محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

دکتر علیزاده: همه باید در کنار هم به نحوی کار کنیم تا به هدف مشترکمان که بهبود سطح مراقبت از بیمار است برسیم

نشست مشترک دانشکده پیراپزشکی و مدیریت پرستاری دانشگاه با هدف بهبود دوره های کارآموزی دانشجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، نشست مشترک دانشکده پیراپزشکی و مدیریت پرستاری دانشگاه با هدف بهبود دوره های کارآموزی رشته های هوشبری، اتاق عمل و فوریت های پزشکی به میزبانی معاونت درمان، دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ در سالن جلسات آن معاونت برگزار شد.
سیمین رنجبران مدیر پرستاری دانشگاه در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به اعضا برگزاری این گونه جلسات را باعث بهبود عملکرد و مرتفع شدن مشکلات دانست. وی در ادامه به ارائه گزارشی از حضور دانشجویان در بیمارستان های تابعه دانشگاه پرداخت.
دکتر علیزاده نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران پرستاری بیمارستان های دانشگاه افزود: قطعا این جلسات بسیار مفید خواهد بود، زیرا ممکن است آن مطلبی که در دانشکده ها آموزش داده می شود و پیش بینی می شود منجر به عملکرد خوبی هم شود، در زمان ورود به سیستم و بروز عملکرد متوجه بشویم که مناسب نیست و انتظارات را برآورده نمی‌کند. هر چقدر ما در دانشکده ها تلاش کنیم نتیجه اش می شود آن چیزی که در سیستم و در محیط بالین مورد نیاز است.
در بحث آموزش، پژوهش و اخلاق حرفه ای، همان نگرانی هایی که شما دارید، دانشکده و دانشگاه نیز دارند و درصدد این هستند تا با بازنگری کوریکولوم های آموزشی و تغییر در شیوه های آموزشی و ارزشیابی ها آنها را برطرف کنند. یکی از اقدامات دانشگاه و دانشکده در این راستا سنجش شایستگی و صلاحیت حرفه ای دانشجویان در زمان فراغت از تحصیل است که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.
ما در دانشکده پیراپزشکی خودمان را محدود به فضای دانشکده نمی دانیم و قائل به یکپارچگی تمام دانشگاه هستیم و معتقدیم همه باید در کنار هم به نحوی کار کنیم تا به هدف مشترکمان که بهبود سطح مراقبت از بیمار است برسیم.
در ادامه این جلسه مدیران پرستاری بیمارستان های شریعتی، ضیائیان و مجتمع بیمارستانی امام خمینی، نقطه نظرات، مسائل و مشکلات خود را در حوزه آموزش دانشجویان مطرح کردند. تامین مربی آموزشی، کاهش خطای پزشکی، کنترل عفونت، رعایت اصول پوشش حرفه ای و تدوین شرح وظایف دانشجویان و کارکنان از جمله موارد مطرح شده در این موضوع بود.
دکتر ناهید عین اللهی معاون آموزشی، دکتر افضل شمسی معاون اداری مالی و مدیر گروه هوشبری و فوریت های پزشکی، دکتر سعید واحدی مدیر گروه اتاق عمل و دکتر نیره سادات روح اللهی کارشناس گروه اتاق عمل نیز در این جلسه حضور داشتند که هر یک به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
توضیح فرآیندهای آموزشی، ضعف در نیروی انسانی و کوریکولوم های آموزشی، حفظ احترام دانشجویان و کارمندان در تمام حوزه ها، نظام انگیزش دانشجویان و کارکنان، نحوه تقسیم دانشجویان در بیمارستان ها، مسائل مالی، ارزیابی صلاحیت حرفه ای دانشجویان فارغ التحصیل و لزوم ارائه گزارشات مستمر از بیمارستان ها به دانشکده از جمله موارد مطرح شده در این بخش بود.
توضیح اینکه این نشست ها به صورت دوره ای و منظم برگزار خواهد شد.

محمد معین افشاری
تهیه کننده:

محمد معین افشاری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *