محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید 19 در دانشکده پیراپزشکی

آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید 19 در دانشکده پیراپزشکی در راستای ماهیت و مأموریت اصلی رشته‌های پیراپزشکی در انجام امور تشخیصی راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پیراپزشکی، با توجه به شرایط حساس شیوع ویروس کووید 19در موج جدید و فشار کاری زیاد بر آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کووید و همچنین در راستای ماهیت و مأموریت اصلی رشته‌های پیراپزشکی در انجام امور تشخیصی و باوجود محدودیت فضای فیزیکی با همکاری معاونت درمان دانشگاه آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ در ساختمان شماره ۳ این دانشکده راه‌اندازی شد.
 این آزمایشگاه در راستای کمک به سیستم بهداشت و درمان کشور در روزهای بحران شیوع کووید ۱۹ راه‌اندازی شده و با گذراندن فرآیند قانونی و اخذ مجوزهای مربوطه از معاونت درمان دانشگاه و آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت و درمان شروع به کارکرده است. آزمایشگاه تشخیص کووید 19 با دارا بودن وسایل حفاظت زیستی ازجمله هودهای کلاس ॥ زیستی، سانتریفیوژهای با دور بالا و همچنین دو دستگاه Real Time PCR بر طبق شیوه نامه های استاندارد به انجام این آزمایش مبادرت ورزیده است.
 دکتر شعبان علیزاده ضمن قدردانی از حمایت معاونت‌های توسعه و مدیریت برنامه‌ریزی منابع و درمان دانشگاه از همکاران دانشکده به‌ویژه دکتر کاشانی خطیب، مواساتی، عارف آذر، دکتر موسوی، مطلب زاده و خانی که به‌صورت مستقیم و سایر همکاران به‌ویژه کارشناسان گروه علوم آزمایشگاهی، حوزه پژوهش، آموزش و روابط عمومی و سایر کسانی که در انجام این امر کمک می‌کنند، قدردانی کرد.
وی افزود: این آزمایشگاه در روزهای اخیر بیش از 1500 تست تشخیص از مراکز خیریه و بیمارستان‌ها انجام داده و اکنون متولی پذیرش تست‌های مولکولی کووید ۱۹ از بیمارستان‌های ضیائیان، بهارلو، آرش، بهرامی، یاس، رازی، فارابی، امیراعلم و همچنین سایر بیمارستان‌های خصوصی حوزه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. در حال حاضر روی حدود ۳۰۰ تست این مرکز انجام می‌شود.
 دکتر علیزاده در پایان از دانشجویان و همکارانی که علاقه‌مند به همکاری در این حوزه هستند دعوت به همکاری کرده و گفت: امیدوارم در آینده نزدیک این آزمایشگاه بتواند در سطح وسیع‌تری به ارائه خدمات موردنیاز دانشگاه و حوزه سلامت جامعه بپردازد.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *