محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

دفاع از پایان نامه سمانه محمدی دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت دانشکده پیراپزشکی

محمدی از پایان‌نامه خود با عنوان طراحی و ایجاد پرونده پزشکی الکترونیک بیماران هپاتیت C دفاع کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، سمانه محمدی دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت این دانشکده از پایان‌نامه خود با عنوان طراحی و ایجاد پرونده پزشکی الکترونیک بیماران هپاتیت C دفاع کرد.
بیماری هپاتیت سی با پیشرفت به سمت سیروز و کارسینوم هپاتوسلولار سالانه ۲۵۰ هزار الی ۳۵۰ هزار نفر را به کام مرگ می‌کشاند. در بسیاری از کشورها برنامه‌ی ریشه‌کنی این بیماری آغازشده است، شناسایی و پیگیری درمان این بیماران به‌منظور جلوگیری از پیشرفت این بیماری حائز اهمیت است؛ از طرفی پراکندگی اطلاعات بیماران هپاتیت و وجود پرونده‌های کاغذی موجب پیچیده و دشوار شدن روند شناسایی مدیریت و درمان بیماران شده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی کادر بالین نیاز دارند که در کنار دانش پزشکی خود از ابزارهای الکترونیک براي بهبود فرایندهای پزشکی بهره بجویند، به همین جهت ایجاد یک سیستم یکپارچه پرونده پزشکی الکترونیک براي رفع این مشکلات و برداشتن گامی براي ریشه‌کنی این بیماری مفید خواهد بود‌.
وجود پرونده الکترونیک پزشکی بیماران هپاتیت سی که اطلاعات دموگرافیک، بالینی، تصویربرداری، آزمایشگاهی، دارویی، بستری و فوت بیمار را جمع‌آوری ذخیره‌سازی پردازش و بازیابی می‌کند، کمک بسیار شایانی به پزشکان در مدیریت و درمان هرچه بهتر بیماران مبتلابه هپاتیت می‌کند. این پژوهش باهدف طراحی و ایجاد یک پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران مبتلابه هپاتیت C را به انجام رسانده و در بیمارستان امام خمینی (ره) دانشگاه مورد ارزیابی قرارگرفته است.
دکتر شراره رستم نیاکان و دکتر محسن نصیری طوسی اساتید راهنما و دکتر نیلوفر محمدزاده استاد مشاور این پژوهش بودند. دکتر مرجان قاضی سعیدی و دکتر محمد طاهر داوری آن را بر عهده داشتند.
خبرنگار و عکاس: الهام حق شناس

کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس