محتوای خبری دانشکده فناوری های نوین پزشکی

نشست رییس دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده فناوری های نوین

دکتر کریمی: دوران پژوهش‌هایی که تنها منجر به مقاله و ارتقای هیأت علمی شود گذشته است

دکتر کریمی در دیدار با رییس، هیات رئیسه و اعضای هیات علمی دانشکده فناوری های نوین، دانشگاه را نیازمند مدیران توانمند خواند و بر ضرورت انتخاب هیات رئیسه جامع نگر در دانشکده ها، تاکید کرد.

گالری عکس

در نشست رییس دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده فناوری های نوین که روز شنبه 11 آذرماه 96 در این دانشکده برگزار شد، در ابتدا دکتر علیرضا احمدیان، رییس دانشکده به معرفی گروه ها و فعالیت های انجام شده در حوزه های مختلف دانشکده پرداخت و گفت: این دانشکده دارای 5 گروه آموزشی در 7 رشته، 25 عضو هیات علمی اولیه و 24 عضو ثانویه،  224 دانشجوی دکترای تخصصی و 68 دانشجوی کارشناسی ارشد است.
وی شکل گیری ارزشیابی نظام آموزشی را فرصتی برای بازنگری در کاریکلوم ها به منظور حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم خواند و گفت: در حوزه آموزش فعالیت های مختلفی انجام شده است که از آن جمله می توان به توانمند سازی اعضای هیات علمی و دانشجویان دکترای تخصصی و ارتقای کیفیت و کمیت آموزشی اشاره کرد.
دکتر احمدیان، تجمیع واحدهای عملی دانشکده در قالب کارگاه، را اقدامی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: همچنین تا کنون 72 دوره مهارت افزایی و آموزش های علمی در دانشکده برگزار شده است.
رییس دانشکده فناوری های نوین پزشکی، به رویکرد فناورانه و محصول محور دانشکده اشاره کرد و گفت: پایان نامه های محصول محور، تفیض اختیارات در مدیریت جامع طرح های پژوهشی، راه اندازی کمیته فناوری دانشکده، تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان و تعامل با شرکت های دانش بنیان از مهم ترین رویکردهای حوزه پژوهشی دانشکده به شمار می روند.
وی از بازطراحی سایت بین الملل دانشکده خبر داد و گفت: این دانشکده با جذب 18 دانشجوی خارجی، از توان و ظرفیت بالایی برای افزایش جذب دانشجویان برخوردار است.
دکتر احمدیان در ادامه به معرفی فعالیت های حوزه فرهنگی، دانشجویی و توسعه پرداخت و مهم ترین چالش دانشکده را کمبود فضای فیزیکی عنوان کرد.
سپس هر کدام از اعضای هیات علمی به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.
دکتر مدرسی، آینده ساختمان و بازسازی زیر ساخت های آن، اعلام نیازهای پژوهشی کشور به صورت آنلاین از طریق دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و بهبود فضای آموزشی برای دانشجویان را مطرح کرد.
دکتر قنبری، نقش رهبر (leadership) در سازمان ها را پررنگ خواند و موفقیت های دانشکده را حاصل عملکرد جمعی دانست.
دکتر تهرانی دوست، خواستار جذب هیات علمی و نیروی انسانی کارآمد در رشته نوروساینس شد و کمبود آزمایشگاه را چالشی برای این رشته عنوان کرد.
دکتر یونسی، راه اندازی مرکزی برای ارزیابی اثربخشی درمان های جدید را بسیار اثربخش خواند و خواست تا گرنت های پژوهشی در اختیار اساتید باشد.
دکتر قهرمانی، انتخاب اساتید از گروه های مختلف را وجب هم افزایی و تقویت توان دانشکده خواند و بر ضرورت توجه به تولید دانش تاکید کرد.
دکتر رضایت، پایش و آسیب شناسی عملکرد دانشکده و گروه های آموزشی را ضروری خواند.
دکتر آی، ضمن انتقاد از کمبود فضای آموزشی، حمایت از دانشکده فناوری های نوین را موجب تبدیل این مرکز به الگویی برای  دانشکده های نسل سوم دانست.
دکتر وردی، از ظرفیت، توان و دانش دانشکده برای انجام کارهای عملیاتی خبر داد و لازمه آن را حمایت دانشگاه و اختصاص امکانات مناسب عنوان کرد.
دکتر مظلومی، بر ضرورت اعطای گرنت های پژوهشی به اساتید به جای دانشجویان تاکید کرد و از دانشگاه خواست تا اعضای هیات علمی که دارای شرکت های دانش بنیان هستند در دانشکده مسئولیت اجرایی بر عهده نگیرند.
دکتر نگاهداری، به فعالیت های مختلف دانشکده در سطح ملی اشاره کرد و آن را مرکزی توانمند، بالغ و منسجم خواند که می تواند عهده دار فعالیت های مهمی شود.
دکتر امانی، خواستار رفع مشکل فضای فیزیکی و حمایت ویژه در بعد پژوهش، آموزش و بین الملل شد.
دکتر طاووسی، بر حمایت از اساتید جوان تاکید کرد و داشتن نگاه کارشناسی برای هزینه و زیر ساخت ها را ضروری دانست.
دکتر خرازی، افزایش قیمت دلار را موجب کاهش قدرت اجرایی در طرح های پژوهشی دانست و خواستار باز گذاشتن دست اساتید برای رفع مشکلات و ارائه راه حل ها شد.
دکتر فریدی، اعتماد دانشگاه به دانشکده و اعضای هیات علمی را موجب شکل گیری تعامل و همکاری های مناسب دانست و از محدودیت بودجه های پژوهشی انتقاد کرد.
دکتر زحمت کش، ضمن قدردانی از رییس دانشگاه برای شنیدن مشکلات و دغدغه های اعضای هیات علمی، درخواست کرد تا به اعضای هیات علمی اولیه اعتماد بیشتری شود.
دکتر صدرالدینی، برتوجه به لفظ دانشکده و سپس فناوری و کارکرد آنها تاکید کرد و پیشنهاد داد تا دانشکده تا به جای محقق محور بودن، ماموریت محور باشند.
سپس دکتر کریمی، رییس دانشگاه، دانشکده فناور های نوین را مرکزی نوپا و جدید خواند که کارهای ارزنده ای در آن انجام شده و گفت: در روزهای گذشته در دانشکده های مختلفی حضور داشتم اما اعضای هیات علمی این مرکز، یکصدا برای ارتقاء رشته، دانشکده، آزمایشگاه، تحقیقات و پیشرفت با دلسوزی سخن گفتند و حرفی از مشکلات شخصی زده نشد.
وی خاطر نشان کرد: اکنون دوره پژوهش‌هایی که تنها منجر به تولید مقاله و ارتقای هیأت علمی شود گذشته است. لذا طبیعی است که در دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده ای با نام فناوری های نوین داشته باشیم.
رییس دانشگاه خاطر نشان کرد: در محدودیت منابع است که نقش ژن مدیریت مشخص می‌شود.  
دکتر کریمی، جذب اعضای هیات علمی ثانویه را موجب هم افزایی و تقویت توان علمی دانشکده فناوری های نوین عنوان کرد و افزود: استفاده از اعضای هیات علمی ثانویه و توان و قدرت اجرایی افراد، اتفاق خوبی است که در این دانشکده رخ داده، اما قطعا می توانستید افراد صاحب نفوذ بیشتری را جذب نمایید و از توان آنها برای پیشبرد اهداف دانشکده بهره مند شوید.
وی کمبود فضای فیزیکی دانشکده را کاملا مشهود خواند و گفت: بارها اعلام کرده ام که از ساختمان و در و دیوار آن کاری بر نمی آید و این تفکر افراد است که می تواند راهگشا باشد. اگر دانشکده فضایی را برای جابه جایی در نظر دارد اعلام کند تا ما نیز کمک کنیم اما قولی برای خرید فضای جدید نمی دهم.
رییس دانشگاه، گفت: احساسم نسبت به این دانشکده مثبت است و باید مسیر طی شده را تایید و تشویق کرد. البته بیشتر صحبت ها مربوط به حوزه پژوهشی و در حیطه فعالیت دکتر صحراییان بود. امروز ادعایم این است که بهترین افراد را برای معاونت ها انتخاب کرده ام و ایشان نیز همراه با شماست. قبلا نیز اعلام کرده ام که دانشکده ها، بیمارستانها و مراکز مختلف آزادند در چارچوب قوانین کشوری برای پیشبرد فعالیت های خود تصمیم گیری نمایند و از این جهت نگرانی از بابت هیات رئیسه دانشگاه نخواهند داشت.
دکتر کریمی، در پاسخ به یکی از اعضای هیات علمی که خواسته بود دانشگاه برای دانشکده ها برنامه و تکلیف مشخص نماید گفت: سیاست های دانشگاه امروز عکس این مسئله است. من معتقدم دانشکده ها بیش از هر کس با مشکلات رشته، گروه و تخصص ها، آشنایی دارند از این رو باید با همگرایی و برگزاری جلسات مختلف به پختگی برسند و پیشنهادی را برای پیشبرد اهداف دانشکده به دانشگاه مطرح کنند و از دانشگاه بخواهند تا آنها را حمایت کند.
وی از حمایت همه جانبه دانشگاه در رفع مشکلات و روان سازی امور و فرآیندها خبر داد و تصریح کرد: باور کنید مشکل ما پول نیست بلکه مشکل ما مدیریت مناسب است اما اگر هر کدام از اعضای هیات علمی راهی به جایی دارند و از مناسبات و ارتباطات مناسب برخورداند، می توانند با هر سازمان، ارگان و یا نهادی برای جذب امکانات برای دانشکده و دانشگاه ارتباط برقرار نمایند. دانشگاهیان آزادند با هر نهاد و مدیریتی برای جذب منابع وارد مذاکره شوند و دانشگاه نیز حمایت لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.
رییس دانشگاه، سپس هزینه کرد بودجه های پژوهشی برای اموری غیر از آن را مذموم خواند و گفت: شخصیت خود را بسیار بالاتر از آن می دانم که وقتی مسئول شوم، آنقدر تنگ نظر باشم که فقط بخش خودم را ببینم. هیات رئیسه دانشکده، متعلق به کل دانشکده است و نباید در تخصیص منابع هیچ‌گونه سوگرایی به سمت بخش و رشته خود داشته باشد بلکه باید شخصیت انسانی خود را ورای این حرف ها بداند و جامع نگر باشد.
وی گفت: از فعالیت های انجام شده در دانشکده لذت بردم و مشکلات مطرح شده را قبول دارم اما قولی نمی دهم که نتوانم به آن عمل کنم.
در پایان، دکتر صحراییان، معاون پژوهشی دانشگاه، از اختصاص جلسات مختلف  تا کنون با اعضای هیات علمی دانشکده فناوری های نوین برای رفع مشکلات آنها خبر داد و گفت: اگر قرار است که تبدیل به مرجع علمی شویم باید به جای حرکت در سطح، در عمق حرکت نماییم.
وی با اشاره به دستورالعمل های جدید برای تعیین لاین های پژوهشی برای، گروه ها، دانشکده و دانشگاه خاطر نشان کرد: از گروه های مختلف درخواست داریم تا ماموریت های خود را تعریف و مشخص نمایند تا بتوانیم در همان زمینه ها فعالیت های عمیق تری را شکل دهیم.
خبر: نسیم قرائیان
عکس: سید میثم عطری

تهیه کننده: