محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

برگزاری کارگاه اطفا حریق در دانشکده پیراپزشکی

کارگاه اطفا حریق به‌منظور ارتقا مهارت‌های فردي كاركنان و اعضاي هيات علمي در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومي دانشكده پيراپزشكي، به‌منظور ارتقا مهارت‌های فردي كاركنان و اعضاي هيات علمي و با تأکید كميته پدافند غیرعامل معاونت توسعه مديريت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه كارگاه اطفاء حريق در دو بخش تئوري و عملي برای کاركنان و اعضاي هيات علمي 18 مهر 97 با همكاري ايستگاه 40 سازمان آتش‌نشانی در اين دانشكده برگزار شد.
مهندس هاشمی مدرس كارگاه در ابتدا به بيان نكات تئوري پيرامون انواع خاموش‌کننده‌ها و ویژگی‌های هرکدام پرداخت و گفت: خاموش‌کننده‌ها به 5 دسته آب، پودر، كف، Co2 و هالوژن تقسيم می‌شوند. خاموش‌کننده آب براي جامدات خشك، پودر براي مايعات قابل اشتعال و گازها و كف در سازمان آتش‌نشانی به كارمي رود، هالوژن به علت گران بودن كمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.
وي با تأکید بر رعايت نكات ايمني در زمان اطفاء حريق گفت: لازم است در زمان اطفا حريق فاصله ايمني رعايت شود، در خاموش‌کننده Co2 اين فاصله 1/5 تا 3 متر و در پودر 2 تا 4 متر است.
محل نصب خاموش‌کننده‌ها، بررسي دوره‌ای آن‌ها و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها در زمان اطفاء حريق از ديگر موضوعات مطرح‌شده در كارگاه بود.
دوره‌ی عملي كارگاه در فضاي بيرون دانشكده آموزش داده شد و شرکت‌کنندگان به‌صورت عملي با کپسول‌های آتش‌نشانی به اطفا حريق پرداختند.

الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *