محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

برگزاری کارگاه آشنایی با سامانه همانندجو ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده پیراپزشکی

کارگاه آشنایی با سامانه همانندجو با هدف آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با این سامانه و اطلاع کامل از توانمندی های آن در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، کارگاه معرفی و آشنایی با سامانه همانندجو با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشکده با تدریس مهندس پارسی سرپرست دفتر سیستم های رایانه ای ایران داک در این دانشکده برگزار شد.
به منظور گسترش اخلاق علمی و حمایت از مالکیت فکری و معنوی و همچنین پیشگیری از بد رفتاری های علمی، به ویژه ساده نویسی و دستبرد علمی در تدوین پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی، سامانه همانندجو با پشتوانه متن کامل راه اندازی شده است. مهندس پارسی در این کارگاه هدف از راه اندازی سامانه و نحوه ی انجام کار با سامانه را بیان کرد.
برای استفاده از این سیستم اساتید لازم است از سوی دانشگاه مربوطه به عنوان عضو هیات علمی معرفی شده و کد کاربر و رمز دریافت کنند. سپس با ورود به سامانه به آدرس tik.irandoc.ac.ir فایل پایان نامه مورد نظر را در سایت بارگذاری کرده و سامانه میزان تکراری بودن و اینکه از چند پایان نامه دیگر و با چه عناوینی استفاده شده است را نشان می دهد. البته لازمه این امر کامل بودن Data base سامانه است و تاکنون 100 هزار عنوان پایان نامه از سال 1387 تا 1393 وارد سامانه شده و لازم است اطلاعات مربوط به پایان نامه سایر دانشگاهها از جمله علوم پزشکی تهران نیز وارد شود.
این کارگاه با هدف آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با سامانه همانندجو و اطلاع کامل از توانمندی های این سامانه برگزار شد./ق

 

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *