محتوای خبری دانشکده فناوری های نوین پزشکی

جلسه ارائه گزارش عملکرد سال 98-97و برنامه عملیاتی سال1400-99 دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی برگزار شد

جلسه ارائه گزارش عملکرد و برنامه عملیاتی چهار ساله دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی با حضور دکتر بیگلر، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده فناوری های نوین پزشکی، روز شنبه 4 مرداد 99 جلسه ارائه گزارش عملکرد سال 98-97 و برنامه عملیاتی سال1400-99 دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی با حضور دکتر بیگلر، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، دکتر امانلو مدیر تحول، نوسازی و مطالعات کابردی، دکتر احمدیان رییس دانشکده و هیات همراه برگزار شد.
در این جلسه دکتر احمدیان، رئیس دانشکده، ضمن معرفی اجمالی از دانشکده، مواردی نظیر وضعیت موجود فضای فیزیکی دانشکده، فعالیت های دانشکده در حوزه آموزش و پژوهش و فناوری، برنامه ها و اقدامات دانشکده در حوزه پشتیبانی و منابع انسانی، معرفی کریدور فناوری، برنامه رتبه بندی  هیات علمی با شاخص های آموزشی، پژوهشی، اجرایی، ...، وضعیت مالی گروه های آموزشی، معرفی محصولات شرکت های دانش بنیان دانشکده، فعالیت های دانشکده در بحران کرونا و مشکلات موجود دانشکده و پیشنهاداتی را ارائه داد.
دکتر احمدیان در زمینه چالش های موجود در دانشکده، مهم ترین آنها را مشکلات فضای فیزیکی از قبیل قدیمی و مسکونی بودن ساختمان، عدم امکان پیاده سازی استانداردهای لازم در ساختمان دانشکده و اجرای نقشه هیات علمی گروه ها با لحاظ نیازسنجی و ماموریت دانشکده در حوزه فناوری های نوین پزشکی عنوان کرد.

وی همچنین پیشنهادهایی برای این چالش ها مطرح کرد که از جمله آنها می توان به ترغیب خیرین دانشگاه به حمایت از طرحهای کاربردی فناورانه، تشویق شرکتهای دانش بنیان در سرمایه گذاری و استقرار بخشهای تحقیق و توسعه در دانشکده، امکان استفاده از فضاهای بلا استفاده دانشگاه تهران، خرید طبقه سوم و چهارم ساختمان مجاور دانشکده و در اختیار گرفتن ساختمان مجاور دانشکده (متعلق به دانشگاه تهران) اشاره کرد.
دکتر احمدیان در خصوص چالش اجرای نقشه هیات علمی گروه ها نیز مواردی از قبیل جذب هیات علمی فناور و ترجیحاً صاحب گرنت پژوهشی، جذب از طریق ردیف اعتباری نخبگان، جذب از طریق پستاک و حمایت های معاونت علمی و فناوری و حمایت کمیته اعتبار دانشگاه در جذب نیروهای تخصصی مورد نیاز را پیشنهاد داد.
در پایان دکتر بیگلر ضمن نظر مثبتی که برای اصلاح فضای فیزیکی دانشکده داشت گفت: تا ابد نمی توان ساختار مسکونی این دانشکده را حفظ کرد، فضاهای فیزیکی یک دانشکده حتی در انتخاب دانشجویان برای تحصیل نیز مهم است.  راهی جز این نیست که دانشکده ای با استاندارهای لازم احداث شود. اگر شما بتوانید برای ساخت دانشکده در محیطی جدید اقدام کنید ما نیز شما را حمایت خواهیم کرد. این مورد را در برنامه عملیاتی خود بگذارید. از فرصت هایی که کارکنان و اعضای هیات علمی دانشکده ایجاد کرده اند کمک بگیرید. شما در دو مقوله حرکت کنید، خرید زمین و یا جستجوی ساختمان مناسب. موضوع مهم دیگری که باید در برنامه عملیاتی خود بگذارید ارتباط دانشکده با صنعت است و باید در این زمینه تلاش کنید. با شرکت های دانش بنیانی که متولیان آنها از دل دانشکده بودند ارتباط برقرار کنید و در قالب قرارداد با آنها همکاری کنید تا برای دانشکده خلق ثروت شود. موضوع آخر جذب دانشجویان بین الملل با هدف جذب منابع مالی است که باید در برنامه های دانشکده گنجانده شود.

ساناز  عزی ایرانی
تهیه کننده:

ساناز عزی ایرانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *