه تاکنون در حاشیه بوده و امیدواریم با حمایت دکتر صحرائیان و سایر مدیران دانشگاه از حاشیه به متن آمده و بتواند نقش تعریف‌شده را در مراکز بهداشتی و درمانی ایفا کند و این تنها بااراده ما مسیر نیست و حمایت دانشگاه را نیز می‌طلبد. در حال حاضر باوجود محدودیت فضای فیزیکی که دانشکده با آن مواجه است فضایی را به شرکت دانش‌بنیان اختصاص دادیم و در جلسات منظمی که برگزار می‌شود پروانه تأسیس این شرکت رصد شده و مراحل ثبت آن نیز در حال انجام است. همچنین پتانسیل خوب دانشجویی در این دانشکده وجود دارد که به نحو احسن می‌توان در ارتقا سطح پژوهشی دانشکده از آن استفاده کرد.
محدودیت منابع پژوهشی و لزوم ورود خیرین به امر پژوهش
دکتر صحرائیان معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و ابراز خوشحالی از حضور در جمع همکاران دانشکده پیراپزشکی گفت: من با این دانشکده قبل از دوران معاونت آشنایی دارم و چند کار پژوهشی مشترک در قالب پایان‌نامه دانشجویی انجام دادم. در دانشکده پیراپزشکی دو گونه پتانسیل نهفته شامل دانشجویان و اعضای هیات علمی وجود دارد. در این دانشکده دانشجویان از رشته‌های مختلف تشنه و علاقه‌مند هستند و اگر به آن‌ها بهاداده شود و در مسیر درست پژوهش قرار گیرند، بهتر از دانشجویان سایر دانشکده‌ها عمل خواهند کرد. برخی از دانشجویان این دانشکده به‌عنوان مربی در مرکز MS فعالیت می‌کنند و نحوه پژوهش را به دانشجویان دیگر آموزش می‌دهند، البته لازم است تعداد آن‌ها افزایش یابد. دانشکده باید محیط را برای پژوهش محیا کند. ما باید در دانشگاه ذهن دانشجو را پژوهشگر تربیت کنیم.
وی افزود: مشکلات مطرح‌شده برخی مربوط به جامعه است که ما نیز با آن‌ها دست‌به‌گریبان هستیم. برخی داخلی هستند که باید برای آن راهکار دهیم. وضعیت فعلی پژوهش در عدم اطمینان بوده که مدل خاصی از پژوهش است. در این دانشکده همکاران و اعضای هیات علمی پتانسیل خوبی دارند و باید جایابی درستی انجام شود. بسیاری از مراکز و دانشکده‌ها از افرادی که ایده خوبی و قابل‌اجرا دارند استقبال می‌کنند. لازمه این امر صحبت کردند و معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها است.
معاون تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه در خصوص دسترسی به منابع الکترونیک گفت: واحدها باید درخواست‌های خود و نیازهای منابع الکترونیک را به ما اعلام کنند که ما در جریان نیازها قرار بگیریم و برای آن اقدام کنیم. راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان اقدام مناسبی است، اما موضوع باید با دقت انتخاب شود. درزمینهٔ بودجه پژوهشی محدودیت داریم و لازم است به جذب منابع از خارج از دانشگاه و خیرین پژوهش توجه کنیم. هرچند به علت عدم آگاهی، خیرین علاقه چندانی به سهیم شدن در این امر ندارند که نیازمند جلسات متعدد و ارائه توضیحات است. همچنین می‌توان از دانش‌آموختگان دانشکده که قدرت و توان دارند نیز استفاده کرد.
وی اظهار داشت: در دو مورد امکان واگذاری امور به دانشکده وجود دارد، طرح‌های تحقیقاتی و طرح‌های ارتباط با صنعت که می‌توان انجام آن را به دانشکده واگذار کرد.
در این جلسه مدیران گروه‌های آموزشی و معاونین به بیان چالش‌ها و نکات پژوهشی مدنظر خود پرداختند.
عکس و خبر: الهام حق شناس

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

آقای دکتر چنگیزی ، جنابعالی وضعیت دانشجویان دکتری دانشکده را اصلاح بفرمایید قطعا گام برزگی در پژوهش بر میدارید یا حداقل به وضعیت قبل برگردانید.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

واقعا سیاست های بعدی در این دوره از مدیریت دانشکده در رابطه با دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعمال می شود.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *