محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

مدیر توسعه امور بین الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه، دانشکده پیراپزشکی را پیشرو در مدل جذب دانشجویان بین الملل در دانشگاه دانست

جلسه هم‌اندیشی هیئت‌رئیسه و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده پیراپزشکی با مدیر توسعه امور بین الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، جلسه هم‌اندیشی هیئت‌رئیسه و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده پیراپزشکی با مدیر توسعه امور بین الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه با حضور دکتر امیرحسین معماری مدیر توسعه امور بین‌الملل، اعضای هیات رئیسه، مدیران گروه‌های آموزشی و همکاران واحد بازاریابی marketing سه‌شنبه 10 دی 98 در سالن اجتماعات برگزار شد.

معرفی فعالیت های بین الملل دانشکده

دکتر وحید چنگیزی رئیس دانشکده ضمن خیرمقدم به اعضای جلسه به معرفی دانشکده پرداخت و گفت: دانشکده پیراپزشکی ازنظر بین‌المللی سازی و تعداد دانشجویان خارجی وضعیت مناسبی را در دانشگاه دارد. رشته‌های این دانشکده به سبب کوریکولوم و برنامه‌های درسی منحصربه‌فرد است و این امر منجر به اقبال خوب دانشکده در جذب دانشجویان در منطقه و جهان شده است. ما توانستیم 7 دانشجوی دکتری پژوهشی رادیولوژی به‌صورت گروهی جذب کنیم و در جذب دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی ارشد وضعیت رو به رشدی داریم. این موضوع با توجه به تعداد کم اعضای هیات علمی در دانشکده پیشرفت مناسبی محسوب می‌شود. جذب دانشجو هم در بهبود موقعیت دانشکده و هم ازلحاظ ارزآوری برای دانشگاه نقطه قوت است. در حال حاضر در رشته هوشبری و سایر رشته‌ها متقاضی دکتری پژوهشی داریم. دکتر کردی و دکتر رضایی مساعدت‌های خوبی به دانشکده داشتند اما مشکلاتی هم وجود دارد که باید برطرف شود تا شتاب حرکت ما بیشتر از گذشته شود. در حال حاضر تغییر شیوه جذب دانشجویان دکتری در کمیته جذب دانشگاه موانعی را برای جذب دانشجویان جدید ایجاد کرده است. با این شرایط، امکان جذب دانشجویان دکتری پژوهشی را از دست می‌دهیم. ما در بحث دانشجویان دکتری تخصصی همکاری دانشگاهی داریم و ارتباطات خوبی را با گروه‌های آموزشی مرتبط در دانشگاه برقرار کردیم؛ اما این محدودیت‌ها مانع جذب دانشجویان جدید شده است. امیدواریم در برطرف شدن این مشکل دانشکده را یاری کنید.
وی افزود: از اقدامات بین‌المللی که در دانشکده انجام‌شده برگزاری کارگاه CPR کودکان به زبان انگلیسی بود که با استقبال دانشجویان خارجی به‌ویژه از خارج از دانشکده مواجه شدیم، کارگاه دوم آشنایی با پایگاه داده Scopus است که فردا برگزار خواهد شد. برگزاری جشن یلدا و آشنای بافرهنگ و سنن ایرانی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌الملل دانشگاه از دیگر اقدامات دانشکده بود.
دکتر نیک منش معاون بین‌الملل دانشکده به معرفی دانشکده و ارائه آماری از وضعیت دانشجویان بین‌الملل پرداخت و گفت: ما در دانشکده 7 گروه آموزشی، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، هوشبری، رادیولوژی و رادیوتراپی، مدیریت اطلاعات سلامت، هماتولوژی و کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی داریم. در این مدت 45 دانش‌آموخته بین‌الملل، 37 دانشجوی در حال تحصیل شامل 12 نفر دانشجوی کارشناسی علوم آزمایشگاهی و 18 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 7 دانشجوی دکتر تخصصی پژوهشی هستند، 15 دانشجوی جدید را نیز پذیرش داده‌ایم. ازلحاظ توزیع جغرافیایی 60% از کشور عراق %30 از قاره آفریقا و بقیه از سایر کشورها هستند. این اقدامات را اگر با ظرفیت و تعداد محدود و اعضای هیات علمی در نظر بگیریم پررنگ‌تر خواهد شد.

افزایش متقاضیان بین الملل برای تحصیل در دانشکده پیراپزشکی حاکی از کیفیت آموزش ارائه شده است

دکتر معماری ضمن ابراز خوشحالی از بودن در جمع همکاران دانشکده پیراپزشکی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در فعالیت‌های بین‌الملل دانشکده پیراپزشکی، شیب خوبی را در 2 سال گذشته شاهد بودیم و دانشکده پیراپزشکی، دانشکده پیشرو در بین دانشکده‌های دانشگاه در مدل جذب و همکاری بین‌المللی است که این امر مطمئناً حاصل تشریک‌مساعی و پیگیری و دغدغه مندی اعضای دانشکده است. باوجود ثابت بودن تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه اما این تعداد در دانشکده پیراپزشکی در همین زمان افزایش‌یافته و این نشان‌دهنده کیفیت محصول ارائه‌شده است. تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل شما در چند سال اخیر 5 برابر شده که این بسیار ارزشمند است.
وی افزود: ما باید به چند سؤال اساسی در بحث بازاریابی پاسخ دهیم. علت و علاقه ما بین‌المللی شدن و علاقه متقاضیان برای حضور در دانشگاه و دانشکده، در شرایطی که در محیط ملی تقاضا زیاد بوده و دانشگاه ما مزیت بالایی دارد، تمایل ما به ورود به رقابت بین‌المللی و به چالش کشیده شدن چیست؟ انتخاب ما به‌عنوان محل تحصیل متقاضیان چه ارزشی برای آن‌ها دارد. اگر ما به این سؤالات پاسخ شفاف بدهیم بازار ما توسعه پیدا خواهد کرد.
دکتر چنگیزی کیفیت بالای تدریس، امکانات مناسب، سیاست‌های توسعه‌ای و محدود نکردن دانشجویان، فرهنگ نزدیک و هزینه‌های مناسب ما از ویژگی‌های مثبت، دانشگاه، دانشکده و کشور ایران برای دانشجویان خارجی دانست.
دکتر معماری بر رصد نیازها و چالش‌های چند سال آینده دانشکده برای جذب دانشجویان خارجی تأکید کرد و اظهار داشت: بر بازار مناسب رشته‌های پیراپزشکی تمرکز کنید و به ما در انتخاب بازار مناسب کمک کنید. تبلیغات و به ثمر رساندن آن بر عهده ما در دانشگاه خواهد بود.
مدیر توسعه امور بین الملل معاونت بین‌الملل افزود: من بر توسعه بازاریابی در دانشکده پیراپزشکی بسیار امیدوار هستم که ما بتوانیم استانداردهای حرفه‌ای بازاریابی را در اینجا تثبیت کنیم. ما علاوه بر رشد کمی، انتظار رشد کیفی را در دانشکده پیراپزشکی داریم. بهتر است به دنبال exchange باشید، به‌ویژه اینکه در مقاطع تحصیلات تکمیلی قوی هستید. ما شبکه بازاریابی برای ارتباط قوی‌تر با دانشکده‌ها خواهیم داشت و درآیند نزدیک 11 رویداد بین‌المللی را برای 11 دانشکده به‌صورت اختصاصی برگزار خواهیم کرد.
در ادامه اساتید به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
در این جلسه دکتر مریم سادات درخشان کارشناس بین‌الملل به ارائه گزارشی از وضعیت بین‌الملل پژوهشی دانشگاه، دانشکده و اعضای هیات علمی پرداخت.
خبرنگار و عکاس: الهام حق شناس

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس