محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

برگزاری مراسم تجلیل از زحمات دکتر شریفی یزدی استاد دانشکده پیراپزشکی

مراسم تجلیل از زحمات دکتر شریفی یزدی استاد بازنشسته دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، مراسم تجلیل از زحمات سی ساله دکتر محمد کاظم شریفی یزدی استاد گروه علوم آزمایشگاهی این دانشکده با حضور اعضای هیئت رئیسه، مدیران گروه های آموزشی و اعضای هیئت علمی گروه علوم آزمایشگاهی با رعایت پروتکل های بهداشتی دوشنبه ۱۲ آبان ۹۳ برگزار شد.
 در این جلسه دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر خوبی ها و مهربانی ها حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) و تبریک ۱۳ آبان روز دانش آموز گفت: امیدوارم به برکت میلاد حضرت رسول(ص) این بیماری منحوس ریشه کن شود. دکتر شریفی یزدی استاد همه ما هستند؛ سال ۸۵ که من وارد دانشکده شدم، افتخار این را داشتم با ایشان هم اتاقی باشم. صراحت لهجه، شفافیت و صداقت دکتر شریفی یزدی ستودنی است همیشه از اخلاق نیک ایشان یاد گرفته و الگوی من بودند، شفافیت در رفتار ایشان باعث می شد، همه احساس راحتی و دوستی نزدیکی با ایشان داشته باشند که برآمده از ذات پاکشان است.
وی افزود: دکتر شریفی یزدی از بنیانگذاران دانشکده بوده و زحمات زیادی را در دانشکده متقبل شدند و امیدواریم همچنان از توانمندی‌ها و تجربیات ایشان استفاده کنیم، این تجربیات راحت به دست نیامده، کسی که ۳۰ سال از عمر خود را در دانشکده گذرانده و خون دلها خورده است، تجربیات گرانمایه خواهد داشت. مقام معلمی و استادی به سن  و سال نیست؛ دانشکده خانه همه ماست و  امیدواریم از حضورشان همچنان استفاده کنیم.
رئیس دانشکده پیراپزشکی اظهار داشت: در آموخته‌های دینی ما تقدیر  از افرادی که زحمت می کشند وجود دارد. امام صادق علیه السلام می فرمایند احترام گذاشتن به موی سفید از اعمال نیک محسوب می شود. مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند تکریم بازنشسته‌ها نقطه امیدی برای جوانان است که بدانند سیستم به طور منظم به کسانی که عمر و وقت خود را برای انجام کاری می‌گذارند، احترام ویژه‌ای قائل است.
نهادینه کردن تکریم پیشکسوتان دانشکده 
دکتر علیزاده افزود: فرهنگ تقدیر از بزرگترها باید در دانشکده نهادینه شود. تجارب گرانقدر آنها به نسل های بعدی منتقل شده و نسل‌های جدید از آنها بیاموزند. بزرگان دانشکده تاریخ شفاهی دانشکده هستند و لازم است این تاریخچه به صورت مدون تدوین شود، دکتر شریفی یزدی و سایر عزیزان بخشی از تاریخ ماندگار دانشکده پیراپزشکی هستند که ما به دنبال تهیه مستند و کلیپ از دوران زحمات ایشان هستیم. دوست داشتیم این مراسم به صورت گسترده تر و با حضور همه اعضای دانشکده پیراپزشکی برگزار شود اما بنا به شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا متاسفانه مجبور شدیم مراسم را به صورت محدود برگزار کنیم . برای دکتر شریفی یزدی در این فصل جدید از زندگی ایشان که فرصت خوبی است برای پرداختن به اموری که تاکنون وقت آن وجود نداشته آرزوی موفقیت می کنم.  
صداقت و صراحت لهجه از ویژگی های بارز دکتر شریفی یزدی
دکتر میترا زارع مدیر گروه علوم آزمایشگاهی گفت: شخصیت دکتر شریفی یزدی بسیار والا و برازنده است ، ایشان همواره آرامش داشتند و ما همیشه در زمانی که ایشان مدیر گروه بودند، گروه خوب و عالی بودیم .باعث افتخار است که سال‌ها در کنار همدیگر به فعالیت پرداختیم. امیدوارم هر جا که هستند پاینده و  سرافراز باشند و در گروه ما را از تجربیات خود بی‌بهره نسازند.
دکتر ناهید عین الهی مشاور اجرایی دانشکده گفت: بالاترین حسن استاد، اخلاق خوب است. صراحت لهجه ، خوبی و صداقت دکتر شریفی یزدی همیشه زبانزد بوده است.
دکتر فریبا نباتچیان معاون آموزشی دانشکده گفت: سه صفت خیلی بارز دکتر شریفی یزدی صداقت، یکرنگی و احترام به اساتید و همکاران خود بوده و هیچ وقت همکاران خود را دلگیر نکردند. امیدوارم هر جا که هستند سالم و سلامت بوده و ما را در امور آموزشی گروه یاری کنند.
دکتر سکینه عباسی عضو هیئت علمی گروه علوم آزمایشگاهی گفت: ما جز خاطره خوب، خاطره دیگری از دکتر شریفی یزدی نداریم و همیشه حسن اخلاق ایشان الگو بوده است.
دکتر رضا صفدری مدیر گروه مدیریت اطلاعات سلامت گفت: دکتر شریفی یزدی همیشه باعث مباهات و افتخار دانشکده و در رتبه‌های دانشکده جزو اولین‌ها بودند. ایشان پشتوانه و مایه مباهات دانشکده هستند و خدماتشان منشاء خیر بود. صراحت ایشان هم حلاوت خاصی دارد . همواره از ایشان یاد گرفتم و دوست و همکار ارزشمندی هستند. امیدواریم در تداوم راه اندازی نشریه لاتین دانشکده افتخار حضور را به دانشکده بدهند و سکاندار این امر باشند.
دکتر علیرضا منادی عضو هیئت علمی گروه علوم آزمایشگاهی گفت : اگر چه مدت زمان کمی با دکتر شریفی یزدی بودم اما خاطرات زیادی داریم. امیدواریم افرادی همچون دکتر شریفی یزدی را در دانشکده حفظ کنیم . در دانشکده باید به افراد جرأت طوفان داد، لازم است هیئت علمی ها شرکت های دانش بنیان داشته باشد؛ از پتانسیل های خوب دانشجویی در دانشکده استفاده شود و در دانشکده نباید حالت انفعال وجود داشته باشد.
دکتر شریفی یزدی ضمن تشکر از زحمات همکاران و حضورشان با وجود شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا لطف همکاران را باعث افتخار ایشان دانست و از زحمات تمامی همکاران در این مدت قدردانی کرد.
در این جلسه هدایا و لوح تقدیر به پاس تلاش‌های سی ساله دکتر شریفی یزدی به ایشان اهدا شد.
 از دیگر برنامه های این جلسه تشکر از زحمات معاونان سابق دانشکده دکتر یوسف عرفانی معاون دانشجویی و فرهنگی و دکتر بهرام نیک منش معاون بین الملل و اهدای ابلاغ دکتر سید هادی موسوی معاون دانشجویی فعلی دکتر افضل شمسی معاون اداری مالی و دکتر نسرین دشتی معاون بین‌الملل بود.
 همچنین کلیپ هایی به مناسبت میلاد حضرت رسول(ص) و بازنشستگی دکتر شریفی یزدی در این برنامه پخش شد.
 
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *