محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

معاون درمان دانشگاه از آمادگی کامل ستاد بحران و اعزام تیم های درمانی برای کمک به هموطنان سیل زده خبر داد

دکتر مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه و دکتر نیازی پزشک مقیم ستاد هدایت در چهاردهمین روز سال جدید از بیمارستان یاس بازدید کردند.

گالری عکس 

در چهاردهمین روز فروردین ۹۸ و در ادامه بازدیدهای نوروزی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه از بیمارستان های دولتی تحت پوشش، دکتر رضایی، معاون درمان دانشگاه و عضو هیئت رئیسه دانشگاه به همراه دکتر نیازی، پزشک مقیم ستاد هدایت از بیمارستان یاس دیدن کرده و عید نوروز و مبعث رسول اکرم (ص) را به همکاران تبریک گفتند.
دکتر رضایی در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که از قبل در مراکز درمانی داشتیم ، امسال هم مانند سالهای گذشته اورژانس و بخش های ویژه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بطور کامل فعال بودند و بدون کاهش ظرفیت به فعالیت خود ادامه دادند. در بخش های عادی هم حداقل ۵۰ درصد تخت ها فعال بودند. در زمینه حضور و در دسترس بودن پزشکان متخصص از قبل تعطیلات از مراکز درمانی برنامه خواسته شده بود و در این ایام پزشکان متخصص  به دو شکل مقیمی و انکالی فعال دردسترس بودند . همچنین درمانگاههای بیمارستان ها در ایام نوروز در روزهای غیرتعطیل رسمی به ارائه خدمات  به مراجعان پرداختند. 
وی افزود: خوشبختانه شاخص ها و انتظاراتی  که از قبل تعریف شده بود در این مدت توسط تیم نظارتی معاونت درمان  و بازدید های  اعضای هیات رییسه مورد پایش قرار گرفت که گزارش ها نشاندهنده تلاش همکاران ما برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران بوده است و تاکنون گزارش تایید شده ای مبنی بر عدم رسیدگی به بیماران نداشتیم. حضور تیم های مدیریتی بیمارستان ها در مجموع قابل قبول بوده هر چند در برخی بیمارستان ها حضور روسا ، مدیران بیمارستانها و مدیران پرستاری پر رنگ تر بوده ودر خور تحسین است ولی در برخی مراکز هم نیاز به توجه بیشتر دارد.حضور مدیران در این ایام ضمن  آنکه نشان از مسولیت پذیری آنان دارد، قوت قلب برای سایر کارکنان مشغول خدمت تلقی می شود ومیتواند بر روند خدمت رسانی مطلوب و رفع بموقع کاستی هاتاثیر مثبت بگذارد.
انجام بیش از 5 هزار عمل جراحی در ایام نوروز 
دکتر رضایی در خصوص میزان بار مراجعه بیماران به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه گفت: در مجموع بیمارستان های دانشگاه با همکاری ستاد هدایت که وظیفه جا به جایی و پذیرش بیماران  از سایر مراکز درمانی را برعهده دارد، در این ایام ۵۳۲ بیمار را از سایر مراکز درمانی کشور پذیرش کردند. ستاد هدایت در تمام مدت تعطیلات به صورت ۲۴ ساعته فعال  بوده است  که مشکلات احتمالی در مراکز درمانی را مرتفع کنند و این امر جای تقدیر دارد . همچنین در این مدت بیش از ۸۵ هزار مراجعه به اورژانس بیمارستان های  تحت پوشش دانشگاه داشتیم که حدود ۷۰ هزار مراجعه سرپایی بوده و ۱۵ هزار مزاجعه که منجر به بستری شده است. حدود ۵۳۰۰ عمل جراحی در مراکز درمانی انجام شده که قابل توجه بوده و نشان دهنده فعال بودن مراکز درمانی دانشگاه در نوروز است. این آمار گویا این است که ما باید از زحمات تیم های ارائه دهنده خدمات درمانی قدردانی کنیم.
آمادگی کامل ستاد بحران دانشگاه به منظور کمک به هموطنان آسیب دیده
معاون درمان دانشگاه در خصوص سیل اخیر کشور اظهار داشت: در خصوص بحران سیل که در ابتدای سال پیش آمد و بخش عظیمی از کشور را درگیر کرده بود، به سرعت ستاد بحران دانشگاه فعال شده و در هماهنگی کامل با ستاد بحران وزارت بهداشت و استانداری بود. این ستاد فعالیت خود را در دو حوزه پیگیری می کرد، داشتن آمادگی کامل به منظور پذیرش مصدومین احتمالی از استان های همجوار و آسیب دیده و تشکیل تیم های اضطراری پزشکی و پرستاری که درصورت لزوم به به مناطق سیل زده کشور  اعزام شوند . تاکنون یک تیم اضطراری پزشکی به سرپرستی  دکتر عمادی به استان گلستان اعزام شد. دیروز هم از استان خوزستان درخواست اعزام تیم پرستاری داشتیم که امروز صبح اطلاع دادند مشکل حل شده و نیازی به اعزام نیست .این  آمادگی  در دانشگاه وجود دارد در صورتیکه اعلام نیاز شود در اسرع وقت بتوانیم به یاری هم وطنانمان در مناطق آسیب دیده  بشتابیم.
 وضعیت مناسب بیمارستان های دانشگاه در ایام نوروز
دکتر رضایی وضعیت بیمارستان های دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ارزیابی ما از عملکرد مجموعه درمانی مثبت بوده و جا دارد از یکایک کارکنان زحمتکش پرستاری، گروه های مختلف پزشکی که در این ایام حضور به موقع و موثری داشتند تشکر کنیم. همچنین ازاعضای  هیات رییسه و بویژه ریاست محترم دانشگاه که در روز اول عید بیش از ۹ بیمارستان را شخصاً بازدید کردند و قوت قلبی برای سایر همکاران بودند،کمال تشکر را دارم . امیدوارم سایر روزهای ایام سال هم به خوبی  و خوشی سپری شود.
دکتر نیازی نیز در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه گفت:  امروز در خدمت دکتر رضایی معاون درمان و از اعضای هیات رییسه دانشگاه بودیم برای بازدید به بیمارستان یاس رفته که علاوه بر گفتن خدا قوت به همکاران و تبریک عید نوروز وضعیت خدمت رسانی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه را بررسی کنیم.
پزشک مقیم ستاد هدایت در خصوص بیمارستان یاس گفت: خداروشکر بیمارستان یاس مثل همه بیمارستان های دیگر دانشگاه در حال خدمت رسانی بودند و مشکلی نداشتیم. در بحث تجهیزات پزشکی و دارو مشکلی نبود. پزشکان مقیم حضور داشتند و کارهای لازم برای بیماران انجام شده بود. فرآیند درمانی همچون زمان غیرتعطیلات و منظم بود. در اورژانس تعدادی بیمار بستری بودند. در صحبتی که با مراجعین داشتیم، از روند درمانی، بستری و فرآیند های بیمارستان راضی بودند. تعیین تکلیف بیماران در چارچوب استاندارد بوده و مشکلی نداشتیم. در بررسی پرونده ها، نیز مشکل خاصی مشاهده نشد. 
در این بازدید روحی سرپرستار اورژانس و خضری مسئول درمانگاه ها تیم بازدیدکننده را همراهی می کردند.

عکس و خبر: الهام حق شناس
 
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس