محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

آئین رونمایی از سیستم ثبت و تحلیل ژن در دانشکده پیراپزشکی

دکتر صحرائیان: راه برون رفت از مشکلات کشور، ترویج فرهنگ و نگاه فناورانه است

آئین رونمایی از سیستم ثبت و تحلیل ژن با حضور دکتر صحرائیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، آئین رونمایی از سیستم ثبت و تحلیل ژن با حضور دکتر محمد صحرائیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر رضا فریدی مجیدی، سرپرست مدیریت توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه، دکتر اکبر عبداللهی اصل سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه، دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده پیراپزشکی و اعضای هیئت رئیسه این دانشکده، سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ در محل مرکز رشد دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

منحصر به فرد بودن و قابلیت رقابت با نمونه خارجی
در ابتدای این مراسم دکتر علیزاده ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، گفت: با توجه به رسالتی که مرکز رشد فناوری سلامت شعبه پیراپزشکی عهده دار آن بوده، در سال های اخیر و در دوره های مختلف فعالیت های متعددی صورت پذیرفته است. در این برهه با عنایت به همکاری و حسن توجه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه تصمیم گرفتیم تا از نتیجه یکی از این فعالیت ها رونمایی کنیم. امیدواریم به لطف پروردگار و با رهنمودهای حاصل از این جلسه، هر چه زودتر این محصول به صورت تجاری قابلیت ارائه به دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و دانشی و خصوصا مراکز تشخیصی را کسب کند. برگزاری اینچنین جلسات و راهنمایی های اساتید حاضر، نوید بخش تداوم فعالیت مرکز رشد به صورت ادواری خواهد بود که ان شاءلله در آینده نزدیک از چند محصول دیگر که در فاز نهایی هستند نیز رونمایی کنیم.
وی همچنین با اشاره به منحصر به فرد بودن ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری سیستم ثبت و تحلیل ژن بر قابلیت رقابت آن با نمونه های خارجی تاکید کرد.
در ادامه این جلسه دکتر قاضی سعیدی معاون پژوهشی دانشکده پیراپزشکی ضمن قدردانی از حضور و حمایت دکتر صحرائیان افزود:
خوشبختانه در طول فعالیت مرکز رشد دانشکده پیراپزشکی فعالیت های زیادی صورت گرفته که امروز شاهد به ثمر نشستن یکی از این فعالیت ها هستیم. امیدواریم از این به بعد نیز شاهد خروجی ها و برونداد هایی بهتر و بیشتر در حوزه های تخصصی دانشکده پیراپزشکی باشیم.
وی همچنین‌ در ادامه صحبت های خود به ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز رشد فناوری سلامت شعبه پیراپزشکی پرداخت.
پس از آن مهندس سجاد منش، از اعضای گروه طراحی و تولید سیستم ثبت و تحلیل ژن، به معرفی دستگاه، مراحل ساخت و نحوه عملکرد آن پرداخت.
دکتر عبدالهی نیز پس از تقدیر از دانشکده پیراپزشکی بخاطر تامین شرایط و امکانات اجرای اینچنین فعالیت ها، بیان داشت: امیدواریم هر روز شاهد رونمایی ها و سپس تجاری سازی و بعد از آن حضور فعال در بازار اینگونه محصولات باشیم.
دکتر فریدی مجیدی نیز با ابراز خرسندی از به محصول رسیدن یک فرآیند فناورانه افزود: امیدوارم روزی تمام قطعات و تجهیزات اینگونه دستگاه ها در داخل کشور و به دست فناوران ایرانی ساخته شود. ایشان همچنین به تشریح برنامه های مختلف مدیریت توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه برای حمایت از فعالیت های فناورانه پرداخته و بیان داشت: هسته های دانشجویی فناور، گرنت های فناوری و تسهیلات فناوران از مهمترین برنامه های این مدیریت است و در کنار آن با کمک دانشکده ها با هدف تامین زیرساخت های اولیه برای فعالان این حوزه درحال ارائه خدمت هستیم.

دانشکده پیراپزشکی، پیشرو در تبین فرهنگ فناوری
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران، پس از تبریک به همه افرادی که در این پروژه نقش داشته اند بیان کرد: دانشگاه باید بتواند راه برون رفت از مشکلات کشور را ترسیم کند و فرهنگی ایجاد کند که هر کس به سهم خود نقشی در یافتن راه برون رفت از این مشکلات داشته باشد.مهمترین اصل، ایجاد فرهنگ فناوری در دانشگاه است و هیچ راهی جز این نداریم.

دکتر صحرائیان همچنین افزود: ما باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که الگوی دانشجویان ما، فناوری و اساتید فناور باشند زیرا امروزه کشور ما به حوزه فناوری بیشتر نیاز دارد و بزرگترین معضل ما بیکاری است. دانشجو باید از زمانی که وارد یک رشته می‌شود، تفکرش تولید و کسب درآمد از تولیدش باشد و الگوی آنها باید اساتیدی باشند که فناورند و از فناوری خود خلق ثروت کرده اند. این بهترین الگوها برای برون رفت از مشکلات کشور است. ما اگر میخواهیم فرهنگی را ایجاد کنیم باید جامعه را در مجاورت و نزدیکی با آن قرار دهیم. به طور مثال دانشجو باید بتواند به راحتی در مراکز رشد رفت و آمد کند، ایده بگیرد، از مشاوره اساتید بهره مند شود و این به یک الگو برای اون تبدیل شود که معتقدم دانشکده پیراپزشکی با استقرار شعبه اقماری مرکز رشد فناوری سلامت، یکی از دانشکده های پیشرو در این زمینه بود.
امیدوارم روزی فرارسد که در کشورمان برای فارغ التحصیلان جذابیت صنعت صدها برابر دانشگاه باشد.

در پایان مراسم رونمایی از سیستم ثبت و تحلیل ژن توسط دکتر صحرائیان، دکتر علیزاده و اعضای حاضر در جلسه برگزار شد و اعضا از مرکز رشد فناوری سلامت شعبه پیراپزشکی بازدید کردند.

توضیح اینکه این سیستم  را دکتر شعبان علیزاده، مهندس مرتضی سجاد منش، دکتر زهرا کاشانی خطیب، مهندس محمد علی قیدی و مهندس رضا فراهانی طراحی و تولید کرده اند.

محمد معین افشاری
تهیه کننده:

محمد معین افشاری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *