محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

برگزاری دوره بازآموزی ماموگرافی در دانشکده پیراپزشکی

دوره بازآموزی ماموگرافی با هدف ارتقا توانمندی دانشجویان و کارشناسان رادیولوژی در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، دوره بازآموزی دوروزه ماموگرافی به همت گروه رادیولوژی و رادیوتراپی این دانشکده با تدریس دکتر صدیقی، دکتر الهه جزایری، دکتر فریده پاک و اشکان حجازی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 1 و 2 اسفند 97 برگزار شد.
در ابتدای کارگاه دکتر جزایری ضمن خیرمقدم به حاضرین هدف از برگزاری کارگاه را ارتقا توانمندی و مهارت دانشجویان دانست. سپس دکتر صدیقی از مرکز تصویربرداری بیمارستان امام خمینی (ره) بر به‌روز بودن اطلاعات و توانمندی‌های دانشجویان تأکید کرد.
آمادگی بیمار، روش‌های روزمره تکنیک کرانیوکاودال، تکنیک مدیولترال، تکنیک در بیماران ایمپلانت، تکنیک با کمپرسور منطقه‌ای، تکنیک چرخشی، کاودیوکرانیال، بیوپسی و انواع روش‌ها، کنترل کیفی در ماموگرافی، تعریف کنترل کیفی، ابزار کنترل کیفی، فانتوم بررسی کیفیت تصویر، کنترل کیفی مانتیور محل تصویربرداری، کنترل کیفی پرینتر کلیشه، کنترل کیفی نیروی فشرده‌ساز اندیکاسیون، خطای تکنیکی، MLO، عوامل مؤثر بر کیفیت تصویر، دز بیمار، ماموگرافی دیجیتال، آرتیفکت‌های ماموگرافی، ماموگرافی پایش سرطان پستان، تعریف ماموگرافی، ابزار و سیستم‌های جهت بررسی بافت پستان، از مباحث مطرح‌شده در کارگاه بود.
در پایان روز اول دکتر چنگیزی رئیس دانشکده و مدیر گروه رادیولوژی رادیوتراپی این دوره را شروعی برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت باهدف افزایش مهارت دانشجویان و کارشناسان بخش‌های رادیولوژی دانست و گفت: ما به دنبال ایجاد همگرایی بین آموزش‌های تئوری و عملی هستیم و امیدواریم با تداوم دوره‌های کوتاه‌مدت زمینه را برای افزایش توانمندی‌های دانشجویان فراهم کنیم. از شرکت‌کنندگان در کارگاه تقاضا دارم نظرسنجی و ارزیابی‌ها را به‌طور مناسب تکمیل کنند تا بتوانیم با استفاده از نظرات و پیشنهادات شما به ارتقاء کیفی این دوره کمک کنیم.
روز دوم کارگاه در بیمارستان امام خمینی (ره) و به‌صورت عملی برگزار شد.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس