محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

در جلسه پیشبرد نظام ارزشیابی توسعه آموزشی دانشکده پیراپزشکی مطرح شد

دکتر میرزازاده ارزشیابی را حلقه مفقوده ارتقا کیفیت دانست

دکتر چنگیزی در جلسه پیشبرد نظام ارزشیابی توسعه آموزشی دانشکده پیراپزشکی به ارائه گزارش فعالیت های آموزشی این دانشکده پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، جلسه پیشبرد نظام ارزشیابی توسعه آموزشی این دانشکده با حضور دکتر میرزا زاده مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، دکتر رضا صفدری رییس دانشکده، دکتر وحید چنگیزی معاون آموزشی و برخی از اعضای هیات علمی و کارشناسان تشکیل شد.
در ابتدای جلسه دکتر صفدری ضمن خیرمقدم، محورهای موردبررسی در حیطه ارزشیابی مطالبی را مطرح کرده و این جلسات را در راستای هم‌اندیشی و پیشبرد اهداف نظام آموزشی و ارتقا کیفی خدمات آموزشی مفید دانست.
در ادامه دکتر چنگیزی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشکده درزمینهٔ ارزشیابی پرداخت و گفت: طبق شیوه‌نامه ارزشیابی مصوب دانشکده،پرسشنامه‌های ارزشیابی توسط دانشجویان تکمیل‌شده و مرحله تجزیه‌وتحلیل آن‌ها باقی‌مانده است. ارزیابی اعضای هیات علمی نیز در حال اجرا است و در جلسات متعدد شورای آموزشی دانشکده برای نظرسنجی مطرح‌شده است.
وی افزود: درزمینهٔ توانمندسازی اساتید نیز کارگاه‌های متعددی ازجمله طراحی سؤال و نحوه‌ی تدریس به‌صورت مجازی در این دانشکده ویژه اعضای هیات علمی و مدرسین برگزارشده است. در حال حاضر نیز با توجه افزایش تعداد زیاد دانشجویان خارجی درصدد راه‌اندازی کارگاه‌های هفتگی و مستمر تقویت زبان برای اساتید هستیم.
معاون آموزشی دانشکده در خصوص استانداردسازی خدمات آموزشی اظهار داشت: اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته ازجمله تدوین فلوچارت فعالیت‌ها و فرآیندهای آموزشی و اصلاح و بازنگری برخی از آن‌ها و در آینده به دنبال الکترونیک کردن فرایندها هستیم و در این زمینه از کمک دفتر توسعه آموزش دانشگاه استفاده خواهیم کرد. درزمینهٔ شورای نمایندگان دانشجویی درترم جاری دو جلسه به‌صورت مجزا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی برگزار شد و با استقبال خوبی از طرف دانشجویان مواجه شدیم.
سپس دکتر لیلا شاهمرادی به بیان اهداف، رسالت دورنما و ارزش‌های دفتر توسعه آموزش دانشکده پرداخت و گفت: بر اساس اهداف و رسالت این دفتر، برنامه استراتژیک و عملیاتی تدوین‌شده و در حال اجرا است. درزمینهٔ ارتقا کیفیت آموزش نیز نیازسنجی صورت گرفته و جلسه هم‌اندیشی با اعضا هیات علمی برگزارشده و بر اساس خروجی جلسه برنامه‌های مربوطه در حال تدوین است.
دکتر میرزا زاده ضمن تشکر از دانشکده در خصوص ارزشیابی گفت: ارزشیابی حلقه مفقوده ارتقا کیفیت است. لازمه ارتقا کیفیت ارزشیابی است تا زمانی که از موقعیت فعلی آگاهی نداشته باشیم امکان ارتقا و بهبود وجود ندارد. مدلی که در دانشگاه برای ارزشیابی کردیم مدل هیبریدی است، مدلی که با دارا بودن چارچوب‌ها و اصول کلی دانشگاه با توجه به زیرساخت‌ها و الویت های هر دانشکده متفاوت است.
مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش دانشگاه در خصوص گزارش فعالیت‌های مربوط به ارزشیابی گفت: بهتر است نحو ه ی کار و میزان فعالیت‌های انجام‌شده مشخص شود. مهم نیست فعالیت انجام‌شده کم است، خروجی فعالیت‌ها حائز اهمیت است. می‌توان به ظرفیت و پتانسیل دانشکده فعالیت‌ها را به‌صورت سالانه تقسیم کرد. لازم است در برنامه‌ها اخذ بازخورد حتماً لحاظ شود. نکته حائز اهمیت در ارزشیابی بازخورد است.
وی افزود: تکمیل فرم‌های ارزشیابی برای نمایش توان و پتانسیل واحد و جذب منابع بسیار مفید خواهد بود.
عکس و خبر: الهام حق شناس

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس