محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) در دانشکده پیراپزشکی

در مراسم عزاداری بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) در خصوص شخصیت، سبک زندگی و سیره ایشان مطالبی بیان شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی : مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور اعضای هیات علمی ،کارکنان و دانشجویان دوشنبه 30 بهمن۹۶ برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین افروغی از دفتر نهاد مقام معظم رهبری در خصوص خصوصیات حضرت فاطمه (س) گفت:بانوی دوعالم حضرت فاطمه مرضیه (س) دارای شخصیت ماورایی بودند. به دو آیه اشاره می کنم' انا اعطیناک الکوثر ' کوثر به معنی فراوانی با برکت هست . 'انا انزلناک فی لیله القدر' لیل به معنای پوشیده و منظور حضرت فاطمه (س) بوده، زیرا که تاریخ تولد، سن و محل دفن ایشان پنهان و پوشیده است. ما به ذات گرانقدر حضرت زهرا (س) دسترسی نداریم و تنها به اسما می توانیم رجوع کنیم. امامان معصوم بر سر سفره ایشان نشستند.
وی افزود: نکته بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد سبک و شیوه زندگی حضرت فاطمه (س) است. نحوه خواستگاری و ازدواج ایشان که باید الگوی جوانان ما قرار گیرد. سبک زندگی،تغذیه، اخلاق، آیین همسرداری، تربیت فرزندان و همه امور باید مورد توجه واقع شود.
وی اظهار داشت: نکته دیگر سیره زندگی حضرت زهرا (س) است .در این زمان 90 روزه به روایت شیعیان و 75 روز به روایت اهل سنت ، ایشان طراحی پیچیده ای انجام دادند که هنوز بعد از گذشت سالها دشمن از این امر ناراحت است. اندیشه وسیره ای که هر زمان از آن استفاده شود، تفکر مقابل شکست خواهد خورد. روایت پیامبر(ص) می فرمایند: فاطمه پاره تن من است هر کس اون را بیازارد، من را آزرده است. این حدیث عاطفی نیست بلکه سیاسی و حکومتی است. پیامبر (ص) فتنه های را پیش بینی کرده و با این مسئله می خواستند خط و خطوط را تبیین کنند.
حجت الاسلام و المسلمین افروغی در خصوص خطبه فدکیه گفت: در این خطبه هفت محور اصلی به چشم می خورد، خداشناسی، معرفی پیامبر (ص)، قرآن، معرفی خودشان، معرفی فدک و استدلال مالکیت فدک است.
از دیگر برنامه های این مراسم قرائت زیارت عاشورا با نوای مداحان اهل بیت سید رضا هاشمی و بابک قلی زاده و مدیحه سرایی و سینه زنی بود. در پایان مراسم و بعد از اقامه نماز جماعت همگان مهمان سفره احسان بودند.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *