محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسی زاده لازمه داشتن تربیت دینی را قرار گرفتن در مسیر منطقی تربیتی گام‌به‌گام قرآن دانست

هم اندیشی اساتید با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسی زاده در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، جلسه هم‌اندیشی اساتید با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و اعضای هیات علمی یکشنبه 25 اردیبهشت 98 در سالن اجتماعات برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر رحیم خانی رابط هم‌اندیشی اساتید دانشکده به دکتر عیسی زاده و حاضران خیرمقدم گفت.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عیسی زاده به بیان توضیحاتی پیرامون ظرفیت روحی خاص در انسان پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم بابیان ارزشمند و منحصربه‌فردی یک‌شب را معادل هزاران شب در عمر یک انسانی می‌داند. هدف قرآن ایجاد افق‌های جدید به روی بشریت است و این ادعا در قرآن بیانگر ظرفیت خاص روحی در انسان‌ها است که گاهی روح می‌تواند مسیری را که در سال‌ها باید طی کند، در یک‌شب بگذراند و ما انسان‌ها از این ظرفیت نباید غافل شویم.
وی اظهار داشت: علاوه بر این امر ظرفیت انسان‌ها متفاوت است و قرآن برای همه انسان‌ها با هر ظرفیتی پیام و مفاهیمی را در بردارد. این موضوع که قرآن علاوه بر ظاهر آن بطن‌های متفاوتی دارد و در روایات بر هفت یا هفتاد بطن تأکید شده است، نیز بیانگر همین مطلب است که هر فردی برحسب ظرفیت روحی خود از حقایق قرآن بهره می‌گیرد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در خصوص تربیت دینی گفت: لازم است انسان‌ها از ظاهر قرآن عبور کرده و به اعماق آن دست پیدا کنند. برای داشتن تربیت دینی لازم است خود را در مسیر منطقی تربیتی گام‌به‌گام قرآن قرار دهیم. آیات قرآن را به ترتیب نزول آن قرائت کرده و بررسی کنیم. در قرآن کریم که در حال حاضر وجود دارد، ترتیب سوره‌ها بر اساس بلندی و کوتاهی در زمان خلیفه سوم عثمان تدوین‌شده است. می‌توان ترتیب سوره‌های قرآن بر اساس نزول آن‌ها را از نرم‌افزار حبل‌المتین دریافت کرد که معتبرترین مرجع در این زمینه است. اولین فرمول قرآن برای ترتیب انسان‌ها شناخت است. اگر در گام اول بتوانیم شناخت را منتقل کنیم، مسئله حل است. اگر شناخت واقعی ایجاد شود به دنبال آن تربیت حاصل خواهد شد.

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس