محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

گفت و گو با امین ذوالفقاری دارنده مدال نقره سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

ذوالفقاری برنامه ریزی مناسب را عامل موفقیت در تحصیل و ورزش حرفه ای دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی،به بهانه کسب مدال نقره امین ذوالفقاری دانشجوی کارشناسی رشته رادیولوژی در ماده دوی 4 در 100 متر امدادی در سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به گفت و گو با وی پرداختیم.

لطفاً خودتان را معرفي كنيد
امین ذوالفقاری متولد آذرماه سال 1376 دانشجوی مقطع کارشناسی رشته رادیولوژی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ورودی سال 95 و فرزند اول خانواده هستم.

از چه سنی دوومیدانی را به‌طور حرفه‌ای شروع کردید و چگونه به آن علاقه‌مند شدید؟
از دوران دبیرستان در مسابقات مدارس منطقه 6 تهران در دو رشته صد متر سرعت و 110 متر مانع اول شدم. در مسابقات بین مناطق شهر تهران نیز مقام سوم را آوردم. در دانشگاه عضو تیم فوتسال دانشکده پیراپزشکی بودم و هستم‌. ورود من به این ورزش به این شکل بود در درس تربیت‌بدنی 1 با آقای بقائیان کلاس داشتم که تست‌هایی گرفتند و در دو ماده من توانستم رکورد بزنم. به تربیت‌بدنی دانشگاه برای شرکت در المپیاد ورزشی معرفی شدم و درنهایت موفق به کسب مدال نقره و رتبه پنجمی در دو ماده در سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجوییان پسر شدم.

لطفاً در مورد رشته ورزشي خود (دومیدانی)، توضيح دهيد؟

رشته دومیدانی ماده‌های مختلفی دارد که پرطرفدارترین آن 4 در 100 متر و 100 متر سرعت است و علاوه بر آن‌ها ۱۱۰ متر مانع، 400 متر مانع، پرتاب وزنه، دوهای استقامت و پرتاب دیسک و نیزه از دیگر ماده‌های این رشته است. در این المپیاد یک نفر می‌توانست در دو ماده به‌صورت انفرادی و یک ماده به‌صورت تیمی شرکت کند. من در دو ماده ۴ در 100 متر تیمی و 400 متر مانع شرکت کردم.

عوامل موفقيت خود را چه مي‌دانيد؟

به دودسته عوامل داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. عوامل داخلی شامل وضعیت جسمانی است که فیزیک بدن من برای این رشته مناسب بود. عوامل خارجی هم شامل کمک‌ها و حمایت‌های خانواده، رسیدگی‌های مادر، مربی خوب، سرپرست پیگیر و فضا و جمع دوستانه بین هم‌تیمی‌ها بود.

آيا ورزش حرفه‌اي مانع تحصيل شما نبوده است؟ چطور هماهنگي بين درس و ورزش برقرار كرديد؟

من دوست ندارم فرد تک‌بعدی باشم. با پدر و برادرم همیشه ورزش می‌کنیم. برقراری این تعادل آسان نیست ولی سعی می‌کنم با جابه‌جایی شیفت‌های کاری و برنامه‌ریزی درست آن را ایجاد کنم.

چه توصيه به دانشجويان و جوانان داريد؟

برنامه‌ریزی عامل بسیار مهمی برای موفقیت است. هر رؤیایی که انسان دارد قابل دست یافتن است و باید برای رسیدن به رؤیاها تلاش کنند.

صحبت پایانی:

از مربی خوبمان آقای هادی سپهرزاد که مربی تیم ملی و رکورددار ملی در دوومیدانی بودند تشکر می‌کنم که در کنار ما در شهر تبریز بودند و برای بچه‌های تیم زمان گذاشتند و ما از تجربیات ایشان نهایت بهره را بردیم. همچنین از آقای حامد سلطانی سرپرست تیم که بسیار زحمت کشیدند و هم‌تیمی‌های خوب و پرانرژی خودم سپاسگزارم.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس