محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

دفاع از پایان نامه میرزایی دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت دانشکده پیراپزشکی

میرزایی از پایان‌نامه خود با عنوان طراحی سیستم تصمیم‌یار پزشکان درزمینه صدور دستورات آزمایشگاهی در بیماری‌های تیروئید دفاع کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی ناهید میرزایی دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت از پایان‌نامه خود با عنوان طراحی سیستم تصمیم‌یار پزشکان درزمینه صدور دستورات آزمایشگاهی در بیماری‌های تیروئید دفاع کرد.
راه‌اندازی نرم‌افزاری که دارای قابلیت‌های تشکیل پرونده، صدور دستورات، تعیین محدوده آزمایش و نمایش سوابق بیماری بیماران است، اطلاعات آن‌ها را به‌صورت پردازش‌شده در اختیار کاربران قرار بدهد و مشکلات ناشی از اشتباهات دستوری و اشتباهات مربوط به تعیین محدوده آزمایش بیماران مبتلابه بیماری‌های تیروئید را برطرف کند از دلایل اصلی انتخاب این موضوع بود.
از نتایج این مطالعه می‌توان به طراحی نرم‌افزار موردپژوهش باقابلیت تشکیل پرونده برای بیماران اطلاعات جامعی از آن‌ها را در پایگاه داده برای مراجعات بعدی بیماران فراهم می‌کند، اشاره کرد. هدف‌های دیگری که این پژوهش می توان به سرعت در صدور دستورات آزمایشگاهی، دقت تعیین محدوده آزمایشات اشاره کرد که با راه‌اندازی در مراکز درمانی در طولانی‌مدت باعث صرفه اقتصادی نیز می‌شود.
دکتر رضا صفدری و دکتر نیلوفر محمد زاده اساتید راهنما و دکتر ناهید عین الهی استاد مشاور این پژوهش بودند.دکتر مرجان قاضی سعیدی و دکتر نسرین دشتی داوری آن را بر عهده داشتند

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس