محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

دکتر علیزاده: روز دانشجو یادآور رشادت‌ های مردان و زنان این سرزمین در دفاع از حق است

جلسه شورای فرهنگی دانشجویی دانشکده پیراپزشکی در آستانه فرارسیدن روز دانشجو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، جلسه شورای فرهنگی این دانشکده با حضور دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده، دکتر لیلا شاهمرادی معاون پژوهشی، دکتر سید هادی موسوی معاون دانشجویی-فرهنگی، حجت الااسلام محمد حسین خان محمدیان مدیر فرهنگی سیاسی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر افضل شمسی و دکتر منیره رحیم‌خانی از اعضای هیئت علمی دانشکده پیراپزشکی، نازی براتی، فاطمه اسماعیلی و محمد معین افشاری از کارشناسان دانشکده و نمایندگان تشکل های دانشجویی، یکشنبه 13 آذر 1401 در سالن جلسات برگزار شد.

دکتر علیزاده در ابتدای جلسه ضمن اظهار امیدواری از انجام اقدامات موثری در حوزه فرهنگی دانشجویی با  حضور و همفکری اعضای این شورا در دانشکده پیراپزشکی گفت: در این مقطع لزوم برنامه ریزی منسجم و گسترده در جهت رویکرد های دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه فرهنگی دانشجویی بیش از پیش مطرح می‌شود.

ایشان در ادامه با اشاره به نزدیک بودن هفته ی پژوهش و روز دانشجو و تبریک این ایام گفت: روز دانشجو یادآور رشادت‌ های مردان و زنان این سرزمین در دفاع از حق و مبارزه با زورگویی است و امیدواریم این روحیه حق طلبی و دفاع از آرمان های کشور عزیزمان همیشه در بین دانشجویان پابرجا باشد.

وی در اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ و اجتماعی، از تدوین برنامه‌های بسیار گسترده‌ای در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.

دکتر علیزاده همچنین گفت: قطعاً مسائل آموزشی و پژوهشی جدای از مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست درنتیجه جهت برنامه ریزی، سرمایه گذاری و آموزش در حوزه فرهنگی اجتماعی چه در بدنه اساتید هیئت علمی و چه در بدنه دانشجویان، دانشگاه و سازمان‌های سیاست‌گذار در حوزه دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی باید بیش از پیش تلاش، همفکری و همکاری داشته باشند.

رئیس دانشکده پیراپزشکی در ادامه افزود: فارغ التحصیل دانشکده پیراپزشکی که متخصص در امور سلامت است باید با نگاه دقیق در حوزه اخلاق حرفه‌ای، حرفه‌ای گری، مشارکت ها و مسئولیت‌های اجتماعی، علوم انسان شناختی و حوزه ملی و مذهبی اشراف کامل داشته باشد.

ایشان همچنین از اعضای شورا درخواست کرد تا ضمن تدوین برنامه مدون و منظم در این حوزه، با سایر اعضا همکاری، همفکری و گفتگو داشته باشند و اقدامات به گونه ای باشد که برای دانشجو از زمانی که وارد دانشگاه می شود و حتی در خوابگاه، برنامه مشخص و مدونی ارائه شود.

وی در ادامه تاکید کرد:  چیزی که قاعدتا در دانشگاه اتفاق می‌افتد تربیت یک فرد است. یک فرد کامل که بتواند در عین مسائل اعتقادی و ملی در حوزه های علمی، پژوهشی و فناوری نیز سرآمد باشد که این امر نیازمند بازنگری، توجه و تمرکز بر حوزه فرهنگی دانشجویی است.

حجت‌الاسلام خان محمدی نیز در ادامه افزود: ساعت فرهنگی در تقویم آموزشی هفتگی دانشجویان فرصت بسیار مغتنمی است که می‌توان با نیازسنجی و نظرسنجی از دانشجویان بهترین برنامه را برای آن ارائه داد.

 وی در ادامه با تاکید بر ماهیت جلسات شورای فرهنگی گفت: جلسات شورای فرهنگی جلسات تفکر و مشورت با یکدیگر است نه تنها گزارش اقدامات انجام شده.

 دکتر موسوی نیز ضمن تبریک روز دانشجو بر استفاده مفید از ساعت فرهنگی در دانشکده تاکید نمود و در خصوص فعالیت های دانشکده در فضای مجازی نکاتی را مطرح کرد.

 دکتر شمسی با اشاره به اهمیت ایجاد فضای گفتمان در محیط‌های دانشگاهی در خصوص تهیه محتوای فرهنگی و توجه به وظایف اجتماعی دانشگاهیان نکاتی را مطرح کرد.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو، گزارش جلسه مشترک معاون دانشجویی دانشکده با اعضای مرکز پژوهشها، برنامه‌های مرکز پژوهش‌های دانشکده در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی و کارآفرینی، اقدامات بسیج دانشجویی در استقبال از نودانشجویان و پخش زنده مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی از مهمترین موارد مطرح شده توسط نمایندگان دانشجویان در این جلسه بود.

زهرا شهماری
تهیه کننده:

زهرا شهماری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *