محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

جشن عید سعید غدیر در دانشکده پیراپزشکی

دکتر قناعتی: ما باید به کارهای فرهنگی به چشم وظیفه نگاه کرده و خودمان درگیر مسائل باشیم

جشن بزرگ خانواده پیراپزشکی به مناسبت عید سعید غدیر با حضور دکتر قناعتی و حجت الاسلام سید قریشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، جشن بزرگ خانواده پیراپزشکی به مناسبت عید سعید غدیر با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام دکتر میر مجید سید قریشی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده، اعضای هیئت رئیسه، مدیران گروه های آموزشی، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده پیراپزشکی، سه شنبه 28 تیر 1401 در تالار شهید کاووسی مرکز مهارتهای بالینی پزشکی برگزار شد.
در این مراسم دکتر قناعتی ضمن تبریک عید سعید غدیر، سخنان خود را با این اشعار آغاز کرد:
از عین علی عیون ما بینا شد               وز لام علی لسان ما گویا شد
در یای علی نور خدا می‌بینم                زان نور محمد و علی پیدا شد
وی در ادامه ابیاتی از سروده های خود را به این شعر افزود:
گر مرد رهی خاک درش بر چشمت                  از ذره مرتضی جهان پیدا شد
گنجینه حق در دو جهان زهرا بود                    دردانه حق، تاج سر مولا شد
در دامنشان، زینب و کلثوم و حسن                  سر ازلی، شهید عاشورا شد
ای پنج تن آل عبا، وجه الله                  با نام شما هر گره ای آسان شد
دکتر قناعتی در ادامه، ضمن تبریک اعیاد، به شرح جایگاه امیرالمومنین و مظلومیت ایشان در طول تاریخ پرداخت و مدل حضرت علی (ع) را به عنوان کامل ترین مدل یک انسان معرفی کرد. وی جامعه بشری امروز را تشنه ی پرداخت و شناخت تفکرات حضرت علی(ع) و پیروی راه ایشان دانست.
رئیس دانشگاه  همچنین ضمن اشاره به هنجار های اجتماعی موجود در جامعه جهانی, اشاره کرد: با توجه به اینکه عالم امروزی متکی به اخلاق است، رسالت ما به عنوان معلم و استاد بسیار سنگین است؛ بنابراین می بایست به امر به معروف و نهی از منکر و کارهای فرهنگی به چشم وظیفه نگاه کرده و خودمان درگیر مسائل باشیم و احساس تکلیف کنیم. در مقابل هجمه های فرهنگی و معضلات فرهنگی جامعه بشریت، ما باید تنها دو کار مهم انجام دهیم؛ یک اینکه در ابتدا خودمان را بسازیم و مراقب خود باشیم و دو اینکه فرهنگ و باور و تفکرات غنی خود را اشاعه دهیم.

دکتر علیزاده در ابتدای مراسم ضمن تبریک عید سعید غدیر بیان کرد: از طرف خانواده بزرگ پیراپزشکی، حضور مهمانان عزیز از جمله مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت الاسلام دکتر قریشی و همراهان ایشان را خیر مقدم عرض می‌کنم. همچنین در این مراسم در خدمت ریاست دانشگاه هستیم، دکتر قناعتی همواره لطف دارند و یکی از ویژگی های خاص ایشان این است که در برنامه های تمام دانشکده ها، مراکز و بیمارستان ها حضور پیدا می کنند، حضور ایشان را غنیمت شمرده و خیرمقدم عرض می‌کنیم.

رئیس دانشکده پیراپزشکی در ادامه افزود: ما در دانشکده، یک سال تحصیلی کامل را در کنار خانواده علوم پزشکی تهران به صورت حضوری سپری کردیم. بنا داشتیم تا به شکرانه اینکه توفیق الهی به ما عطا شد و خانواده پیراپزشکی به سلامت این سال را گذراند، یک مراسم و دورهمی ویژه همکارانمان را برگزار نماییم. چه روزی بهتر از این عید بزرگ، عید الله اکبر شیعیان جهان، دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر؟ این عید بزرگ بهانه ای شد تا خداقوت عرض کنیم به خانواده پیراپزشکی و آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون برایشان داشته باشیم. به نمایندگی از هیئت رئیسه دانشکده پیراپزشکی از یکایک شما همکاران عزیز برای زحماتی که در این سال تحصیلی متحمل شدید در تمامی حوزه ها از جمله حوزه آموزش و پژوهش، دانشجویی فرهنگی اداری مالی و همکاران عزیز خدمات و واحدهای مختلف دانشکده به طور ویژه قدردانی می کنم، خداقوت عرض می کنم و آرزوی موفقیت دارم. شاید در دوران پیش از کرونا که دور هم جمع می شدیم، ارزش این دورهمی‌ها را خیلی درک نمی کردیم؛ اما این سالهای کرونا به ما نشان داد که یکی از نعمت های بزرگ و توفیقاتی که داریم، توفیق کنار هم بودن است. می توانیم کنار هم بنشینیم، صحبت کنیم و دغدغه هایمان را با هم مطرح کنیم. امروز که دوباره به گذشته می نگریم، میبنیم یک ویروس کوچک می‌تواند دلخوشی های خیلی بزرگ ما را از ما بگیرد و این شاید به ما یادآوری می‌کند تا قدر یکدیگر را بیشتر بدانیم و به خاطر مسائل کاری و تفاوت نظرات، یکدیگر را نرنجانیم.

دکتر علیزاده در ادامه با اشاره برنامه های دانشکده پیراپزشکی در تابستان جاری افزود: خداوند توفیق دهد در تابستان پیش رو که فرصت بیشتری برای رسیدگی به مسائل داریم، مسائل فیزیکی و ساختمانی دانشکده پیراپزشکی را به صورت رسمی و عملیاتی پیگیری و راه اندازی می کنیم. بهسازی و بازسازی ساختمان شماره ۲ پیراپزشکی به توفیق الهی و لطف مدیران دانشگاه در تابستان آغاز خواهد شد. امیدواریم تا پایان سال جاری و اوایل سال بعد شاهد راه اندازی ساختمان شماره ۲ دانشکده پیراپزشکی باشیم تا ادامه خدمات پیراپزشکی که در دو سال گذشته با شدت بیشتری پیگیری شده، رنگ بیشتری به خود بگیرد و خانواده پیراپزشکی بتواند به صورت نظام مند و ویژه در کنار سایر واحدهای دانشگاه علوم پزشکی تهران به ارائه خدمات سلامت و بهداشت بپردازد.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن تبریک عیدسعید غدیرخم و اشاره به جایگاه این عید به عنوان بزرگترین عید مسلمانان گفت: ما معمولا سه نوع عید داریم؛ یکی مربوط به تحول در طبیعت مانند نوروز می باشد، دیگری به خود فرد بر میگردد مانند جشن تولد، اما عید دیگر جنبه اجتماعی داشته و بین ملت ها حاکم است همانند جشن غدیرخم. باید توجه کنیم چرا در روزی همچون مبعث پیامبر که خود جشن بزرگی می باشد، به سفارش یاد علی(ع) توصیه می شود. باید در نظر داشته باشیم که فلسفه همه انبیا از آدم تا خاتم، در این جمله است که آنها آمده اند تا ما را به سر منشا هستی متصل کنند که گم نشویم. همانطور که پیغمبر اسلام مبعوث شد تا ما را با خالق هستی آشنا کند، این عید غدیر به عنوان کامل شدن این مسیر تلقی می شود و نشان داد که در غیبت این عید بزرگ، مسیر منحرف خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود، بیان کرد: همه ی ما مسافر این دنیا هستیم و برای سفری علمی آمده ایم، و ساخت تمدن و صلح و جنگ و .. همه بهانه است. اگر تابع خدا و ولی او باشیم، جهانمان آباد و وارد بهشت خواهیم شد؛ همانطور که خدا میفرماید « الله ولی الذین امنوا یخرجهم من الظلمات الى النور»، که یعنی با من باشی از هر نظر بهتر خواهی شد. همانطور که مولانا ما انسان ها را همچون نوا و نت های یک موسیقی تعریف میکند و توصیه میکند که به خدا اطمینان کرده و خود را همراه نوازندگی او کنیم. بنابراین تلاش تمام انبیا برای رسیدن به این حقیقت است؛ حقیقتی که نشان می دهد اگر علی (ع) به جانشینی انتخاب نشود، دین کامل نمیشود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن اشاره به سخن امام  کاظم (ع) مبنی بر نفروختن خود به غیر خدا، گفت: خدا که بهشت آفرین است، پس جسم و روح و تفکرات خود را به خدا بفروشید. پیامبران آمده اند که ما را زیبا اندیش کنند چرا که یکی از اسامی خدا، «جمیل» به معنای زیبایی است، پس خدای زیبا میخواهد صاحب ارواح ما باشد و قلب و روح و چشم و فکر سالم میخواهد. این موارد جزو دروس انبیا هستند؛ و از سوی دیگر حضرت محمد (ص) به عنوان پیامبر خاتم، شخصی همچون علی (ع) را جایگزین خود معرفی میکند و تاکید دارد که اگر امثال علی ها بر شما حکومت کنند، زیبا خواهید شد وگرنه معاویه ها سراغ شما خواهند آمد.

وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به شعر «از جهان دو بانگ می‌آید به ضد / تا کدامین را تو باشی مستعد»، بیان کرد که : در عالم دو صدا وجود دارد، یا حق است یا باطل. اگر ملتی با رسانه و قدرت بیان و دیپلماسی مختلف احساس خودباختگی کند، در این صورت فرعون های زمانه حاکم خواهند شد، حال آنکه خدا به وضوح میفرماید که تو بزرگی اگر با من باشی. چرا پیامبر بابت حادثه غدیر، این میزان حساسیت به خرج داد و حتی به کاروان هایی که رفته بودند، فرمود برگردند؟ مگر برای هر آیه ی قرآن که نازل میشد، این حجم از افراد را گرد خود جمع میکرد؟ آیا راز این اقدام جز این بود که به مردم بفهماند، اگر علی ها بر شما حاکم نباشند، یقین داشته باشید که امثال معاویه و یزید ها حاکم خواهند شد. اما چه اتفاقی تلخ تر از اینکه علی رفت تا امنیت رفته باشد و شش قرن ظلم حاکم شد! ما باید بدانیم که علی یعنی راه، یعنی مسیر، و به دنبال رهبران علی مانند باشیم.

در این مراسم که اجرای آن را زهرا شهماری کارشناس گروه هوشبری دانشکده پیراپزشکی برعهده داشت، برنامه های مختلف شاد و مهیج فرهنگی ارائه شد، مدیحه سرایی توسط آقای سلیمانی، اجرای موسیقی زنده توسط گروه دانشجویی کرشمه و پخش کلیپ های مناسبتی از جمله این برنامه ها بود.
معرفی کارمندان نمونه نیمه نخست سال در دانشکده پیراپزشکی و تکریم سادات دانشکده نیز دیگر برنامه این جشن بود.
در پایان مراسم نیز سادات دانشکده پیراپزشکی بسته های عیدی را به حضار اهدا کردند.

محمد معین افشاری
تهیه کننده:

محمد معین افشاری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *