محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

برگزاری جلسه معارفه سامانه علم‌سنجی اعضای هیات علمی با حضور دکتر کبیری در دانشکده پیراپزشکی

دکتر کبیری بر اهمیت و لزوم بازنگری اطلاعات اساتید در سامانه علم‌سنجی اعضای هیات علمی وزارت بهدشت تاکید کرد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی: جلسه معارفه سامانه علم‌سنجی با حضور دکتر کبیری سرپرست اداره انتشارات و علم سنجی دانشگاه، اعضای هیات رئیسه و مدیران گروه‌ها آموزشی این دانشکده یکشنبه 20 خرداد 97 در سالن اجتماعات برگزار شد.
معرفی اجمالی دانشکده پیراپزشکی
در ابتدای جلسه دکتر چنگیزی رییس دانشکده ضمن خیرمقدم به دکتر کبیری و همکاران و آرزوی قبولی طاعات به معرفی دانشکده پیراپزشکی پرداخت و گفت: در دانشکده پیراپزشکی 7 گروه آموزشی شامل اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی و رادیوتراپی، مدیریت اطلاعات سلامت، کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی و هماتولوژی و بانک خون وجود دارد. در هر سه مقطع دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد و کارشناسی پذیرش دانشجو داریم. در مقطع دکتری تخصصی در رشته‌های انفورماتیک پزشکی، کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی و مدیریت اطلاعات سلامت و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های رادیوبیولوژی، فناوری اطلاعات سلامت، انفورماتیک پزشکی، هماتولوژی و بانک خون و کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی پذیرش دانشجو صورت می‌پذیرد. ابن دانشکده با توجه به پتانسیل اعضای هیات علمی شرایط ارتقا شاخص‌های علم‌سنجی را دارد و اعضای هیات علمی آن به‌صورت فعال در حیطه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی در وزارت بهداشت و دانشگاه مشارکت دارند.
وی افزود: ازنظر تولید مقاله در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را داشتیم. در رویکرد جدید دانشگاه که حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است، صرف تولید مقاله برای علم‌سنجی ملاک نخواهد بود و شاخص‌های دیگر نیز مدنظر است. در همین راستا برنامه‌های چهر ساله دانشکده شامل راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان و مراکز رشد است که تحقق این برنامه‌ها با کمک اساتید میسر خواهد بود.
همچنین در این دانشکده نشریه علمی- پژوهشی پیاورد سلامت وجود دارد که به‌روز بوده و ازلحاظ محتوی وضعیت مناسبی دار‌د و به دنبال راه‌اندازی نشریه انگلیسی با کمک و همکاری دکتر کبیری هستیم.
دکتر کبیری ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع همکاران دانشکده پیراپزشکی گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه‌های مختلف علم‌سنجی از سه سال گذشته و مغفول بودن این سامانه‌ها در بین اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و توجه به اطلاعات این سامانه‌ها در جشنواره‌های مختلف وزارت بهداشت ازجمله جشنواره رازی و ابن‌سینا و توجه معاونت آموزشی دانشگاه به این سامانه‌ها در بحث ارتقا اعضای هیات علمی تصمیم گرفتیم برای معرفی این سامانه‌ها به‌صورت حضوری به دانشکده‌ها برویم. لازم است اساتید به سامانه علم‌سنجی اعضای هیات علمی مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به خود را بازبینی کنند و احتمالاً مقالات جامانده و یا هر ایراد موجود را اصلاح‌کرده یا گزارش دهند.
دکتر کبیری به بیان کلیاتی از علم‌سنجی و مفاهیم کاربردی آن، شاخص‌های علم‌سنجی، معرفی سامانه علم‌سنجی اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و سامانه علم سنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پرداخت و به‌طور مختصر 12 سامانه وزارت بهداشت به نام نوپا را معرفی کرد.
در پایان جلسه بحث و تبادل‌نظر بین اعضا صورت گرفت.

عکس و خبر: الهام حق شناس
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس