محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

بازدید بورد هوشبری وزارت بهداشت از دانشکده پیراپزشکی

رییس دانشکده پیراپزشکی در بازدید بورد هوشبری وزارت بهداشت از این دانشکده،گروه هوشبری را تیم خوب و باکیفیت مطلوب دانست.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، دکتر شهرام صدیق معروفی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فخر سادات میر حسینی از دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دکتر علی‌اکبر جعفریان از دانشگاه علوم پزشکی ایران، اعضای بورد گروه هوشبری وزارت بهداشت و درمان شنبه 18 آبان 98 از این دانشکده بازدید کردند.
در ابتدای در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیات رئیسه دانشکده همراه بود، دکتر وحید چنگیزی ضمن خوشامدگویی به اعضای بورد، گروه هوشبری را تیم خوب و باکیفیت مطلوب در دانشکده دانست و گفت: گروه هوشبری و اتاق عمل با توجه به نزدیکی حیطه‌ها باهمدیگر کار می‌کنند و ازنظر کیفیت آموزش، وضعیت مناسبی داریم. طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از دانشجویان رضایت بالایی از این گروه‌ها وجود داشت و همکاران گروه از رتبه خوبی برخوردار هستند؛ که از زحمات آن‌ها تشکر می‌کنم.
وی افزود: تعامل خوب و مثبتی بین دانشکده پیراپزشکی و گروه بیهوشی دانشکده پزشکی وجود دارد. جلسات همفکری متعددی در دانشکده با حضور اساتید گروه بیهوشی داشتیم و از حمایت آن‌ها برخوردار هستم. در زمینه بین الملل نیز دانشجویان بیهوشی خارجی در مقطع کارشناسی ارشد جذب کرده‌ایم و همکاری خوبی در آموزش آن‌ها با دانشکده پزشکی وجود دارد. همچنین در خصوص کارآموزی‌ها ارتباط خوبی با بیمارستان‌ها وجود دارد و همکاران گروه نظارت و ارزیابی مستمر دارند.
دکتر افضل شمسی هیات عملی گروه هوشبری به معرفی دانشکده، گروه هوشبری و امکانات و پتانسیل آن، مرکز رشد فناوری سلامت، کافه سلامت، شیوه کارآموزی‌ها، روش‌های نوین تدریس و فعالیت‌های فوق‌برنامه دانشجویان پرداخت.
دکتر شهرام صدیق معروفی این بازدیدها را به‌صورت ادواری از تمام دانشگاه‌ها دانست و گفت:در حال حاضر 70 مرکز در کشور در حال تربیت هوشبر هستند. از سال 86 این رشته ایجادشده و اکنون دانشجویان با رتبه‌های خوب وارد آن می‌شوند. همه رشته‌های بهداشت و درمانی اهمیت دارند، اما اهمیت این رشته ویژه و خاص است و مستقیماً باجان انسان‌ها در ارتباط است؛ مهارت و آموزش این دانشجویان بسیار حائز توجه است. در بحث ریکاوری نیز دانشجویان باید توانمند شوند.
وی افزود: با توجه نیاز آموزش و اهمیت آن، رشته کارشناسی ارشد آموزش هوشبری را در بورد مصوب کرده و کوریکولوم آن تدوین شد که بتوان کیفیت آموزش را افزایش داد. درزمینهٔ آموزش دانشجویان باید نگاه را گسترده‌تر کرد و محل خدمت دانشجویان هوشبری فراتر از اتاق عمل است؛ اورژانس 115، راه و ترابری، فدراسیون ورزشی و ... ازجمله سازمان‌هایی است که دانش‌آموختگان این رشته می‌توانند در آنجا فعالیت کنند. در زلزله کرمانشاه 100 هوشبر بسیار مؤثر و کمک‌کننده بودند.
دکتر صدیق معروفی در فرآیند ارزیابی بورد گفت: طبق شاخص‌ها، اجرای کوریکولوم، ارتباط استاد و دانشجو، فعالیت‌های فوق‌برنامه، مدیریت آموزش، ابرازی ارزشیابی، فضاهای بالین و کارآموزی موردسنجش و بازدید قرار می‌گیرد. ما همواره از دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌آموزیم و همواره باهم در تعامل هستیم و مطالب را باهم به اشتراک می‌گذاریم.
دکتر جعفریان نیز بر دخیل بودن آموزش دانشجویان در بالین در دوره کارآموزی تأکید کرد.
دکتر چنگیزی نیز به بیان توضیحاتی پیرامون مدل جذب نیرو در دانشکده، روش‌های نوین تدریس و مدل آموزش مهارت محور و کارگاهی، تجهیز Skill Lab و تعامل و ارتباط با سازمان اورژانس کشور به‌منظور برگزاری کارگاه‌های مهارتی و تصویب راهنمای رفتار حرفه‌ای رشته هوشبری پرداخت.
سپس اعضای بورد با اعضای گروه جلسه داشته و در پایان بازدید از اتاق پراتیک، کتابخانه، مرکز آزمون الکترونیک و کلاس‌های درس برگزار شد.
عکس و خبر: الهام حق شناس

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس