محتوای خبری دانشکده فناوری های نوین پزشکی

اولین شورای معاونان بین الملل دانشکده فناوری های نوین پزشکی برگزار شد

اولین شورای معاونان بین الملل دانشکده فناوری های نوین پزشکی با حضور دکتر رامین کردی، معاون بین الملل دانشگاه و دکتر امیرحسین معماری، مدیر امور توسعه بین الملل دانشگاه، اعضای هیات رئیسه و معاونان بین الملل گروه های آموزشی دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده فناوری های نوین پزشکی، 20 اسفند 99، اولین شورای معاونان بین الملل این دانشکده برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر نصرالله طباطبایی، معاون بین الملل دانشکده در ارائه خود با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشکده از حوزه های مختلف علمی گرد هم آمده اند گفت: بیش از نیمی از اعضای هیات علمی این دانشکده در خارج از کشور تحصیل کرده اند و علاوه بر انجام وظیفه در دانشکده در بسیاری از مراکز و محافل علمی و اجرایی دیگر فعالیت دارند. وی با بیان اینکه اعضای هیات علمی این دانشکده با کشورهای دیگر ارتباط علمی دارند ادامه داد ما مقام سوم را در انتشارات بین المللی دانشگاه داریم و از لحاظ نسبت تعداد دانشجوی بین الملل به تعداد اعضای هیات علمی با اینکه دانشکده کوچکی هستیم اما بعد از دانشکده پزشکی و دانشکده بهداشت قرار گرفته ایم. وی با بیان میزان قابل توجه استارتاپ های دانشکده و رنکینگ گروه های آموزشی دانشکده تصویری از جایگاه فعلی دانشکده در حوزه بین الملل نمایش داد. وی درباره برنامه های دانشکده در آینده به مواردی از قبیل پذیرش دانشجویان بین الملل با کیفیت، ایجاد فرصت های همکاری بین المللی، جذب دانشجویان نخبه و دعوت از اعضای هیات علمی بین المللی از کشورهای دیگر اشاره نمود.
در ادامه دکتر حسین قنبری، رئیس دانشکده، گفت: من تا به حال در هیچ دانشکده ای ندیده ام که رشته های پزشکی فناورانه در کنار هم اینگونه جمع شوند که این نشان میدهد دانشکده فناوری های نوین پزشکی از این نظر منحصر به فرد است. بنابراین با هدف اینکه بخواهیم در منطقه مرجعیت علمی داشته باشیم مطمئناً با صرف هزینه ای اندک این دانشکده می تواند نقطه شروع این حرکت باشد. هدف از این جلسه ارائه برنامه های آتی بین المللی است. برای بهبود زیرساخت های بین الملل سازی دانشکده حمایت معاونت بین الملل دانشگاه لازم است.
سپس اعضای هیات رئیسه و معاونان بین الملل گروه های آموزشی دانشکده نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه بین الملل سازی دانشکده ارائه کردند. وجود پتانسیل جذب دانشجوی خارجی در دانشکده، نبود امکانات خاص و قابل توجه، نبود فضای مناسب جهت استقرار منسجم دانشجویان بین الملل، نبود استاندارد بین المللی مناسب در فضاهای آزمایشگاهی به علت کمبود فضا، حمایت از فرصت های مطالعاتی هیات علمی و دانشجویان، برندینگ، مارکتینگ و زمینه سازی جهت برگرداندن دانشجویان اعزامی به خارج از کشور پس از فارغ التحصیلی از مواردی بود که مطرح شد.
در ادامه دکتر رامین کردی، معاون بین الملل دانشگاه گفت: با اینکه این دانشکده جوان است اما نیروهای توانمندی دارد. ما در معاونت بین الملل دانشگاه در حد توان خود از ارتباطات بین الملل حمایت خواهیم کرد. دانشکده مشخصاً برنامه خود را مشخص کند تا این معاونت در حد توان خود بتواند از آن حمایت کند.
در پایان، دکتر امیرحسین معماری، مدیر توسعه امور بین الملل معاونت بین الملل دانشگاه، گفت: شرکت در این جلسه باعث شد تا با زاویه دیدهای مختلف آشنا بشوم. من نقطه روشنی را در فناوری می بینم. میخواهم بدانید که ما با شرایط سخت در بین الملل سازی تلاش می کنیم. ایشان ضمن ارائه اطلاعات آماری از وضعیت بین الملل دانشگاه گفت: کیفیت مارکتینگ ما 3 برابر شده است و در رقابت با کشور ترکیه هستیم. این دانشکده می بایست بازار خود را شناسایی کند و در مارکتینگ و برندینگ خود فعالیت کند.

ساناز  عزی ایرانی
تهیه کننده:

ساناز عزی ایرانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *