محتوای خبری دانشکده فناوری های نوین پزشکی

گفت و گو با سعیده جعفری کارشناس آزمایشگاه دانشکده فناوری های نوین پزشکی به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی

روابط عمومی دانشکده فناوری های نوین پزشکی در روز علوم آزمایشگاهی، با سعیده جعفری کارشناس ارشد آزمایشگاه این دانشکده گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده فناوری های نوین پزشکی، 30 فروردین 1400 همزمان با روز علوم آزمایشگاهی، مسئول روابط عمومی دانشکده با سعیده جعفری ندوشن، کارشناس ارشد آزمایشگاه این دانشکده گفت و گو کرد. شرح این گفتگو را در ادامه می خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید.
من سعیده جعفری ندوشن، کارشناس ارشد بیوشیمی از دانشگاه الزهرا هستم و به مدت 8 سال در آزمایشگاه دانشکده فناوری های نوین پزشکی مشغول به فعالیت می باشم. قبل از این در زمینه پلیمر زیستی و آنزیمولوژی کار می کردم.

آزمایشگاه دانشکده فناوری های نوین پزشکی را چگونه می بینید.  
این آزمایشگاه در دو طبقه واقع در ساختمان آزمایشگاه جامع تحقیقات، شامل بخش های آزمایشگاه عمومی 1 و 2، آزمایشگاه مولکولی و آزمایشگاه کشت سلولی تمایزی و عمومی و بخش کار با حیوانات و حیوانخانه می باشد. من همراه با دو کارشناس آزمایشگاه دیگر در این آزمایشگاه مشغول به کار هستم. در این آزمایشگاه، تحقیقات با محوریت دستیابی به فناوری های مورد نیاز کشور انجام می شود که هم راستا با اهداف دانشکده است. موردی که روزانه با آن مواجهه میشوم و برایم جالب است این است که تلاش دانشجویان با وجود محدودیت ها و مشکلات کار تحقیقاتی و چالش هایی که با آن روبرو هستند قابل تحسین است.
آیا آزمایشگاه تجهیزات متمایزی دارد
دستگاه های الکتروریسی و بایو پرینتر از دستگاه های شاخص و تخصصی دانشکده هستند. از دستگاه الکتروریس برای تولید الیاف با قطر کمتر از نانومتر استفاده می شود که از اختراعات عضو هیات علمی همین دانشکده نیز می باشد. از روش الکتروریسی در محدوده وسیعی برای تولید پلیمرهای مصنوعی، طبیعی، آلیاژهای پلیمری و پلیمرهای نانوذرات استفاده می شود. دستگاه بایو پرینتر نیز در مهندسی بافت کاربرد دارد. این دستگاه قابلیت این را دارد که بافت های از دست رفته را برای استفاده در مهندسی بافت و شاخه های دیگر پزشکی پرینت کند و مورد استفاده گروه مهندسی بافت این دانشکده است.
از کار در آزمایشگاه، معایب و مزایای آن بگویید.
شغل ما شغلی پرمخاطره و از مشاغلی است که سختی کار به آن تعلق می گیرد. از معایب کار کردن در آزمایشگاه باید بگویم کارشناسان آزمایشگاه روزانه با مواد شیمیایی و بیولوژی سرو کار دارند و بعضاً این موارد برای سلامتی مضر است. مطمئنا علاقه به کار در آزمایشگاه این معایب را برای من کمرنگ می کنم. از مزایای کار آزمایشگاهی لذت انجام تحقیقات مختلف در کنار دانشجویان و دیدن نتایج کار ایشان است.
در پایان باید بگویم فضای آزمایشگاه دانشکده نسبت به تعداد دستگاه های موجود و قراردهی دستگاه ها کم است که امید است در برنامه های آتی دانشکده گسترش فضای فیزیکی آزمایشگاه مد نظر باشد. همچنین لازم میدونم از آقای علی هشیار معاون اداری مالی دانشکده که در سال 99 برای خرید، تعمیر و کالیبره کردن دستگاه های موجود زحمت کشیدند تشکر کنم. همچنین روز علوم آزمایشگاهی را به همه همکارانم تبریک می گویم و امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشند.

ساناز  عزی ایرانی
تهیه کننده:

ساناز عزی ایرانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *