محتوای خبری دانشکده فناوری های نوین پزشکی

حضور پررنگ دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین همایش «علوم پایه پزشکی: فرصت ها و چالش ها»

دومين همايش علوم پايه پزشكي، فرصت ها و چالشها روز پنج شنبه 12 بهمن 96 در محل فرهنگستان تشكيل شد.

به گزارش دانشکده فناوری های نوین، اين همايش در دو بخش ارائه سخنراني و بخش پنل­هاي تخصصي با عناوين «همگرايي – علوم ميان رشته اي»، «علوم پايه پزشکي، توليدو اقتصاد دانش بنيان»، «علوم پايه پزشکي و آينده شغلي» و «علوم پايه پزشکي، نيازها و انتظارات ذينفعان» با حضور و استقبال قابل توجهی از متخصصان و صاحب نظران و مسئولان علوم پايه پزشكي كشور و مسئولين فرهنگستان برگزار شد. همچنین برای امکان مشارکت تعدادی از دانشجویان نیز در پنل­های تخصصی حضور داشتند.
دكتر سيد مهدي رضايت، عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران و دبير اين همايش ضمن ابراز خوشحالي از حضور مسئولين و اعضای هیئت ممتحنه از وزارت بهداشت و صاحب نظران و علاقه مندان بخش­ هاي باليني و علوم پايه دانشگاه ­هاي علوم پزشكي كشور نظير شيراز،‌ اصفهان،‌ كرمان،‌ كرمانشاه،‌ مشهد، شهيد بهشتي،‌ ايران، بقیه ا... ،بوشهر، تربیت مدرس، مؤسسه رویان، پاستور، مطالعات فنآوری بود كه حضور دانشگاه علوم پزشكي تهران از نظر تعداد و شركت در بحث­ هاي تخصصي پر رنگ تر بود.
توضیح اینکه که همکارانی از دانشکده های پزشکی، فناوری های نوین، پرستاری و مامایی، داروسازی و از بخش های بالینی بیمارستان های تابعه دانشگاه در این همایش حضور داشتند.
استاد دكتر سيد عليرضا مرندي، رئیس فرهنگستان و استاد دكتر مسلم بهادري رئیس گروه علوم پایه پزشکی فرهنگستان به عنوان سخنرانان افتتاحيه بر نقش كليدي علوم پايه به عنوان سرمايه گذاري و زير ساخت پزشكي كشور تاكيد کردند.
دكتر جمشيد حاجتي،‌ دبير شوراي تخصصي علوم پايه پزشكي و دكتر جعفريان انتظارات از علوم پايه پزشكي را بر مبناي واقعيت­ها تبيين كردند. دکتر حاجتی تأکید کرد که وزارت بهداشت از هرگونه دستاورد جدیدی که منجر به ارتقاء سطح علوم پایه پزشکی شود استقبال خواهد کرد.
در بخش پاياني همايش رؤساي پنل­هاي تخصصي جمع بندي نقطه نظرات و مباحث پنل­ها را ارائه کردند كه مقرر شد در كميته تخصصي كه در فرهنگستان وجود دارد مباحث فوق جمع بندي شود و براي مراكز بالادستي نظير وزارت بهداشت و شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه و پیگیری گردد.

کلمات کلیدی
تهیه کننده: