محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

برگزاری نشست هم اندیشی اساتید به مناسبت هفته وحدت در دانشکده پیراپزشکی

نشست هم اندیشی اساتید به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، نشست هم اندیشی اساتید با موضوع پیامبر رحمت (ص) بنیانگذار وحدت با سخنرانی حجت الاسلام جمشید معصومی به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، دوشنبه 18 مهر 1401 به میزبانی دانشکده پیراپزشکی و با حضور اساتید و کارکنان در سالن جلسات این دانشکده برگزار شد.

دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم و تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام بیان کرد: دانشکده پیراپزشکی مفتخر است که میزبان اساتید و کارکنان گرامی در این ایام عزیز است و امیدواریم نتایج خوبی نیز به همراه داشته باشد.

رئیس دانشکده پیراپزشکی در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع وحدت افزود: تفرقه و دودستگی در میان مسلمانان جایگاهی ندارد و ما باید با کیاست و هوشیاری تمام از آن دوری کنیم و روز به روز افکار، رفتار و قلوبمان را به هم نزدیک تر کنیم تا باعث اتفاقات خوب برای جامعه عزیزمان باشیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام معصومی به بیان مفاهیم اسلامی و آموزه هایی از زندگی پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) پرداخت.

وی با اشاره به روش های حفظ وحدت گفت: باید نقاط مشترک را مورد توجه قرار دهیم و نقاط اختلاف را رها کنیم. باید واقعیات را بپذیریم و بر روی نقاط اشتراکی کار کنیم. پیامبر اکرم نیز مبعوث شد تا همین کار را کند. قطعا حضرت از آینده اسلام و مسلمین با خبر بود اما برای حفظ اسلام در راه حفظ وحدت کوشید.

حجت الاسلام معصومی سخنان خود را در یک عبارت کلیدی خلاصه کرد و افزود: کلید حفظ وحدت به گفته مرحوم دکتر شریعتی این عبارت است، (اختلاف عقیده آری، اختلاف اجتماعی خیر!).

در پایان مراسم سوالاتی توسط اعضا مطرح شد که حجت الاسلام معصومی به آنها پاسخ داد.

محمد معین افشاری
تهیه کننده:

محمد معین افشاری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *