محتوای خبری دانشکده فناوری های نوین پزشکی

مراسم نقد علمی و هنری فیلم پدر با موضوع بیماری آلزایمر در دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

گروه علوم اعصاب، ‌مطالعات اعتیاد و تصویربرداری عصبی دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در هفته جهانی آگاهی از مغز، نمایش و نقد علمی هنری فیلم پدر با موضوع بیماری آلزایمر را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده فناوری های نوین پزشکی، 13 اسفند 1401، گروه علوم اعصاب، ‌مطالعات اعتیاد و تصویربرداری عصبی دانشکده فناوری های نوین پزشکی در هفته جهانی آگاهی از مغز، نمایش و نقد علمی هنری فیلم پدر با موضوع بیماری آلزایمر را برگزار کرد.
در این مراسم دکتر مریم نوروزیان، نورولوژیست و استاد گروه روان پزشکی،‌ پیمان فیوضات، نویسنده، سیاوش صفاریان پور،‌ کارگردان و علی دهباشی سردبیر مجله بخارا به عنوان منتقدان علمی و هنری حضور داشتند.
در ابتدای مراسم دکتر غلامرضا حسن زاده، مدیر گروه علوم اعصاب،‌مطالعات اعتیاد و تصویربرداری پزشکی این دانشکده ضمن خوشامدگویی به حاضرین در مراسم گفت: در هفته آگاهی از مغز، لازم دانستیم تا به بیماری آلزایمر که مربوط به این عضو مهم از بدن می شود بپردازیم. در این مراسم ابتدا فیلم پدر با موضوع آلزایمر را تماشا می کنیم و بعد از آن با حضور منتقدان علمی هنری به موضوع آلزایمر می پردازیم.
بعد از نمایش فیلم، دکتر مریم نوروزیان درباره این بیماری گفت: با توجه به افزایش تعداد سالمندان جامعه، توجه به دمانس یک مسأله بسیار مهم و ضروری است که برای آن باید برنامه ریزی شود. سالهای گذشته، افرادی مراجعه می‌کردند به من که در مراحل حاد بیماری بودند. اما با افزایش نفوذ رسانه ها و شبکه های اجتماعی در زندگی مردم و افزایش آگاهی آن ها، درصد زیادی از مراجعه کنندگان به من برای بررسی وضعیت خودشان از نظر احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر مراجعه میکنند و این بسیار نوید بخش است
پیمان فیوضات ضمن ایفاد تجربه خود در برخورد با فرد مبتلا به بیماری آلزایمر، گفت: تجربه بسیار دردناکی است، مخصوصا در اواخر دوره بیماری، برخی از صحنه های فیلم مطابق با آنچه که برای من رخ داد بود. در صحنه انتهایی که بیمار با حالت گریه مادرش را صدا میکرد، پدر نیز در نامیدن افراد بعضاً از نام مادرش استفاده میکرد
سیاوش صفاریان پور نیز به بررسی جنبه های هنری این فیلم پرداخت و همچنین تجربیات خود را در ساخت فیلم کاپیتان با موضوع مغز، علوم شناختی و جایگاه حوزه مغز و شناخت آن در سینمای ایران بیان کرد.

ساناز  عزی ایرانی
تهیه کننده:

ساناز عزی ایرانی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *