محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

جلسه آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده پیراپزشکی؛ دکتر چنگیزی بر همکاری و مشارکت دانشجویان در تغییر رویکرد دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم تاکید کرد

جلسه آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده پیراپزشکی با مرکز رشد فناوری سلامت، کافه سلامت، میز خدمت و پایان‌نامه محصول محور برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، جلسه آشنایی دانشجویان کارشناسی ارشد هماتولوژی و علوم انتقال خون، رادیوبیولوژی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی کتابداری و اطلاع‌رسانی با مرکز رشد فناوری سلامت، کافه سلامت، میز خدمت و فرآیند پایان‌نامه‌های محصول محور با حضور دکتر وحید چنگیزی رئیس دانشکده، دکتر مرجان قاضی سعیدی معاون پژوهشی دانشکده و مرکز رشد، دکتر فریبا نباتچیان معاون آموزشی، دکتر شراره رستم نیاکان، دکتر نیلوفر محمدزاده و دکتر سید هادی موسوی، اعضای هیات علمی و مرکز رشد، دکتر آزاده امید خدا سرپرست تحصیلات تکمیلی، محمد نیک پور نوری مدیر اجرایی مرکز رشد، حوریه ماسوریان کارشناس تحصیلات تکمیلی، الهام حق‌شناس مدیر اجرایی میز خدمت و دانشجویان دوشنبه 15 مهر 98 در سالن اجتماعات برگزار شد.
در این جلسه دکتر چنگیزی ضمن خوشامدگویی به دانشجویان گفت: تغییر رویکرد دانشگاه و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم مستلزم مشارکت و همکاری دانشجویان به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. در همین راستا سال گذشته مرکز رشد فناوری سلامت راه‌اندازی شد و آبان ماه جشن یک‌سالگی آن را خواهیم گرفت. مرکز رشد در طبقه پنجم واقع‌شده و با امکاناتی مثل سرور امکان انجام فعالیت‌های پژوهشی مختلفی را فراهم می‌کند؛ کافه سلامت دانشکده نیز راه‌اندازی شده، این کافه با طراحی متفاوت و خاص مکان مناسبی برای انجام فعالیت‌های علمی دانشجویی است. کلاس‌های درسی با روش‌های نوین تدریس نیز در این مکان برگزار می‌شود.

اقدامات صورت گرفته در مرکز رشد فناوری سلامت

رئیس دانشکده اظهار داشت: در این مدت در مرکز رشد اقدامات متعددی صورت گرفته که از آن جمله عقد تفاهم‌نامه و تجاری‌سازی دو محصول که حاصل پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشکده است را می‌توان نام برد؛ بنابراین در دانشکده پتانسیل تجاری‌سازی پایان‌نامه‌ها وجود دارد و اکنون شما هستید که باید از این بستر استفاده کنید.
وی افزود: در راستای سهولت کار پژوهشی دانشجویان در دانشکده اقدامات متعددی صورت گرفت ازجمله می‌توان به راه‌اندازی آزمایشگاه کشت سلولی و آزمایشگاه رادیولوژی اشاره کرد که در آن X-Ray و امکان پرتودهی وجود دارد. همه این امکانات و اقدامات باوجود محدودیت‌های مختلف ازجمله فضای فیزیکی است و ما سعی کردیم با استفاده بهینه از فضا و منابع، بستر مناسبی برای فعالیت دانشجویان و اساتید فراهم آوریم.
رئیس دانشکده در خصوص پایان‌نامه‌های محصول محور گفت: شیوه‌نامه پایان‌نامه محصول محور طراحی و تصویب‌شده است. دانشجویان می‌توانند پایان‌نامه خود را به‌صورت محصول محور انجام دهند و با ارائه مستندات لازم برای محصول خود از چاپ مقاله برای دفاع معاف می‌شوند.
این امکان برای دانشجویانی که هنوز وارد مرحله پایان‌نامه نشدند فراهم است و حتی دانشجویانی که در حال انجام فرآیند پایان‌نامه هستند هم می‌توانند رویکرد محصول محور داشته و از این امکان بهره‌مند شوند.
دکتر چنگیزی بر توجه دانشجویان به logbook، گزارش پیشرفت پایان‌نامه، زمان تصویب پروپوزال و فعال بودن دانشجویان در طول دوره تحصیل تأکید کرد.
دکتر نیلوفر محمدزاده عضو هیات علمی گروه مدیریت اطلاعات سلامت به معرفی کافه سلامت، مدل‌های مختلف در جهان و اقدامات صورت گرفته در دانشکده و امکانات آن پرداخت.
دکتر شراره رستم نیاکان عضو هیات علمی گروه مدیریت اطلاعات سلامت به معرفی مرکز رشد، اهداف، وظایف، ساختار سازمانی و شیوه‌نامه محصول محور پرداخت.
دکتر آزاده امید خدا به بیان قوانین و نکاتی پیرامون logbook، گزارشات مختلف و نحوه نمره دهی به دانشجویان مطالبی را بیان کرد.
 الهام حق‌شناس مدیر اجرایی میز خدمت دانشکده به ارائه فرآیند استفاده از میز خدمت و نحوه ارسال درخواست از این طریق پرداخت.
بحث و تبادل‌نظر بین دانشجویان و اعضا صورت گرفت.
عکس و خبر: الهام حق شناس

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس