محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

برگزاری مصاحبه کاردانی به کارشناسی رشته فوریت های پزشکی به صورت مجازی و حضوری در دانشکده پیراپزشکی

مصاحبه کاردانی به کارشناسی رشته فوریت های پزشکی به صورت مجازی و حضوری به مدت 6 روز در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، آزمون حضوری و مجازی مصاحبه کاردانی به کارشناسی رشته فوریت‌های پزشکی در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی از یکشنبه 16 آذرماه آغاز و به مدت چهار روز تا چهارشنبه 19 آذر 99 ویژه پذیرفته‌شدگان استان تهران به‌صورت حضوری و از شنبه 22 آذر 99 به مدت دو روز تا یکشنبه 23 آذر 99 ویژه معرفی‌شدگان استان‌های سمنان و قم به‌صورت مجازی در بستر Adobe connect در این دانشکده برگزار شد.
دکتر شمسی مسئول تیم مصاحبه در خصوص فرآیند مصاحبه گفت: امسال مصاحبه کاردانی به کارشناسی رشته فوریت‌های پزشکی طبق استاندارهای مشخص در دانشکده پیراپزشکی در شش روز برگزار شد. تفاوتی برگزاری این آزمون نسبت به آزمون قبلی این بود که جهت پیشگیری از کرونا و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی ثبت‌نام به‌صورت کاملاً الکترونیک برگزار شد و مدارک موردنیاز داوطلبان به‌صورت اسکن شده از طریق ایمیل دریافت شد. پس از بررسی و تائید کارشناس ثبت‌نام نهایی و تعیین هویت انجام شد.
وی افزود: به علت شیوع ویروس کووید 19 و برای ایمنی بیشتر داوطلبان، مصاحبه حضوری را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا به همراه غربالگری اولیه داوطلبان ازنظر ابتلا به کرونا برگزار کردیم. از مجموع ۱۸۰ داوطلبی که سازمان سنجش به ما معرفی کرده بود، ۱۳۵ نفر داوطلبان استان تهران تقسیم‌بندی و تقریباً هرروز برای ۳۳ داوطلب و بافاصله زمانی لازم برنامه‌ریزی صورت گرفت که در فراخوانی از طریق سایت‌های دانشکده و دانشگاه اطلاع‌رسانی شد. همچنین به‌منظور پاسخگویی به سؤالات داوطلبان شماره تماس اختصاص داده شد.
مدیر گروه هوشبری و فوریت‌های پزشکی اظهار داشت: مصاحبه در ایستگاه‌های مختلف نظیر معاینات پزشکی که در این ایستگاه داوطلبان ازنظر بینایی، قدرت تشخیص رنگ‌ها، شنوایی، نقص عضو، ابتلا به بیماری‌های مزمن و... معاینه شدند و اگر داوطلبی مشکل خاصی در این مرحله داشت به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شد و تائید پزشک متخصص را دریافت می‌کرد. در مرحله روان‌سنجی فرم‌های خاصی تکمیل می‌شد و اگر داوطلبی مشکلی داشت به مرکز روان‌پزشکی دانشگاه ارجاع داده می‌شد که تست‌های تشخیصی تکمیلی را انجام می‌دادند، در مرحله بعدی مصاحبه صلاحیت‌های عمومی و تخصصی داوطلبان 4 عضو هیئت‌علمی دانشگاه، دکتر سورانی، دکتر ناهید عین‌اللهی، دکتر زهرا زارع و دکتر افضل شمسی به بررسی صلاحیت متقاضیان پرداختند. درنهایت مجموع امتیازهایی که داوطلبان کسب کردند به‌عنوان نمره فراگیر محاسبه‌شده و به سازمان سنجش ارسال شد و داوطلبانی که غیبت داشتند حذف شدند.
وی افزود: به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابتدا در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی اطلاع‌رسانی از طریق سایت دانشگاه و دانشکده انجام شد، به‌صورت عملی نیز ثبت‌نام الکترونیک، عدم حضور همراه برای ورود به فرآیند مصاحبه، رعایت فاصله اجتماعی حداقل 2 متر برای داوطلبان در فرایند مصاحبه، ملزم بودن داوطلبان و اعضای تیم مصاحبه به استفاده از ماسک و اگر کسی ماسک نداشت در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شد، استفاده از محلول ضدعفونی و ملزم بودن فراگیران بعد از هر ایستگاه به استفاده از محلول ضدعفونی، ضدعفونی صندلی‌ها و ایستگاه‌ها و عدم استفاده از مواد غذایی به‌عنوان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد.
 مسئول تیم مصاحبه در خصوص ۴۵ داوطلب معرفی‌شده استان‌های قم و سمنان افزود: پیرو تصمیم ستاد ملی کرونا و اعمال محدودیت‌ها و به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصاحبه این افراد به‌صورت مجازی و طبق جدول زمان‌بندی اطلاع‌رسانی شده در سایت دانشگاه و دانشکده در بستر Adobe connect برگزار شد. بدین‌صورت که هر یک از داوطلبان وارد فرایند مصاحبه به‌صورت تصویری شده و با حضور اساتید دانشکده دکتر عین‌اللهی، دکتر زارع و دکتر شمسی مصاحبه ‌صورت گرفت. هر یک از داوطلبان قبل از مصاحبه توسط پزشک معتمد دانشگاه مربوطه ویزیت شده و فرم معاینات پزشکی استاندارد تکمیل شد. همچنین تست‌های روان‌سنجی نیز به‌صورت انجام آزمون‌های استاندارد انجام گرفت.
در پایان دکتر شمسی از همکاری همه اساتید و کارکنان دانشگاه خصوصاً، دکتر شهرزاد غیاثوندیان مدیر آموزش دانشگاه، دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده پیراپزشکی، دکتر ناهید عین‌اللهی و دکتر زهرا زارع به‌منظور برگزاری هر چه‌بهتر این مصاحبه تشکر و قدردانی کرد.

 

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *