محتوای خبری دانشکده فناوری های نوین پزشکی

برای اولین بار کرسی آزاداندیشی با عنوان «گفتگو پیرامون حکومت دینی» در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

این نشست با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر متوسل آرانی، دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشکده فناوری نوین پزشکی، این نشست صمیمی که با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین دکتر متوسل آرانی مدیر گروه معارف دانشگاه هر سه شنبه برگزار می شود پاسخگوی سؤالات دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه در حوزه دین و حکومت دینی است.
در این نشست شرکت کنندگان هم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و هم از دانشگاه تهران حضور داشتند که این موضوع مؤید نیاز جامعه دانشگاه به اینگونه نشست هاست.
دکتر خسروانی معاون فرهنگی دانشکده فناوری های نوین گفت: توجه دانشگاه علوم پزشکی تهران به  برگزاری کرسی های آزاداندیشی آن هم در موضوع حکومت دینی مؤید جایگاه مهم فرهنگ و اخلاق در هدایت صحیح علم و فناوری در دانشگاه است چرا که علم بدون اخلاق چیزی جز بمباران مردم بیگناه یمن برای بشریت به ارمغان نخواهد آورد. اگر به نقش یگانه دین در سعادتمندی بشریت ایمان بیاوریم و به این فهم نائل شویم که تمام مشکلات بشریت در تمام ابعاد زندگی ناشی از جهل و دین گریزی است آن وقت دین را با عشق بر جانمان حاکم خواهیم کرد و حکومت دینی و حاکم دینی را اصل بلامنازعه خوشبختی انسان ها و برکتی از ناحیه خداوند متعال خواهیم دانست. این باور ایجاد نمی شود مگر با راه اندازی کرسی های آزاداندیشی و پاسخگویی به شبهات و ابهامات.
یکی از بهترین روش هایی که می توان به قلب و روح پرسشگر جوانان، آرامش بخشید، آگاهی بخشیدن به ایشان با استفاده از پاسخ های مستند، محکم و قابل فهم است.
 روال کار ما بدین صورت است که ابتدا بمدت حدود یکساعت استاد متوسل پیرامون حکومت دینی از جنبه کلامی صحبت می کنند و در ساعت دوم پرسشگر آزاد است هر گونه ابهامی که دارد بپرسد . برای مثال خانمی سؤال کرد خیلی ها این ایراد را از اسلام می گیرند که اگر اسلام دین رحمت است پس چرا پیامبر اکرم (ص) برای توسعه حکومت اسلامی به کشور ایران که مهد تمدن و عدالت بوده است حمله کرد؟
استاد متوسل به اختصار در مورد موارد زیر توضیح داد:نخست اینکه حمله در زمان پیامبر (ص) انجام نشده و این حمله در زمان خلیفه دوم اتفاق افتاد است.
از نگاه شیعه جهاد ابتدایی جز به اذن امام معصوم (ع) مجاز نمی باشد.
خلیفه دوم فرد زاهدی بوده و دغدغه مال اندوزی نداشته است.
ایران کشور عدل گستری نبود و اختلافات طبقاتی حتی اجازه تحصیل به غیر اشراف را نمی داده است.
لشگریان و فرماندهان ایرانی انگیزه ای برای دفاع از حکومت مرکزی در مقابل دینی که اعتقاد دارد همه مردم چه درباری و چه غیردرباری باهم برابرند نداشتند، لذا سپاه ایران علیرغم عظمتی که داشت مقاومت زیادی نکرد و تسلیم شد./ق

کلمات کلیدی
تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *