محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، تشریح مأموریت و اهداف فعالیت‌های دانش‌پژوهشی را از وظایف این دفتر دانست

در جلسه معارفه فعالیت‌های دفتر توسعه آموزش دانشگاه در دانشکده پیراپزشکی مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، تشریح مأموریت و اهداف فعالیت‌های دانش‌پژوهشی را از وظایف این دفتر بیان کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی: جلسه معارفه فعالیت‌های دفتر توسعه آموزش دانشگاه در این دانشکده با حضور دکتر جهانشیر مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علم پزشکی، دکتر سلیمانی مدیر مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای دفتر آموزش مداوم دانشگاه، دکتر عین الهی معاون آموزشی و اعضای هیات و مدرسین این دانشکده چهارشنبه 22 خرداد 98 در سالن اجتماعات برگزار شد.
دکتر جهانشیر هدف از این جلسه را معرفی فعالیت‌های دانش‌پژوهشی و چگونگی کسب امتیاز ارتقا از این فعالیت‌ها در بین اعضای هیات علمی دانشگاه دانست و گفت: با توجه به مأموریت و رسالتی که دفتر توسعه آموزش دانشگاه بر عهده دارد و اهتمام دکتر میرزازاده در وزارت بهداشت، ما به دنبال معرفی و تبیین مأموریت و اهداف فعالیت‌های دانش‌پژوهشی هستیم. در این زمینه ابهامات متعددی وجود دارد و این جلسات به‌منظور برطرف کردن این ابهامات تشکیل‌شده است.
مدیر مرکز مطالعات توسعه آموزش دانشگاه در خصوص انواع دانش‌پژوهشی گفت: انواع متنوعی دانش‌پژوهشی شامل اکتشاف، یکپارچه‌سازی، پژوهش کاربرد و انتقال آموزش وجود دارد. در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه یکپارچه‌سازی و پژوهش کاربرد خلأهایی دیده می‌شود که با همکاری اعضای هیات علمی آن را برطرف خواهیم کرد. لازم است فعالیت‌هایی در این راستا صورت گیرد که در این حوزه قابل‌ارائه باشد که در این در حوزه نیز فعالیت کنیم. مدل سومی از ارتباط اعضای هیات علمی می‌تواند وجود داشته باشد به نام هیات علمی توسعه‌ای که این افراد در مراکزی مانند دفتر توسعه آموزش فعالیت می‌کنند. بسیاری از اقدامات توسعه‌ای در این عنوان می‌تواند گنجانده شود.
وی افزود: صرفاً فعالیت‌هایی در حیطه نظریه‌پردازی هستند طرح توسعه‌ای مصوب نمی‌شوند و حتماً باید اقدام عملی و کاربردی داشته باشند.
 ویژگی‌های دانش‌پژوهی آموزشی، تفاوت‌های اقدام پژوهی و دانش‌پژوهی از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.
دکتر سلیمانی نیز به بیان نکاتی پیرامون فعالیت‌های مرکز آموزشی مهارتی و حرفه‌ای دفتر آموزش مداوم دانشگاه، ویژگی‌های مدرسین، گواهی‌نامه‌ها و شیوه‌نامه ثبت دوره‌ها و آموزش‌های آزاد پرداخت.

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس