محتوای خبری دانشکده فناوری های نوین پزشکی

چاپ مقاله عضو هیئت علمی گروه پزشکی مولکولی در مجله Nature Metabolism

مقاله عضو هیئت علمی گروه پزشکی مولکولی دانشکده فناوری های نوین پزشکی با عنوان «نقش پروتئین سرین ترئونین کیناز 3 و 4 مسیر Hippo در کنترل اختلال متابولیکی» توسط در مجله Nature Metabolism به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده فناوری های نوین پزشکی، اول اردیبشهت 1400،  مقاله دکتر امین اردستانی ویزیتینگ پروفسور گروه پزشکی مولکولی این دانشکده با عنوان « نقش پروتئین سرین ترئونین کیناز  3 و 4 مسیر Hippo در کنترل اختلال متابولیکی» در مجله Nature Metabolism به چاپ رسیده است.
این مقاله در مروری کوتاه میگوید؛ چاقی با سو عملکرد میتوکندری و اختلال مضمن متابولیکی مرتبط است.  مسیر Hippo مسیری است که با افزایش سایز سلول  در ارتباط  است. کو و همکارانش گزارش نموده اند که با افزایش مقدار چربی از طریق پروتئین سرین ترئونین کیناز  3 و 4 مسیر Hippo در افراد چاق و دیابتی، اندازه و ظرفیت اکسیژن رسانی میتوکندری در سلول های چربی کاهش می یابد. جالب اینکه با مهار این پروتئیین حجم و عملکرد میتوکندری دز این سلول ها قابل بازیابی بوده و عملکرد هموئستازی گلوکز را در موش هایی که بر اثر مصرف بیش از حد مواد غذایی دچار چاقی شده اند، بهبود می دهد. این یافته پیشنهاد می دهد که می توان از این پروتئین برای بهبود عملکرد در بیمارانی که از چاقی مفرط رنج می برند استفاده نمود.

ساناز  عزی ایرانی
تهیه کننده:

ساناز عزی ایرانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *