محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

برگزاری مصاحبه رشته فوریت های پزشکی استان تهران در دانشکده پیراپزشکی

مصاحبه رشته فوریت های پزشکی استان تهران در دانشکده پیراپزشکی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، آزمون مصاحبه رشته فوریت‌های پزشکی از یکشنبه 20مهرماه  آغاز و به مدت چهار روز تا چهارشنبه 23 مهر 99 در این دانشکده برگزار شد.
دکتر شمسی مسئول تیم مصاحبه در خصوص فرآیند مصاحبه گفت: امسال مصاحبه رشته فوریت های پزشکی داوطلبان کنکور سراسری طبق استاندارهای مشخص در دانشکده پیراپزشکی در چهار روز برگزار شد . تفاوتی که در برگزاری آزمون امسال نسبت به سال گذشته وجود داشت این بود که ما سال گذشته مصاحبه را فقط برای متقاضیان دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام دادیم و امسال با توجه به شرایط کرونا تصمیم کلان بر این بود که مصاحبه ها در هر استان به صورت متمرکز انجام شود. در استان تهران ما برگزاری مصاحبه افرادی را که ساکن استان تهران بودند برعهده داشتیم، به جز دانشگاههایی که دانشجوی بورسیه پذیرش می کنند همچون ارتش، شاهد و بقیه الله که مصاحبه را خودشان انجام دادند. 
وی افزود: به علت شیوع ویروس کوید19 و برای ایمنی بیشتر داوطلبان، مصاحبه ها را در روزهای بیشتری با تعداد داوطلبان کمتر برگزار کردیم. از مجموع 134 داوطلبی که سازمان سنجش به ما معرفی کرده بود، تقسیم بندی و تقریبا هر روز برای 35 داوطلب برنامه ریزی صورت گرفت که در فراخوانی از طریق سایت های دانشکده و دانشگاه اطلاع رسانی شد و به منظور پاسخگویی به سوالات داوطلبان شماره تماس اختصاص داده شد.
مدیر گروه هوشبری و فوریت های پزشکی اظهار داشت: مصاحبه در چندین ایستگاه استاندارد و با همکاری ۴۲ نفر به عنوان اعضای تیم مصاحبه انجام شد، همه داوطلبان نیم ساعت قبل از شروع مصاحبه در دانشکده حضور داشتند. مسئول تیم مصاحبه برای داوطلبان و خانواده های آنها در ابتدا درخصوص فرآیند مصاحبه و پروتکل های بهداشتی توضیحاتی را ارائه می کرد. سپس داوطلبان وارد ایستگاه های مختلف نظیر  ثبت نام و چک مدارک متقاضیان، قد و وزن، معاینات پزشکی که  در این ایستگاه داوطلبان از نظر بینایی، قدرت تشخیص رنگ ها، شنوایی، نقص عضو ، ابتلا به بیماری های مزمن و... معاینه شدند و اگر داوطلبی مشکل خاصی در این مرحله داشت به پزشک متخصص ارجاع داده میشد و تایید پزشک متخصص را دریافت می کرد. در مرحله روانسنجی فرم های خاصی تکمیل میشد و اگر داوطلبی مشکلی داشت به مرکز روانپزشکی دانشگاه ارجاع داده میشد که تست های تشخیصی تکمیلی را انجام میدادند، در مرحله بعدی مصاحبه صلاحیت های داوطلبان 5 عضو هیات علمی دانشگاه، دکتر شعبان علیزاده، دکتر مجتبی نیازی، دکتر ناهید عین اللهی، دکتر زهرا زارع و دکتر افضل شمسی به بررسی صلاحیت متقاضیان پرداختند. در ایستگاه پایانی داوطلبان برای معاینات جسمانی به سالن تربیت بدنی دانشگاه فرستاده میشدند که تست های استاندارد انجام شد. در نهایت مجموع امتیازهایی که داوطلبان کسب کردند، به عنوان نمره فراگیر محاسبه شده و به سازمان سنجش ارسال شد و داوطلبانی که غیبت داشتند حذف شدند.
وی افزود: به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی ابتدا در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع رسانی از طریق سایت دانشگاه و دانشکده انجام شد، به صورت عملی نیز استفاده از فضای باز برای پذیرش داوطلبان، عدم حضور همراه برای ورود به فرآیند مصاحبه، رعایت فاصله اجتماعی حداقل 2 متر برای داوطلبان در فرایند مصاحبه، ملزم بودن داوطلبان و اعضای تیم مصاحبه به استفاده از ماسک و اگر کسی ماسک نداشت دراختیار آنها قرار داده می شد، استفاده از محلول ضدعفونی و ملزم بودن فراگیران بعد از هر ایستگاه به استفاده از محلول ضدعفونی، ضدعفونی سرویس حمل و نقل داوطلبان قبل و بعد از استفاده، ضدعفونی صندلی ها و ایستگاه ها، استفاده از شیلد و ماسک برای مصاحبه گر ها، ارجاع به مرکز مشاوره دانشگاه با حضور کارشناس دانشکده برای جلوگیری از سردرگمی داوطلبان و در معرض بیماری قرار گرفتن، انجام تست‌های آمادگی جسمانی در تربیت بدنی در یک فضای باز و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و عدم استفاده از موادغذایی بعنوان پروتکلهای بهداشتی رعایت شد.
در پایان  دکتر شمسی از همکاری همه اساتید و کارکنان دانشگاه به ویژه دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده پیراپزشکی و دکتر مجتبی نیازی رئیس اداره اورژانس دانشگاه به منظور برگزاری هر چه بهتر این مصاحبه تشکر و قدردانی کرد.

 

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *