محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

بازدید هیئت رئیسه دانشکده پیراپزشکی از بیمارستان مرکز طبی 2

دکتر بدو: ترکیب فعالیت های آکادمیک در بیمارستان های آموزشی باید در تمام دانشکده ها صورت بگیرد.

هیئت رئیسه و مدیران گروه های آموزشی دانشکده پیراپزشکی در سالروز آزادسازی خرمشهر از بیمارستان مرکز طبی 2 (حکیم) بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، اعضای هیئت رئیسه و مدیران گروه های آموزشی دانشکده پیراپزشکی، سه شنبه 3 خرداد 1401 همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر از بیمارستان مرکز طبی 2 (حکیم) بازدید کردند.

دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده، دکتر ناهید عین اللهی معاون آموزشی، دکتر نسرین دشتی معاون بین الملل، دکتر افضل شمسی معاون اداری مالی، دکتر لیلا شاهمرادی معاون پژوهشی، دکتر فاطمه شیخ شعاعی معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر وحید چنگیزی و دکتر میترا زارع مدیران گروه های آموزشی و دکتر بهرام نیک منش رئیس مرکز تحقیقات زئونوز به نمایندگی از دانشکده پیراپزشکی در این بازدید حضور داشتند.

دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان، دکتر قاسم رجبی مدیر بیمارستان، دکتر حسین امیرزرگر معاون درمان، دکتر پژمان روحانی معاون آموزشی و رقیه عابدی مترون بیمارستان مرکز طبی 2 نیز میزبان نمایندگان دانشکده پیراپزشکی بودند.

در این بازدید دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی ضمن خیرمقدم به اعضا بیان کرد: در این جلسه میزبان همکارانمان از دانشکده پیراپزشکی هستیم که می توانیم برای راه اندازی بسیاری از واحدهای بیمارستان در خدمت این عزیزان باشیم و از نظراتشان استفاده کنیم.

وی افزود: بخشی که به نظر می رسد مورد غفلت واقع شده این است که ترکیب فعالیت های آکادمیک در بیمارستان های آموزشی باید در تمام دانشکده ها صورت بگیرد در حالی که صرفا در دانشکده پزشکی اتفاق افتاده است. وقتی، چنین سرمایه هایی داریم، چرا استفاده نکنیم؟ ما روی دانشکده پیراپزشکی واقعاً حساب می کنیم . اتفاقاً قسمت های حیاتی بیمارستان مانند آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس، مدارک پزشکی و کتابخانه که می خواهیم از نظم در راه اندازی آنها یقین حاصل کنیم، کلیدش در دستان شما بزرگواران است.

رئیس بیمارستان مرکز طبی بیان کرد: این بیمارستان در شرایط خاصی بنا نهاده شده ولی شاید بزرگترین نقطه قوت آن این است که در یکی از محروم ترین نقاط تهران، اینچنین سازه ای در اختیار مردم قرار گرفته است. با توجه به ترافیک تهران رساندن بیماران به خدمات فوق تخصصی بسیار سخت است. در کل شرایط واقعاً سخت بود. با توجه به اینکه سیاست دانشگاه تامین تجهیزات لازم بود و در سالهای اخیر به خاطر تحریم های ظالمانه ای که علیه ملت مظلوم ما اعمال می شد در شرایط خاص اقتصادی بودیم با مشکلات بسیاری مواجه شدیم. محدودیت زمین، بحث تورم و مشکلات اقتصادی از جمله این مشکلات بود. امیدوارم این بیمارستان، با نظارت دلسوزانه شما بزرگواران بتواند به کشورمان خدمت کند. به نظر بنده بزرگان این کشور در همه حوزه های آموزشی، اقتصادی و سایر حوزه ها معمولا از این مناطق رشد خواهند کرد و حیف است که آینده کشور بخاطر شرایط ترافیکی و یا فراوانی امکانات و خدمات بهداشتی درمانی در نیمه شمالی تهران تحت تاثیر قرار بگیرد و باعث این شود که کسی در این منطقه رشد نکند.

دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده پیراپزشکی نیز در این جلسه گفت: باعث افتخار است که در خدمت شما هستیم. خدا قوت عرض می کنم به همه همکاران بیمارستان. امیدوارم با همفکری با یکدیگر بتوانیم گوشه ای از زحماتی که بر دوش شما هست را کاهش دهیم، قطعاً زحمات اصلی بر دوش شما عزیزان است. حوزه های پیراپزشکی تنوع بسیاری دارند، مانند علوم آزمایشگاهی، رادیوتراپی و رادیولوژی، مدیریت اطلاعات سلامت انفورماتیک و مدارک پزشکی، هوشبری، اتاق عمل و فوریت های پزشکی و پیش بیمارستانی و اطلاع رسانی پزشکی و سایر حوزه ها، واقعاً دانشکده پیراپزشکی بسیار مشتاق به همکاری است و امیدوارم که در این بیمارستان که هنوز شروع به کار نکرده و بستر موجود است بتوانیم همکاری مفیدی با شما داشته باشیم.

رئیس دانشکده پیراپزشکی در ادامه افزود: حوزه هایی که ما در دانشکده پیراپزشکی می توانیم در خدمت شما باشیم یکی حوزه آزمایشگاه است. قطعاً در این جلسه اول شاید نتوان خیلی تخصصی نظر داد اما در دانشکده به صورت ویژه روی این پرونده کار خواهیم کرد و هر جایی که نیاز باشد فعالیت خواهیم کرد. در سایر حوزه ها هم از همکارانم به صورت ویژه درخواست می کنم که مرکز طبی را نه بعنوان یک کارجانبی بلکه به عنوان یکی از وظایف اصلی در اولویت کاری خود قرار دهند تا انشاء الله بتوانیم خروجی مناسبی برای این مرکز داشته باشیم. متعاقباً هر جا احساس شد که در حوزه پاراکلینیک و پیراپزشکی می توان کمک کرد ما قطعاً خوشحال می شویم که همکاری کنیم. در بحث واحد بانک خون نیز به دلیل حضور گروه هماتولوژی و انتقال خون در دانشکده و ارتباطات خوبی که با سازمان انتقال خون داریم در بحث تائیدیه های لازم و راه اندازی استاندارد این واحد به صورت ویژه همکاری خواهیم کرد.

در ادامه این بازدید هر یک از اعضا نظرات خود را درخصوص راه اندازی بیمارستان مرکز طبی 2 (حکیم) مطرح کردند و مراتب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محمد معین افشاری
تهیه کننده:

محمد معین افشاری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *