محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده پیراپزشکی با برنامه های دانشکده؛ رئیس دانشکده پیراپزشکی تغییر استانداردهای آموزشی را متناسب با حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم ضروری دانست

دومین جلسه آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده پیراپزشکی با مرکز رشد فناوری سلامت، کافه سلامت، میز خدمت و پایان‌نامه محصول محور برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، جلسه آشنایی دانشجویان کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی انفورماتیک پزشکی و دکتری تخصصی مدیریت اطلاعات سلامت با مرکز رشد فناوری سلامت، کافه سلامت، میز خدمت و فرآیند پایان‌نامه‌های محصول محور با حضور دکتر وحید چنگیزی رئیس دانشکده، دکتر مرجان قاضی سعیدی معاون پژوهشی دانشکده و مرکز رشد، دکتر فریبا نباتچیان معاون آموزشی، دکتر شراره رستم نیاکان، دکتر نیلوفر محمدزاده و دکتر سید هادی موسوی، اعضای هیات علمی و مرکز رشد، دکتر آزاده امید خدا سرپرست تحصیلات تکمیلی، محمد نیک پور نوری مدیر اجرایی مرکز رشد، الهام حق‌شناس مدیر اجرایی میز خدمت و دانشجویان دوشنبه 22 مهر 98 در سالن اجتماعات برگزار شد.
در این جلسه دکتر چنگیزی ضمن خوشامدگویی به دانشجویان گفت: در حال حاضر رویکرد دانشگاه تغییر پیداکرده و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم آغازشده است. دانشکده پیراپزشکی مسئولیت طراحی مدل دانشگاه نسل سوم را بر عهده دارد بدین منظور جلسات متعددی با همکاران دانشکده و در برخی موارد همکارانی از سایر دانشگاه‌های کشور برگزار کردیم و مطمئناً موفقیت در این امر مستلزم مشارکت و همکاری دانشجویان به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. در همین راستا سال گذشته مرکز رشد فناوری سلامت راه‌اندازی شد. مرکز رشد در طبقه پنجم واقع‌شده و بستر لازم ازجمله سرور برای انجام فعالیت‌های پژوهشی مختلفی را فراهم می‌کند؛ کافه سلامت دانشکده نیز راه‌اندازی شده، این کافه با طراحی متفاوت و خاص مکان مناسبی برای انجام فعالیت‌های علمی دانشجویی است. ما در ابعاد مختلف آموزش و پژوهش و... به دنبال ایجاد استانداردهایی متناسب با دانشگاه نسل سوم هستیم، در حوزه آموزش روش‌های تدریس در حال تغییر است و درترم گذشته 40 درصد از همکاران از روش‌های نوین در تدریس استفاده کرده‌اند.
اقدامات صورت گرفته در مرکز رشد فناوری سلامت
رئیس دانشکده اظهار داشت: در این مدت در مرکز رشد اقدامات متعددی صورت گرفته که از آن جمله عقد تفاهم‌نامه و تجاری‌سازی دو محصول که حاصل پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشکده است را می‌توان نام برد؛ بنابراین در دانشکده پتانسیل تجاری‌سازی پایان‌نامه‌ها وجود دارد و اکنون شما هستید که باید از این بستر استفاده کنید. همچنین امکان راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد به‌تازگی شرکت دانش‌بنیانی ثبت‌شده و در حال استقرار در مرکز رشد است که نیمی از سهام آن متعلق به دانشجویان است.
رئیس دانشکده در خصوص پایان‌نامه‌های محصول محور گفت: شیوه‌نامه پایان‌نامه محصول محور طراحی و تصویب‌شده است. دانشجویان می‌توانند پایان‌نامه خود را به‌صورت محصول محور انجام دهند و با ارائه مستندات لازم برای محصول خود از چاپ مقاله برای دفاع معاف می‌شوند.
این امکان برای دانشجویانی که هنوز وارد مرحله پایان‌نامه نشدند فراهم است و حتی دانشجویانی که در حال انجام فرآیند پایان‌نامه هستند هم می‌توانند رویکرد محصول محور داشته و از این امکان بهره‌مند شوند.
دکتر نیلوفر محمدزاده عضو هیات علمی گروه مدیریت اطلاعات سلامت به معرفی کافه سلامت، مدل‌های مختلف در جهان و اقدامات صورت گرفته در دانشکده و امکانات آن پرداخت.
دکتر شراره رستم نیاکان عضو هیات علمی گروه مدیریت اطلاعات سلامت به معرفی مرکز رشد، اهداف، وظایف، ساختار سازمانی و شیوه‌نامه محصول محور پرداخت.
دکتر آزاده امید خدا به بیان قوانین و نکاتی پیرامون logbook، گزارشات مختلف و نحوه نمره دهی به دانشجویان مطالبی را بیان کرد.
 الهام حق‌شناس مدیر اجرایی میز خدمت دانشکده به ارائه فرآیند استفاده از میز خدمت و نحوه ارسال درخواست از این طریق پرداخت.
بحث و تبادل‌نظر بین دانشجویان و اعضا صورت گرفت.
عکس و خبر: الهام حق شناس

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس