محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

دکتر چنگیزی: برگزاری جلسات هم‌اندیشی و استفاده از خرد جمعی روش مناسبی در مدیریت دانشکده خواهد بود

با توجه به آغاز سال 97 و شروع سال جدید کاری با دکتر وحید چنگیزی رئیس دانشکده پیراپزشکی به گفت و گو پرداختیم.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی: با توجه به آغاز سال 97 و شروع سال جدید کاری با دکتر وحید چنگیزی رئیس دانشکده پیراپزشکی به گفت‌وگو نشستیم.
لطفاً در خصوص اقدامات و فعالیت‌هایی که در سال 96 انجام‌شده توضیح دهید.
از 20 آذر سال 1396 مسئولیت دانشکده با حکم ریاست محترم دانشگاه به اینجانب واگذار شد، از اقداماتی که در این مدت صورت گرفته می‌توان به سازماندهی ساختمان‌های دانشکده مانند واگذاری ساختمان دوره شبانه که بعد از پیگیری در اختیار دانشکده قرار گرفت، انجام فعالیت‌هایی عمرانی در این ساختمان برای استقرار امور اداری و مالی و همچنین آماده‌سازی فضایی برای دانشجویان Ph.D اشاره کرد. بر اساس بازدیدی که از گروه‌های آموزشی در ساختمان شماره 1 داشتم در خصوص زیباسازی فضای تعدادی از گروه‌ها اقداماتی صورت گرفت و برای تعدادی دیگر از گروه‌ها نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد. البته بعد از آماده‌سازی ساختمان دوره شبانه که به ساختمان شماره 2 دانشکده تغییر نام داد؛ ساختمان ایتالیا به دانشگاه واگذار شد.
با واگذاری سرپرستی دوره شبانه به اینجانب و روند انجام امور فارغ‌التحصیلی دانشجویان مربوطه پیگیری شد که در این مدت توانستیم امور فارغ‌التحصیلی 120 دانشجو را به پایان برسانیم. حدود 150 دانشجوی دیگر در حال پیگیری برای ادامه این روند هستند و 40 نفر از دانشجویان دوره شبانه هنوز در حال تحصیل و در مرحله پایان‌نامه هستند. پیگیری وضعیت مالی دانشجویان دوره شبانه با توجه به این امر که شهریه پرداز بودند در حال انجام است.
دکتر چنگیزی: راه‌اندازی مرکز جامع آزمون الکترونیک منجر به افزایش کارایی خواهد شد
در زمستان 96 مرکز جامع آزمون الکترونیک را به‌صورت یک مرکز دانشگاهی با بالاترین استانداردها افتتاح کردیم. این مرکز در یک دوره کوتاه‌مدت 45 روزه تأسیس و راه‌اندازی شد. وجود مرکز جامع آزمون الکترونیک منجر به‌صرفه جویی در هزینه، زمان و حتی نیروی انسانی خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های افتتاح این مرکز ایجاد پتانسیل و همکاری بین دانشکده‌ای به‌منظور کاهش مشکلات مالی، کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی خواهد بود.
برگزاری جلسات هم‌اندیشی 
برگزاری جلسات هم‌اندیشی با اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد. به این منظور جلساتی با اعضای هیات علمی گروه‌های آموزشی برگزار کردیم که در آن گروه‌های آموزشی برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دادند.
سپس 4 جلسه هم‌اندیشی با حضور هیات رئیسه، مدیران گروه‌های آموزشی و برخی اعضای EDO دانشکده برگزار شد. در این جلسات برنامه‌های گروه‌های آموزشی بررسی‌شده و از نقطه نظرات اعضا بهره‌مند شدیم. همچنین در جلسه‌ی هم‌اندیشی با کارکنان دانشکده، نظراتی در خصوص اداره امور دانشکده داشتیم که بسیاری از آن نظرات به مرحله اجرا رسیده و بعضی از نظرات در حال پیگیری هستند و ان‌شاءالله به‌زودی مورداستفاده قرار می‌گیرند. هم‌اندیشی با دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در خصوص چالش‌ها و پیشنهادات موردنظر دانشجویان برگزار شد. با توجه به محدودیت زمانیبرگزاری جلسه با دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به سال 97 موکول شد.
امور مالی و پرداخت‌های دانشکده
در مورد پرداخت‌ها موفق شدیم که 2 مرحله پرداخت نقدی علاوه بر اضافه‌کار ماهیانه به کارکنان داشته باشیم، همچنین یک مرحله پرداخت بن خرید کالا و یک مرحله پرداخت غیر نقدی به واحد خدمات دانشکده نیز انجام شد. انشاء الله یک قسمت پرداخت نقدی هم در فروردین‌ماه 97 انجام خواهد شد. همچنین با مدیریت مصرف و هزینه برای دانشکده یک دستگاه UTM خریداری کردیم که امنیت اطلاعات را در ذخیره‌سازی اطلاعات اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان ارتقا می‌دهد. انتخاب معاونین دانشکده و تکمیل تیم هیات رئیسه از دیگر اقدامات مهم بود.


در خصوص برنامه‌های دانشکده سال 97 توضیح دهید.
خوشبختانه در اسفند سال 96 ریاست محترم دانشگاه برنامه 4 ساله معاونت‌های دانشگاه را ابلاغ کردند که برای ما راهنما در تدوین برنامه‌های دانشکده است و همراه با نظرات جمع‌بندی شده جلسات هم‌اندیشی به تدوین برنامه‌های دانشکده کمک خواهد کرد. در جلسات هیات رئیسه دانشکده که از هفته جاری آغاز شد، برنامه پیشنهادی معاونت‌ها بررسی‌شده و انشاء الله در آینده نزدیک برنامه‌های هر معاونت را جداگانه ارسال خواهیم کرد. علاوه بر برنامه‌های جاری دانشکده ما در هر معاونت برنامه ویژه‌ای نیز مدنظر داریم. در حوزه آموزش برنامه‌ی ویژه‌ی ما افزایش انگیزه یادگیری دانشجویان، کاربردی بودن تدریس و توسعه مجازی‌سازی خواهد بود. در حوزه پژوهش تأکید بر انجام پژوهش مبتنی بر نیاز جامعه بوده و ازاین‌پس طرح‌هایی که در شوراهای پژوهشی دانشکده مطرح می‌شود با این شاخص نیز سنجیده خواهد شد تا هم سو با نیازهای جامعه به‌منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و خلق ثروت اقدام کنیم. برنامه‌ی مشترکی در حوزه آموزش و پژوهشی خواهیم داشت و آن سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت ارائه راهکار برای برطرف کردن نیازهای جامعه و مشکلات حوزه سلامت خواهد بود و درنهایت بتوانیم به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم حرکت کنیم. البته در این راستا در اسفندماه سال گذشته کارگاه آشنایی با دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در دانشکده برگزار شد.
در حوزه پشتیبانی دانشکده ارتقای فضای فیزیکی دانشکده الویت بوده که انشاء الله با کمک خیرین بتوانیم سطح کیفیت فضای دانشکده را ارتقا دهیم.
در حوزه بین‌الملل سعی بر این است که بتوانیم با دانشکده‌های مرتبط در دنیا ارتباط سازنده‌ای برقرار کنیم که معاونت بین‌الملل تسهیل‌کننده این تعاملات و ارتباطات آموزشی و پژوهشی است. تأکید ما این است که بتوانیم سهم درآمدهای دانشکده را از محل فعالیت‌های بین‌الملل افزایش دهیم.
در حوزه دانشجویی فرهنگی ارتباط با نهادهای مردم‌نهاد و در این مسیر استفاده از پتانسیل دانشجویان موردنظر است. همچنین بتوانیم کرسی‌های آزاداندیشی را در خصوص بحث‌های عقیدتی و سؤالات دانشجویان برگزار کنیم.
سخن آخر
در پایان از حمایت و رهنمودهای ریاست محترم دانشگاه که مدبرانه و دلسوزانه پیگیر امور دانشکده هستند و هیات رئیسه دانشگاه به‌ویژه آقای دکتر سهراب پور که در راه‌اندازی مرکز آزمون الکترونیک و ارتقای سطح کیفی آموزشی دانشکده همکاری شایانی داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم. این حمایت‌ها انرژی مضاعفی به ما می‌دهد که برای ارتقای دانشکده قدم‌های مؤثری برداریم. از زحمات اعضای هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و همکاران دانشکده پیراپزشکی نیز قدردانی می‌کنم.

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *