محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

دکتر علیزاده: هشت سال دفاع مقدس به سان یک برنامه استعدادیابی بود که از میان بندگان مخلص خدا، چندین هزار شهید و قهرمان به جهانیان معرفی شدند.

رئیس دانشکده پیراپزشکی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشکده پیراپزشکی گفت: وجب به وجب خاک میهنمان این افتخار را دارد که قدوم یک شهید عزیز را درک کرده و به همین دلیل است که این غیرت و این شهامت و شجاعت همچنان در کشور ما جاری است و اگر در موضوعی مانند شیوع کووید 19 می بینیم که این جوانان مانند همان دوران، بدون هیچ چشم داشتی خالصانه خدمت می کنند، به این دلیل است که در خاکی که از شهدای ما به یادگار مانده است رشد کرده اند و این غیرت را همیشه همراه دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپشکی، مراسم گرامیداشت هفته بسیج با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن زنده دل معاون فرهنگی بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشگاه و سایر معاونین آن مرکز، دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده پیراپزشکی و مسئول کانون بسیج شهید سید احمد رحیمی، دکتر سید محمد هادی موسوی مشاور رئیس دانشگاه در امور شهدای مدافع سلامت و عضو هیئت علمی دانشکده و سایر اساتید و کارمندان عضو کانون بسیج شهید رحیمی، یکشنبه 7 آذر 1400 در سالن جلسات برگزار شد.
دکتر علیزاده در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم و تبریک ایام هفته بسیج بیان کرد: کانون بسیج دانشکده پیراپزشکی به نام شهید بزرگوار سید احمد رحیمی مزین است که یکی از سرداران عزیز هشت سال دفاع مقدس بوده اند. بنده زندگینامه این شهید بزرگوار را که می خواندم به این نکته رسیدم که هشت سال دفاع مقدس به سان یک برنامه استعدادیابی بود که از میان بندگان مخلص خدا، چندین هزار شهید و قهرمان به جهانیان معرفی شدند. وجب به وجب خاک میهنمان این افتخار را دارد که قدوم یک شهید عزیز را درک کرده و به همین دلیل است که این غیرت و این شهامت و شجاعت همچنان در کشور ما جاری است و اگر در موضوعی مانند شیوع کووید 19 می بینیم که این جوانان مانند همان دوران، بدون هیچ چشم داشتی خالصانه خدمت می کنند، به این دلیل است که در خاکی که از شهدای ما به یادگار مانده است رشد کرده اند و این غیرت را همیشه همراه دارند.
وی افزود: دانشکده پیراپزشکی این افتخار را دارد که در خدمت عزیزان بسیجی با تفکر مکتب بسیج بوده و فعالیت کرده، به خصوص در موضوعات اخیر در دو حوزه خیلی ویژه دست به کار شده و فعالیت کردند و عزیزان بسیجی و تقریبا تمام همکاران ما در دانشکده در بحث کووید 19 با توجه به نیازی که دانشگاه علوم پزشکی تهران در آن مقطع زمانی داشت، ورود کردند و با مشارکت همه توانستیم در حوزه تشخیص کووید به طور ویژه و جهادی به چندین مرکز بیمارستانی، مراکز خیریه و مراکز بهداشت کمک کنیم که این یکی از افتخارات دانشکده پیراپزشکی است. قسمت عمده ای از امور مربوط به راه اندازی و ادامه فعالیت این آزمایشگاه با نیروهای داوطلب، جهادی و بسیجی بوده که باعث افتخار این کانون است.
همینطور به توجه به سیاست دانشگاه و نیازی که در امر واکسیناسیون بود، مجددا همکاران بنده تلاش کردند و به صورت جهادی وارد میدان شدند و در یک مقطع کوتاه زمانی بیش از 20 هزار تزریق واکسن را در پایگاه واکسیناسیون دانشکده پیراپزشکی به ثبت رساندند که این مورد هم یکی از فعالیت هایی است که در اذهان به یادگار خواهد ماند.
در بحث فعالیت های مناسبتی، فرهنگی و روابط عمومی نیز با تنظیم تقویم فرهنگی خیلی ویژه عمل شد و با توجه به محدودیت های کرونایی موجود از ظرفیت های مجازی حداکثر استفاده را کرده و در احیای همه مناسبت ها اقدام کردیم. علاوه بر این همکاران بنده در کانون شهید رحیمی به صورت فعال در برنامه های ستادی به عنوان شرکت کننده و یا مدرس حضور داشتند.
دکتر علیزاده با اشاره به سخنان ریاست دانشگاه در جلسه با بسیجیان افزود: پیرو صحبت های دکتر قناعتی در خصوص برگزاری اردوهای جهادی، این نوید را می دهم که کانون بسیج شهید رحیمی از قبل برنامه ریزی های لازم را انجام داده و در هفته های آتی با مشارکت و راهنمایی عزیزان در بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشگاه اقدام به برگزاری چندین اردوی جهادی با محوریت خدمات بهداشتی و درمانی برای کودکان کار، کارگران کوره های آجرپزی و مناطق محروم استان تهران خواهیم کرد. امیدوارم خداوند کمک کند تا تا انشاءلله در راه خدمت به مردم رو سفید باشیم.
در ادامه مراسم، حجت الاسلام و المسلمین زنده دل با تبریک هفته بسیج و تشکر از میزبانی دانشکده پیراپزشکی بیان کرد: هفته بسیج یک عنوان دارد و یک مبنای در ورای آن هست که در این باره به بیانات مقام معظم رهبری اشاره می‌کنم که فرمودند، بسیج عملگراست و آرمان خواه، بخش عملگرایی ویژگی مشترک همه انسان هاست که با فطرت پاک به آن ممکن است بپردازند. همان ارزش های اخلاقی، باورهای انسانی یا فضائل انسانی که همه به آن اذعان دارند. ممکن است در همه کشورها مشابه بسیج فعالیت های مختلفی برای خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان در حوزه های سلامت و مادی و محرومیت زدایی صورت پذیرد در واقع این وجه مشترک میان همه انسان هاست اما نکته ای که فرق بسیج با دیگران است، بحث اعتقادات، آرمان ها و باورهایی است که پشتوانه این فعالیت ها است و این وجه تمایز بسیج با سایر فعالیت ها است. اگر این بخش آرمان، اعتقاد و باور به خدا و رضای خداوند و به عبارتی بخش توحیدی را حذف کنیم چه بسا سایر کشورهای غیر مسلمان بهتر از ما هم کاری انجام داده باشند اما اگر ارزش گزاری عمل و رضای خداوند را به آن اضافه کنیم، یک روز تلاش شما از چند ماه فعالیت آنها بالاتر است و اصلا قابل ارزش گزاری نیست. در واقع بسیج و بسیجی همان بحث تلاش و جهاد خستگی ناپذیری است که یک پیوست اعتقادی دارد و آن هم ایمان به خدا است و این وجه امتیازی است که دوستان دارند الحمدلله و خوب است که به آن پررنگ تر پرداخته شود. خدای متعال در سرای آخرت اجر این فعالیت های شما را خواهد داد.
معاون فرهنگی بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشگاه افزود: الحمدلله دانشکده پیراپزشکی، یکی از فعال ترین کانون های بسیج خصوصا در بحث های فرهنگی و هیئات مذهبی را  دارد که امیدواریم با کنترل شیوع کرونا با پیگیری شما و ما مجددا این مراسمات و مناسبت ها از سر گرفته شود. هدف از حضور ما در این مراسم ایجاد ارتباط مستقیم و پررنگ تر با اعضا است و ان شاءلله در خدمت همه شما خواهیم بود.
همچنین در این مراسم دکتر سید محمدهادی موسوی، مشاور رئیس دانشگاه در امور شهدای مدافع سلامت نیز ضمن تبریک هفته بسیج گفت: اعتقا من همیشه این بوده که بسیج مانند مسجد است و درهای آن باید همیشه به روی همه باز باشد، همانطور که ما در مسجد جلوی کسی را نمی گیریم، در دانشگاه هم الحمدلله همه بسیجی هستند. بسیج یک فرهنگی دارد، یک مکتب است و عقبه آن هم همان اتقادات و باورهای دینی است که در واقع نگاه الی الله است. بسیجی هم باید فقط به اسم نباشد و در رسم بسیجی هم باید با نگاه ایثارگرانه داشته باشد. بسیجی باید الگو باشد و به لحاظ اخلاق و رفتار جزو بهترین افراد در سازمان خود باشد که خوشبختانه این نگاه در میان بسیجیان دانشگاه هست و ادامه دار خواهد بود.
در ادامه این مراسم هر یک از اعضای کانون بسیج شهید رحیمی دانشکده پیراپشکی به بیان نقطه نظرات، مسائل مبتلابه و پیشنهادات خود پرداختند. برگزاری اردوهای جهادی در حوزه های اطلاع رسانی و خدمات آزمایشگاهی، پیگیری صدور کارت های عضویت و امور پشتیبانی از جمله مطالب مطرح شده در این مراسم بود.
گفتنی است در این مراسم، نماهنگ های مختلفی با موضوع، سخنان مقام معظم رهبری درباره بسیج، اهم فعالیت های دانشکده پیراپزشکی، یادمان شهید سید احمد رحیمی و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای اعضا پخش شد.
در پایان مراسم نیز از هفت نفر از بسیجیان فعال کانون شهید رحیمی در حوزه های خدمات سلامت، خدمات بهداشتی، فعالیت های فرهنگی، امور اجرایی و روابط عمومی تقدیر شد و همچنین به همه اعضا بسته های فرهنگی شامل وصیت نامه شهید رحیمی، چفیه و قطعه فرش متبرک حرم امام رضا (ع) تقدیم شد.

محمد معین افشاری
تهیه کننده:

محمد معین افشاری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *