محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

دفاع از پایان نامه سید ابوالحسن سجادی دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت دانشکده پیراپزشکی

سجادی از پایان‌نامه خود با عنوان مدل سازی، طراحی و ارزیابی یک شبکه اجتماعی در حوزه سلامت دفاع کرد.

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، سید ابوالحسن سجادی دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت این دانشکده از پایان‌نامه خود با عنوان مدلسازی، طراحی و ارزیابی یک شبکه اجتماعی در حوزه سلامت دفاع کرد.
گسترش رو افزون شبکه های های اجتماعی در موضوعات مختلف و  تعداد رو به افزایش کاربران این شبکه ها بستر مناسبی را برای استفاده از این شبکه ها در حوزه سلامت ایجاد کرده است.بر خلاف گسترش و به کار گیری شبکه های اجتماعی در حیطه های مختلف ، استفاده از این شبکه ها در حوزه سلامت همچنان در مراحل اولیه خود قرار دارد و یکی از دلایل آن عدم وجود کافی شبکه های اجتماعی اختصاصی در حوزه سلامت است.با توجه به اهمیت، مزایا و کارکرد های زیاد شبکه های اجتماعی در حوزه سلامت، نیاز بود تا ویژگی های این شبکه ها در حوزه سلامت به درستی شناخته شود و مدلی الگویی برای توسعه این شبکه ها ارائه شود.
در این پایان نامه پژوهشگر سعی کرده تا با بررسی دقیق شبکه های اجتماعی و کسب نظر متخصصان ویژگی های مورد نیاز در این شبکه ها را شناسایی کرده و ضمن ارائه مدلی مفهومی از شبکه های اجتماعی سلامت ، مدل سازی هایی را در قالب مستندات فنی ارائه دهد تا بستری برای پژوهشگران و توسعه دهندگان ایجاد شود که زمان و هزینه تولید این شبکه ها را کاهش دهند و به صورت کلی روند توسه شبکه های اجتماعی در حوزه سلامت تسهیل شود.
از نتایج این پژوهش می توان به شناسایی ویژگی های مورد نیاز در شبکه های اجتماعی سلامت، ارائه یک مدل مفهومی از شبکه های اجتماعی سلامت، مدل سازه در سه سطح داده ای، کارکردی و فرایندی شبکه های اجتماعی سلامت، ارائه پروتوتایپ از یک مدل الگویی شبکه اجتماعی سلامت و ارزیابی مدل الگویی ارائه شده اشاره کرد.
دکتر نیلوفر محمد زاده  استاد راهنما و دکتر هادی سجادی  استاد مشاور این پژوهش بودند. دکتر رضا کلانتری عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر رضا صفدری عضو هیات علمی  دانشکده داوری آن را بر عهده داشتند.
 
 
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *