محتوای خبری دانشکده فناوری های نوین پزشکی

برگزاری کارگاه آشنایی با بیماری ایدز در دانشکده فناوری های نوین پزشکی

معاونت فرهنگی دانشکده فناوری های نوین پزشکی کارگاه آشنایی با بیماری ایدز را به مناسبت روز جهانی ایدز (1 دسامبر) برای کارکنان و دانشجویان این دانشکده برگزار کرد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده فناوری های نوین پزشکی، روز یکشنبه 10 آذر 98 مصادف با 1 دسامبر کارگاه آشنایی با بیماری ایدز با حضور دکتر سیدعلی دهقان منشادی، عضو هیئت علمی گروه عفونی دانشکده پزشکی برگزار شد.
دکتر دهقان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین کارگاهی گفت: برخلاف باور عموم، بیماری ایدز یک بیماری کشنده قطعی نیست بلکه قابل کنترل است، به طوریکه بیماران ایدز می توانند زندگی عادی خود را در کنار افراد سالم داشته باشند. آمار در سال 2018 نشان می دهد که 38 میلیون نفر در دنیا مبتلا به بیماری ایدز هستند که البته تنها 23 میلیون نفر از این تعداد دارو مصرف می کنند. در کشور ما در صورت تشخیص بیماری سریعاً اقدام به درمان می شود و بیماران با دارو کنترل می شوند و شایان ذکر است که فردی که دارو می خورد ناقل بیماری نیست. دارویی که در کشور ما برای بیماری ایدز استفاده می شود در واقع رژیم خط اول دنیاست.
وی در ادامه گفت: ایدز یک بیماری مزمن قابل کنترل است. در ایران مراکز مشاوره رفتاری تحت نظارت مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت به صورت رایگان به متقاضیان مشاوره می دهد و در صورت ابتلا به این بیماری نسبت به درمان آن اقدام می کنند. همچنین آدرس اینترنتی HIV-STI.ir سایت اطلاع رسانی ایدز می باشد.
این کارگاه با پاسخ دهی به پرسش های حاضرین پایان یافت.

خبرنگار و عکاس: ساناز عزی ایرانی

کلمات کلیدی
ساناز  عزی ایرانی
تهیه کننده:

ساناز عزی ایرانی