محتوای خبری دانشکده فناوری های نوین پزشکی

کار فرهنگی یعنی داشتن حال خوب و توسعه آن در محیط زندگی

با حضور کمیته فرهنگی کارکنان دانشکده فناوری های نوین پزشکی، کارگاه حال خوب چیست و چگونه آنرا در محل کار توسعه دهیم برگزار شد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشکده فناوری های نوین پزشکی با حضور کمیته فرهنگی کارکنان اقدام به برگزاری کارگاه «حال خوب» کرد. در بخش اول به تعاریف حال خوب، موانع و راهکارهای عملی ایجاد پایدار یک حال خوب پرداخته شد و در بخش دوم حاضرین دیدگاه­های خود را جهت توسعه حال خوب در محل کار به بحث گذاشتند.
دکتر خسروانی معاون فرهنگی دانشکده به تعریف جدیدی از  کار فرهنگی پرداخت و گفت: کار فرهنگی یعنی در خود حال خوب ایجاد کنیم و آن حال را به دیگران منتقل نمائیم و حال خوب یعنی برخورداری از احساسی باثبات و پایدار از امنیت و خشنودی درونی که کاملا مستقل از عوامل خارجی بوده و هرگز دچار خدشه نمی شود. حال خوب خود نتیجه کارهای خوب است و منظور از کار خوب کارهایی است که بطور مستقیم یا غیر مستقیم موجب حل مشکلات مردم می شود.
منظور از کار خوب تعاونوا علی البر و تقوا است. نکته کلیدی این است که اولحال خوب را مشروط به عاملی در بیرون خود ندانیم. دوم بفهمیم که حال خوب صرفا در اثر انجام کار خوب ایجاد می شود. سوم منظور از کار خوب یاری کردن دیگران در رفع مشکلات ایشان است. چهارم دائمی، پیوسته و پایدار است.
اگر حال خوبی نداریم علت این است که آنرا مشروط به عواملی در محیط بیرون از وجود خود کرده ایم و دغدغه ای برای خدمت به دیگران و حل مشکلات مردم و حتی بستگان و خویشاوندان نداریم..
در بخش دوم افراد شرکت کننده به بیان راهکارهای عملی برای توسعه حال خوب در محل کار پرداختند از جمله : 1. هر یک از همکاران ابتدا از خود شروع کنند و با آگاهی و هوشیاری نسبت به حالات خود  از حال خوب خود مراقبت نمایند. 2. دایره این کارگاه ها وسیع­تر شود بطوریکه بقیه همکاران هم شرکت کنند و ... در خاتمه با خلق یک شعار فرهنگی تحت عنوان ` کار خوب، حال خوب، ثابت و پیوسته` این کارگاه  پایان یافت.
کلمات کلیدی
تهیه کننده: