محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

دفاع از پایان نامه زهرا اعماءبصیر دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشکده پیراپزشکی

اعماءبصیر از پایان‌نامه خود با عنوان بومی‌سازی طرح‌واره آثار خلاقانه فرانمای تولید داده‌های ساختارمند برای کتابخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران دفاع کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی: زهرا اعماءبصیر دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی این دانشکده از پایان‌نامه خود با عنوان بومی‌سازی طرح‌واره آثار خلاقانه فرانمای تولید داده‌های ساختارمند برای کتابخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران دفاع کرد.
افزایش محبوبیت و دسترسی به موتورهای کاوش و همچنین آسانی در استفاده از آن‌ها، مخاطبان و جویندگان اطلاعات را به سمت خود جذب کرده است. بدین ترتیب عدم استفاده از چنین امکانی در محیط وب برای نمایه پذیر نمودن اشیای محتوایی کتابخانه‌های دانشگاهی، خسران بزرگی است که منجر به انزوای مجموعه‌های کتابخانه‌ای در آینده نزدیک می‌شود.
عدم یکدستی در توصیف اشیای محتوایی ناشی از چند عامل بوده است که شامل اختیاری و همچنین ضروری نبودن بودن بسیاری از فراداده‌ها، اعمال سلیقه و عدم توجه به نیازهای مخاطبان در هنگام توصیف و عدم آگاهی از سطح مطلوب توصیف با توجه به بافت و شرایط بومی است. پیشنهاد می‌شود کتابخانه‌های موردبررسی با بهره‌برداری از قابلیت‌های نوین و منطبق بر نیازهای بومی موجود در طرح‌واره بومی طراحی‌شده به فهرستی از توصیف‌های مناسب، یکدست و هم‌راستا با نیاز مخاطبان دست یابند.
دکتر سید مهدی طاهری استاد راهنما و دکتر فاطمه شیخ شعاعی استاد مشاور این پژوهش بودند. دکتر محسن حاجی زین‌العابدینی و دکتر لیلا شاهمرادی داوری آن را بر عهده داشتند.
عکس و خبر: الهام حق شناس

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس