محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

پیش رویداد استارت اپ ویکند سلامت الکترونیک دانشکده مجازی دانشگاه آغاز شد

پیش رویداد استارت آپ ویکند سلامت الکترونیک دانشکده مجازی پیرامون موضوعات سلامت الکترونیکی، افق پیش روی صنعت سلامت، آینده سلامت الکترونیک، اقتصاد و کسب و کارهای الکترونیکی در سلامت و مدل های رهبری و نحوه مدیریت تیم ها در زمان کوتاه آغاز شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده مجازی، اولین رویداد استارت اپ ویکند سلامت الکترونیک دانشکده مجازی با حضور دکتر مرعشی مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، دکتر فاتحی رییس مرکز تحقیقات انفورماتیک تصویربرداری پزشکی، دکتر عبدالهی اصل عضو هیات علمی دانشکده داروسازی، مربیان و شرکت کنندگان در رویداد آغاز شد.
در این پیش رویداد دکتر مرعشی به سخنرانی پیرامون سلامت الکترونیکی: افق پیش روی صنعت سلامت پرداخت و گفت: وجود تعداد زیادی اپلیکیشن برای بیماران و ارائه دهندگان خدمات سلامت از موارد محسوس در سلامت الکترونیک است که باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه با توجه به شرایط فعلی کشور صورت مسئله نظام سلامت دو گروه کلی است شامل: چه کنیم که خدمات مطلوب تری برای بیماران ارائه دهیم؟ وچگونه  منابع محدود را بهینه هزینه کنیم؟ راه کارهایی که در قالب طرح های استارت آپ و یا محصولات فن آورانه  برای ورود به بازار ارائه می دهیم بهتر است یکی از دو دسته موضوعات بالا را پوشش دهد.
وی افزود: تعریف سازمان بهداشت جهانی از سلامت الکترونیک، دارا بودن کاربری امن و با صرفه، ارتباطات و فناوری اطلاعات در پشتیبانی از سلامت و حوزه های مرتبط با آن شامل خدمات مراقبت، افزایش بقا، متون و مستندات پزشکی، آموزش و پژوهش پزشکی است.
مدیرگروه سلامت الکترونیک دانشکده مجازی اظهار داشت: ارائه کنندگان خدمات سلامت تمایلی برای بررسی و ارزیابی عملکرد خود ندارند و برای انجام فعالیت های جدید بر مبنای فناوری اطلاعات مقاومت بسیاری وجود دارد و این کار را سخت می کند. تنها راهکار این مسئله ارائه راه حلی است که آنها حس کنند با انجام آن کارشان آسان تر خواهد شد. برای استفاده از سلامت الکترونیک چالش هایی وجود دارد که از آن جمله می توان به آماده نبودن بستر قانونی و قوانین و مقررات در این زمینه، اختلافات و تفاوت فرهنگی، امنیت اطلاعات بیماران، تعامل پذیری و کاربرپذیر بودن اشاره کرد.
باز طراحی فرآیندها لازمه الکترونیک شدن فرآیندهای سلامت 
دکتر مرعشی در خصوص الکترونیکی شدن فرآیند ها گفت: الکترونیکی شدن نیاز به باز طراحی فرآیند ها دارد که گاهی امکان آن وجود ندارد. مسایل مختلف از جمله اعتباربخشی بیمارستان ها و طرح تحول سلامت موانعی را در مسیر به روز شدن فرایند ها ایجاد می کند. قرار نیست سلامت الکترونیک به تنهایی مشکلات سلامت را برطرف کند اما مطمئنا بدون سلامت الکترونیک نمی توان مشکلات سلامت را مرتفع کرد.
دکتر منصور فاتحی رییس مرکز تحقیقات انفورماتیک تصویربرداری پزشکی و عضو هیات مدیره انجمن اروپایی انفورماتیک تصویربرداری پزشکی به بیان مطالبی در خصوص آینده سلامت الکترونیک پرداخت.
در ادامه پنلی با موضوع اقتصاد و کسب و کارهای الکترونیکی در سلامت با حضور دکتر اکبر عبدالهی اصل عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پیام دین دوست و دکتر علی رضا حسنی فخر آبادی برگزار شد و در خصوص نیاز ما در بازار دارو، مدیریت چرخه عرضه، قیمت گذاری و بازپرداخت و دسترسی های بازار مطالبی را ارائه کردند و پرسش و پاسخ در این پنل با حاضرین صورت گرفت.
دکتر پوریا روزرخ از دیگر سخنرانان پیش رویداد بود که در خصوص مدل های رهبری و نحوه مدیریت تیم ها در زمان کوتاه توضیحاتی را ارائه داد. تفاوت تیم و گروه، خصوصیات تیم خوب، 7 اشتباه رایج در مورد تیم ها،  انواع نقش ها در یک تیم موفق، مفاهیم رهبری، نتایج یک رهبری مناسب، اشتباهات رایج در مورد رهبری، اصول رهبری از بالا به پایین، اصول رهبری همتراز و اصول رهبری از پایین به بالا از عناوین مطرح شده در سخنرانی دکتر روزرخ بود.
در پایان این پیش رویداد منتورهای حاضر در این رویداد به شرکت کنندگان معرفی شدند.

گروه خبری: سیده کاملیا داودزاده/ الهام حق شناس

 

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس