محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

دفاع از پایان نامه سیده مریم حسینی دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت دانشکده پیراپزشکی

حسینی از پایان‌نامه خود با عنوان طراحي و ايجاد سيستم تصمیم‌یار درمان و پيگيري سرطان معده مبتني بر اندرويد دفاع کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی: سيده مريم حسيني دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت این دانشکده از پایان‌نامه خود با عنوان طراحي و ايجاد سيستم تصمیم‌یار درمان و پيگيري سرطان معده مبتني بر اندرويد دفاع کرد.
سرطان معده شایع‌ترین سرطان كشنده در مردان و دومين سرطان كشنده در زنان است. انتخاب نوع درمان و نيز پيگيري بيماري پس از درمان در بقا و بهبود مبتلايان به اين بيماري و سال‌های عمرشان بسيار مهم و تأثیرگذار است. حال‌آنکه اگر اين درمان بر اساس استانداردهاي بین‌المللی و بومي موجود باشد، درماني كه براي بيمار انتخاب می‌شود از درجه اطمینان بالایی برخوردار است. لذا محقق سيستم تصمیم‌یاري جهت درمان و پيگيري سرطان معده طراحي نمود كه هم مبتني بر گايدلاين هاي بین‌المللی و بومي سرطان معده باشد و هم بتواند به‌راحتی در دسترس پزشكان قرار بگيرد. بنابراين سيستم تصمیم‌یار طراحی‌شده، مبتني بر اندرويد هم بود. كه هم موجب تسريع و اطمينان در انتخاب درمان و هم كاهش خطاهاي انساني خواهد شد. برنامه كاربردي طراحی‌شده شامل محورهايي همچون انتخاب مرحله بيماري، تعيين درمان بر اساس گايدلاين، انتخاب رژيم شیمی‌درمانی، تعيين خط پيگيري بعد از درمان بيماران، امكان ثبت اطلاعات بيماران در پرونده ايشان و مواردي از اين قبيل بود.
دکتر مرجان قاضی سعیدی و دکتر نیلوفر محمدزاده اساتید راهنما و دكتر حميدرضا ميرزايي استاد مشاور این پژوهش بودند. دکتر شراره رستم نیاکان و دکتر ناهید عین الهی داوری آن را بر عهده داشتند.
عکس و خبر: الهام حق شناس

 

 

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس