محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

هم‌اندیشی طراحی مدل مفهومی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در دانشکده پیراپزشکی

طراحی مدل باید متناسب با شرایط دانشگاه،هویت دادن به دانشجو، آموزش اساتید و تشکیل هسته‌های دانشجوی از راهکارهای ارائه شده در هم اندیشی طراحی مدل مفهومی دانشگاه نسل سوم و چهارم بود.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، نشست تخصصی پیرامون طراحی مدل مفهومی دانشگاه نسل سوم و چهارم به همت مرکز رشد فناوری سلامت این دانشکده و با حضور دکتر فیض بخش از دانشگاه صنعتی شریف، دکتر متولیان و دکتر بهرامی از دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، مهندس نجات‌بخش، کاویان و عظیمی از شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان، دکتر وطن آرا از دانشکده داروسازی، دکتر مظلومی از دانشکده بهداشت و اعضای شورای مرکزی مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده پیراپزشکی دوشنبه 23 اردیبهشت 98 در سالن اجتماعات برگزار شد.
استفاده از نیروهای متخصص برای ایجاد زیرساخت های دانشگاه نسل سوم و چهارم
در ابتدای جلسه دکتر چنگیزی ضمن خوشامدگویی به مهمانان در خصوص هدف از برگزاری این هم‌اندیشی گفت: با توجه به مسئولیت دانشکده پیراپزشکی در کارگروه دانشگاه نسل سوم و چهارم دانشگاه برای طراحی مدل دانشگاه نسل سوم و چهارم این جلسه تشکیل‌شده است. دانشگاه‌ها باید محل تولید ثروت باشند و در تولید ناخالص ملی نقش قابل‌توجهی را ایفا کنند، ولی هم‌اکنون همچنین شرایطی در کشور ما وجود ندارد. به‌منظور ایجاد این شرایط اقداماتی در دانشکده پیراپزشکی صورت گرفته است، اما در مباحث زیرساختی نواقصی وجود دارد و به این منظور دست یاری به سمت متخصص در سایر دانشگاه‌ها و سازمان‌ها بلند کردیم و از شما متخصصین و خبرگان از دانشکده‌های فنی دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان به‌منظور هم‌فکری و حرکت در این مسیر کمک گرفتیم.
 در ادامه دکتر شراره رستم نیاکان عضو هیات علمی گروه مدیریت اطلاعات سلامت به بیان توضیحاتی پیرامون طراحی مدل مفهومی دانشگاه نسل سوم و چهارم، الزامات و دلایل نیاز به آن پرداخت و گفت: در این دانشکده به‌منظور حرکت در راستای دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم ابتدا کارگاه‌های آموزشی ویژه اعضای هیات علمی و مدرسین برگزار شد. سپس مرکز رشد فناوری سلامت راه‌اندازی شد. شورای مرکزی این مرکز شکل گرفت و جلسات آن به‌طور منظم برگزار می‌شود. در حال حاضر در مرکز رشد به دنبال طراحی مدل مفهومی برای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم هستیم تا بتوانیم به مدل دانشکده پیراپزشکی برسیم و سپس به سایر دانشکده‌های دانشگاه تعمیم دهیم.
دکتر متولیان بر در نظر گرفتن ریسک‌های قبلی، جلوگیری از تکرار مشکلاتی که درگذشته بوده و توجه به ورودی هاو خروجی‌ها تأکید کرد.
دکتر مظلومی نیز در خصوص طراحی مدل مفهومی گفت: تعریف و طراحی این مدل باید متناسب با شرایط دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر گرفته شود و در این مدل تمامی جنبه‌های آموزشی و پژوهشی باید دیده شود.
دکتر وطن آرا بر برطرف کردن موانع شامل عدم وجود ارتباط منطقی صنعت و آموزش کاربردی، آموزش مدیران شرکت‌های صنعتی و همراه کردن دانشجویان با این موضوع تأکید کرد.
دکتر بهرامی نیز تمرکز و استفاده از بازوهای دانشجویی، ایجاد فرهنگ کارگروهی و ذهنیت جمع گیری و تشکیل هسته‌های دانشجویی از موارد حائز اهمیت دانست.
دکتر فیض بخش به ارائه راهکارهایی عملی برای ارتباط صنعت و دانشگاه پرداخت و گفت: آموزش به‌صورت عملی نه تئوری و مهارت محور، اضافه کردن واحدهای کارآفرینی به دروس و آموزش مجازی، آموزش اساتید و راه‌اندازی mini MBA و mini Stat up ازجمله راهکارهای اجرایی شدن این ارتباط است.
پایان نامه های دانشجویی منبع انرژی در دانشگاه ها
مهندس نجات‌بخش نیز با تأکید بر هویت دادن به دانشجو گفت: پایان‌نامه‌های دانشجویی انرژی‌های بزرگی هستند که وارد بازار نمی‌شوند. برای ورود به بازار و ایجاد محصول باید برخی ریسک‌ها را بپذیریم.
در ادامه جلسه اعضا به بیان و نقد دیدگاه‌های مختلف پرداختند و محورهای مختلفی برای طراحی مدل مطرح شد که در جلسات آینده موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
 عکس و خبر: الهام حق شناس

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس