محتوای خبری دانشکده پیراپزشکی

دفاع از پایان نامه فرزانه حبیبی دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشکده پیراپزشکی

حبیبی از پایان‌نامه خود با عنوان بررسی نقش کتابدار بالینی در بهبود فرآیند تصمیم‌گیری‌های بالینی در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان مرکز طبی کودکان: مطالعه اقدام پژوهی دفاع کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی: فرزانه حبیبی دانشجوی کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی این دانشکده از پایان‌نامه خود با عنوان بررسی نقش کتابدار بالینی در بهبود فرآیند تصمیم‌گیری‌های بالینی در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان مرکز طبی کودکان: مطالعه اقدام پژوهی دفاع کرد.
محدود شدن کتابدارها به محیط کتابخانه و انجام کارهای سنتی و قدیمی. باز کردن راهی برای کتابداران پزشکی برای ورود به بخش‌های بالینی بیمارستان‌ها و انجام خدمات آموزشی، پژوهشی و اطلاع‌رسانی به تیم درمان از دلایل انتخاب این موضوع توسط پژوهشگر است.
بر اساس یافته‌های تحقیق انجام‌شده تقریباً اکثر پزشکان با واژه کتابدار بالینی و خدمات وی آشنایی نداشتند اما تمایل به تبادل اطلاعات و دریافت خدمات از وی داشتند. آن‌ها معتقد بودند که کتابدار بالینی می‌تواند در رواج و استفاده بیشتر از پزشکی مبتنی بر شواهد، صرفه‌جویی در زمان دسترسی به اطلاعات، هزینه‌ها و در ادامه کاهش زمان اقامت بیمار در بیمارستان و بهبودی وی مفید واقع شود. درنهایت پزشکان تأیید کردند که حضور کتابدار بالینی در بخش و برگزاری جلسات آموزشی پزشکی مبتنی بر شواهد بر رفتار اطلاعاتی و تصمیم‌گیری‌های بالینی ایشان تأثیر مثبت گذاشته است.
دکتر فاطمه شیخ شعاعی و دکتر مسعود محمد پور اساتید راهنما و دکتر سید جواد قاضی میرسعید و پروانه مدیر امانی  اساتید مشاور این پژوهش بودند. دکتر پیام کبیری و دکتر شراره رستم نیاکان داوری آن را بر عهده داشتند.
عکس و خبر: الهام حق شناس


کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده:

الهام حق شناس