محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

بازدید بورد گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی وزارت بهداشت از دانشکده پیراپزشکی

رئیس دانشکده پیراپزشکی طرح کتابدار بالینی را فرصتی برای اشتغال زایی دانشجویان این رشته دانست

بورد گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی وزارت بهداشت اقدامات انجام شده در گروه کتابداری دانشکده پیراپزشکی را مثبت ارزیابی کردند.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، دکتر محمدرضا سلیمانی و دکتر حسن اشرفی ریزی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر علی حسین قاسمی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر وحیده زارع گاوگانی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر شهرام صدقی و دکتر سیروس پناهی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرسول خسروی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دکتر مریم اخوتی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعضای بورد گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی وزارت بهداشت و درمان شنبه 2 آذر 98 از این دانشکده بازدید کردند.

تبیین اقدامات انجام شده در گروه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی

در ابتدای در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیات رئیسه دانشکده و گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی همراه بود، دکتر وحید چنگیزی ضمن خوشامدگویی به اعضای بورد، گفت: در یک سال گذشته اتفاقات مثبت و خوبی را در گروه شاهد هستیم. دکتر شاهمرادی مدیریت این گروه را برعهده‌گرفته‌اند و نظم خوبی در گروه ایجادشده است. البته کمبود نیروی انسانی وجود دارد و ما اعلام نیاز خود را به دانشگاه ارائه دادیم. هرچند که محدودیت‌های قانونی وجود دارد اما ما هم در دانشگاه معیارها و شاخص‌هایی برای جذب تدوین کردیم که متناسب با حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است. پایان‌نامه‌های این گروه به سمت محصول محور حرکت کرده است. این گروه جز اولین گروه‌ها آموزشی دانشکده بود که با شرایط جدید تطبیق پیداکرده و پایان‌نامه‌ها محصول محور و مبتنی بر نیاز ارائه کرده است.

برقراری ارتباط خوب و استفاده از ظرفیت های خارج از دانشکده 

وی افزود: علاوه بر پتانسیل‌های گروه، ما از توانمندی‌های موجود در خارج از دانشکده استفاده کردیم. برقراری ارتباط و عقد تفاهم‌نامه با مرکز طبی کودکان در بحث کتابدار بالینی، ارتباط با ایران داک، گروه کتابداری دانشگاه تهران و... ازجمله این مراکز هستند. طرح کتابدار بالینی با همکاری مرکز طبی کودکان دید جدیدی را به مسئولین دانشگاهی در خصوص این رشته داده است و همچنین فرصت‌های شغلی برای کتابداران در کنار همکاران بالینی در بیمارستان‌ها فراهم کرده است. برقراری ارتباط خوبی با سایر گروه‌های آموزشی دانشکده از دیگر اقدامات این گروه است.
رئیس دانشکده اظهار داشت: در سال گذشته مرکز رشد فناوری سلامت در این دانشکده راه‌اندازی شد. اتاق فکر در همین مرکز قرار دارد که فضا ء مناسبی را برای استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم کرده است. در این گروه کارگاه‌های متعددی توسط دانشجویان دکتری تخصصی برگزارشده که مورد استقبال و استفاده سایر گروه‌ها قرار گرفت؛ بدین‌وسیله دانشجویان دکتری درگیر فعالیت‌های دانشکده شده و مشارکت خوبی را نیز داشتند. در پایش هایی که از گروه‌های آموزشی داریم. گروه کتابداری وضعیت مناسب و خوبی دارد.
دکتر لیلا شاهمرادی به ارائه توضیحاتی پیرامون اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته در گروه پرداخت. کارگاه‌های برگزارشده در گروه و با همکاری سایر واحدها، ویبنارها، عقد تفاهم‌نامه‌ها، تهیه راهنمای اخلاق حرفه‌ای گروه و جذب اولین دانشجوی خارجی رشته کتابداری ازجمله موارد مطرح‌شده بود.
دکتر اخوتی از زحمات اعضای گروه کتابداری و هیئت‌رئیسه دانشکده و اقدامات مثبتی که صورت گرفته تشکر کرد و گفت: به‌روز شدن پایان‌نامه‌های دانشجویان، عملکرد مثبت گروه و فرصت دادن به دانشجویان دکتری برای اثبات توانمندی‌هایشان، تعامل خوب با سایر واحدها، جذب دانشجوی خارجی و محصول محور بودن پایان‌نامه از اقدامات خوبی است که مطمئناً اثرات خوبی نیز خواهد داشت.
عکس و خبر: الهام حق شناس

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس