محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

اعلام آمادگی دانشکده پرستاری و مامایی برای همکاری با مرکز مدیریت حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه برای دستیابی به الگوی دانشکده ایمن

نشست مشترک دانشکده پرستاری و مامایی و مرکز مدیریت حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه به مناسبت روز بین المللی کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد.

گالری عکس 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ در این جلسه که روز چهارشنبه 18 مهرماه برگزار شد؛ دکتر ذنوبی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه توضیحاتی در مورد فعالیت‌های مرکز ارائه داد و درزمینه‌ی فرصت‌های همکاری میان مرکز مدیریت حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه و دانشکده به ایراد سخن پرداخت.
چمانی، جانشین دبیر کمیته‌ی پدافند غیرعامل دانشگاه و محمدپور، دبیر کارگروه امداد و نجات و فوریت‌های پزشکی پدافند غیرعامل دانشگاه نیز در خصوص ضرورت شروع آموزش‌های تخصصی اعضای تیم بهداشت و درمان در این حوزه از زمان دانشجویی و برقراری ارتباط میان دانشگاه و مراکز درمانی سخن گفت.
دکتر ذنوبی همچنین به فعالیت‌های در دست اقدام جهت ارتقای ایمنی فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه با همکاری دکتر عباسی اشاره کرد و گفت: در تمام قسمت‌های مختلف دانشگاه بازسازی و ساخت‌وساز وجود دارد، در صورت توجه به نکات کاهش خطر و موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل دستیابی به فضای امن و ایمن و منطبق بر استانداردها دور از دسترس نخواهد بود.
دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده با تأکید بر ضرورت اطلاع¬رسانی بیشتر درزمینه فعالیت‌های مرکز مدیریت حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه؛ برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های متعدد و تمرین‌های دورهای را از نقاط قوت فعالیت‌های انجام‌شده در دانشکده در حوزه پدافند غیرعامل دانست.
وی همچنین از ورود مبحث پدافند غیرعامل در کوریکولوم آموزشی دانشجویان پرستاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ابراز خرسندی کرد و این موضوع را فرصتی مغتنم برای آماده‌سازی دانشجویان پرستاری جهت ارائه فعالیت مناسب پس از فارغ‌التحصیلی در قسمت‌های مختلف بدنه‌ی نظام سلامت دانست.
دکتر نیکبخت ارائه توضیح در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه مدیریت خطر و پدافند غیرعامل در راستای ارتقای ایمنی محیط آموزشی دانشکده در جشن معارفه دانشجویان ورودی‌های جدید را یکی از اقدامات دانشکده درزمینه آشناسازی دانشجویان با مدیریت خطر و پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در مراسم معارفه توضیحاتی به دانشجویان ارائه شد تا از ابتدای تحصیل بااهمیت موضوع ایمنی در محل تحصیل خود آشنا شوند و در صورت علاقه‌مندی، به فعالیت در این حیطه بپردازند.
رئیس دانشکده همچنین خواستار مشارکت بیشتر اداره‌ی پدافند غیرعامل دانشگاه در ارتقای ایمنی دانشکده‌ها مانند ارتقای سیستم اعلام و اطفای حریق شد و آمادگی دانشکده را در همکاری و مشارکت با مرکز مدیریت حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه جهت دستیابی به الگوی دانشکده ایمن و برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی  اعلام کرد.
عکس و خبر: شیما سادات عطری 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری