محتوای خبری دانشکده فناوری های نوین پزشکی

اولین نشست مشترک دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران

در راستای همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری، اولین نشست مشترک دانشکده فناوری های نوین پزشکی با دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با حضور روسا، معاونان و مدیران گروه های آموزشی هر دو دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده فناوری های نوین پزشکی، شنبه 8 بهمن  1401، در راستای همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری، اولین نشست مشترک دانشکده فناوری های نوین پزشکی با دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با حضور روسا، معاونان و مدیران گروه های آموزشی هر دو دانشکده برگزار شد.
دکتر حسین قنبری، رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی، ضمن عرض خوشآمدگویی و معرفی کوتاهی از گروه های آموزشی، رشته ها و دستاوردهای دانشکده گفت: دانشکده فناوری های نوین پزشکی دارای حدود 250 دانشجوی در حال تحصیل، 6 گروه آموزشی و 8 رشته آموزشی است. با وجود 30 عضو هیات علمی دارای 12 شرکت دانش بنیان می باشد. این شرکت ها محصولات برجسته ای مانند تولید ماسک های نانویی،‌... داشته اند که حتی به خارج از کشور صادر شده است.
وی در ادامه گفت: مشخص است که این دو دانشکده در حوزه های موضوعی نزدیک به هم فعالیت دارند. ما امیدواریم بتوانیم از اعضای هیات علمی دو طرف این نشست به عنوان عضو هیات علمی ثانویه در آموزش، و یا به عنوان استاد راهنما در پژوهش بهره مند بشیم. همچنین به دلیل اینکه ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران، به بالین نزدیک هستیم می توانیم در حیطه بالینی سازی و تجاری سازی محصولات یاریگر باشیم. امروز مدیران گروه های آموزشی هر دو دانشکده می توانند حوزه های همکاری مشترکی تعریف کنند تا این دو دانشکده بتوانند از امکانات یکدیگر بهره مند شوند.
در ادامه، دکتر علی حسین رضایان، رئیس دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران گفت: من نیز در ابتدا لازم میبینم معرفی کوتاهی از دانشکده علوم و فنون نوین داشته باشم. این دانشکده از سال 88-89 شروع به فعالیت کرده است. در حال حاضر 74 عضو هیات علمی و 1000 دانشجو در 4 گروه آموزشی مهندسی انرژی های نو و محیط زیست، بین رشته ای فناوری، مهندسی علوم زیستی و مهندسی هوافضا در 17 رشته آموزشی با 30 گرایش در مقطع ارشد و 5 رشته آموزشی با 11 گرایش در مقطع دکتری دارد. ما در دانشکده بیش از 3000 مقاله علمی پژوهشی که 30 درصد آنها با کیفیت اول، و بیش از 220 جلد کتاب و 14 شرکت دانش بنیان در 10 سال گذشته داشته ایم. از کارهای برجسته ای که اخیراً دانشکده ما انجام داده است این است که بر طرح های فناورانه با امتیاز بالا متمرکز شده ایم تا روی آن ها سرمایه گذاری شود. همچنین در رشته های آموزشی خود درس کارآفرینی را اضافه کرده ایم تا دانشجویان با این مبحث آشنا شوند.
سپس هر کدام از مدیران گروه های آموزشی در خصوص مباحث و پروژه هایی که هر دو طرف می توانند به صورت مشترک همکاری کنند اظهارنظر کردند.
در پایان این نشست ضمن توافق برای تنظیم تفاهم نامه همکاری، نمایندگانی از هر دو طرف جهت پیگیری و بررسی تحقیقات و پایان نامه های مشترک، امکانات آزمایشگاهی دو دانشکده، معرفی استادان و حیطه فعالیت های آنان، برگزاری جشنواره های مشترک و جذب منابع بیرون از دانشگاه ها مشخص شدند.

ساناز  عزی ایرانی
تهیه کننده:

ساناز عزی ایرانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *