محتوای خبری دانشکده فناوری های نوین پزشکی

 مراسم استقبال از دانشجویان جدید در دانشکده فناوری های نوین پزشکی برگزار شد 

دکتر حلبچی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در مراسم استقبال از دانشجویان جدید دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی گفت: امید است در سال تحصیلی جدید دانشگاه همچنان که در عرصه های علمی و پژوهشی در سطح کشور سرآمد است در عرصه های ورزشی و جشنواره‌های فرهنگی نیز جایگاه واقعی خود را به دست آورد.

در بخش اول مراسم هیئت‌رئیسه دانشکده و اعضای هیئت‌علمی دانشجویان دانشکده  حضور دانشجویان را دربرترین دانشگاه کشور تبریک گفتند.
در ابتدا دکتر احمدیان رئیس دانشکده ضمن تبریک به دانشجویان گفت: رسالت دانشکده فناوری های نوین پزشکی تربیت دانشجویان متخصص و فناور است. ما انتظار داریم که بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان به دنبال کار نگردند بلکه چنان توانمند شده باشند که خود کارآفرین باشند و محصولات و تکنولوژی های جدیدی را به جامعه معرفی نمایند.
دکتر آی معاون آموزشی دانشکده سخنران بعدی بود و ضمن ارائه توضیحاتی در مسائل آموزش گفت: در دانشکده ما دانشجویان برای موضوع پایان‌نامه خود دو مسیر را می توانند طی کنند اول آنچه معمول همه دانشکده‌هاست و دوم انتخاب پایان‌نامه‌های محصول محور به تشخیص استاد راهنما.
دکتر صدرالدینی معاون پژوهشی دانشکده ضمن اعلام حمایت از دانشجویان در بحث و موضوعات پژوهش از دانشجویان خواست در توری که برای بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و آزمایشگاه دانشکده ترتیب داده‌شده است شرکت کنند.
دکتر احمدی معاون مالی اداری با خواندن شعر زیر توضیحاتی در حوزه امور اداری به دانشجویان ارائه کرد:
تا در طلب گوهر کانی کانی                                                    تا در هوس لقمه¬ی نانی نانی
این نکته رمز اگر بدانی دانی                                                  هر چیز که در جستن آنی آنی
معاون دانشجویی دانشکده که اجرای این مراسم را به عهده داشت ضمن خیرمقدم به دانشجویان گفت: ما دست پدر و مادرانی را که با فداکاری شمارا دررسیدن به این جایگاه یاری کردند می‌بوسیم. 
وی در ادامه افزود: بین هوش و دانایی تفاوت است. انسان باهوش می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق به بالاترین درجات علمی یا اقتصادی برسد ولی امکان دارد که انسان دانایی نباشد. ترامپ در بالاترین سطح قدرت و ثروت قرار دارد ولی یک انسان جنایتکار هیچ‌گاه یک انسان دانا نیست. انسان دانا کسی است که هیچ‌گاه از اهداف پلید و یا راه‌های پلید استفاده نمی‌کند. دانایی تنها و تنها از ناحیه دانای مطلق که خداوند متعال است حاصل می‌شود و ما برای دانا شدن هیچ چاره‌ای جز اطاعت از رهنمودهای او نداریم. 
دکتر حلب چی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه هم ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم نکات مهمی را خطاب به دانشجویان بیان کرد و گفت: خیلی مهم است هنگامی‌که تحصیلات را با موفقیت به پایان راندید تنها بار علمی خود را زیاد نکرده باشید بلکه تجارب خود را در حوزه¬های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی هم افزایش داده باشید و تجربه نشان داده است که افراد موفق جامعه انسان‌هایی چندبعدی هستند.
در انتهای بخش اول برنامه به چند تن از اساتید خیر و فعال در حوزه فرهنگی لوح تقدیر و هدایایی تقدیم شد. 
بخش دوم برنامه در حوزه معاونت دانشجویی دانشکده بود و با پنلی با حضور مدیران دانشجویی و رفاهی معاونت دانشجویی دانشگاه آغاز شد.
دکتر اصفیا مدیر امور رفاهی و دانشجویی توضیحات کاملی در خصوص امکانات دانشجویی و خدمات متعددی که برای دانشجویان در فعالیت دانشجویی دانشگاه در نظر گرفته‌شده است ارائه کرد و در خصوص بحث تغذیه و سرویس‌های غذاخوری دانشجویان، تربیت‌بدنی، مرکز مشاوره دانشجویی، افزایش مبلغ وام و تسهیلات و کارت دانشجویی اطلاعاتی را به دانشجویان داد.
همچنین دکتر نوروزی مدیر امور هنری و فوق‌برنامه معاونت دانشجویی دانشگاه از دانشجویان خواست تمام ابعاد شخصیت خود را با حضور فعال در رویدادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی ازجمله شرکت در جشنواره های ابن‌سینا، سیمرغ و جشنواره دانشجویی شرکت کنند.
در انتهای قسمت دوم برنامه بعد از انجام فریضه نماز و صرف ناهار دانشجویان برای بازدید از موزه تاریخ علوم پزشکی در محل موزه حاضر شدند و با تاریخ علوم پزشکی در کشور و پیشکسوتان دانشگاه آشنا شدند.
در این مراسم اکثر دانشجویان جهت شرکت در کمیته راهبردی دانشجویی اقدام به ثبت‌نام کردند.

 

کلمات کلیدی
نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر