محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

اعلام برنامه های دانشکده پرستاری و مامایی در هفته سلامت

دبیر هفته سلامت دانشکده پرستاری و مامایی، برنامه های هفته سلامت سال 96 را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر شهرزاد پاشایی پور، مدیر گروه آموزشی بهداشت جامعه و سالمندی و دبیر ستاد هفته سلامت دانشکده در خصوص برنامه های هفته سلامت سال 96 گفت: هرساله هفته سلامت با نگاهی سلامت محور در جهت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی در راستای ارتقاء سلامت و سبک زندگی سالم در میان اقشار مختلف جامعه برگزار می شود. در سال جاری نیز هفته سلامت (1 تا 7 اردیبهشت) با شعار «زندگی سالم با نشاط و امید» در کشور در حال برگزاری است. از سوی سازمان جهانی بهداشت، 18 فروردین روز جهانی بهداشت با شعار «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم (Let’s talk depression )» نامگذاری شده است.
وی افزود: در ایران، با توجه به تعطيلات عيد نوروز و فرصت محدود برنامه‌ريزي و اجرا، زمان برگزاري هفته اول ارديبهشت ماه 1396 در نظر گرفته شده است. لذا همانند سالهای پیش، دانشکده پرستاری و مامایی برنامه جامعی را در این راستا برگزار خواهد کرد. ما معتقدیم با هم آوایی گروه های آموزشی دانشکده و فکر، گفتار و عمل مبتنی بر شواهد می توان گام های بلندی را در راستای استفاده حداکثری از توانمندی علمی و حرفه ای دانشکده برداشت.
دبیر ستاد هفته سلامت دانشکده خبر داد: با توجه به روزشمار هفته سلامت و به منظور جلب مشارکت مردم و همکاری بین بخشی در جهت ارتقاء سلامت آحاد مردم، برنامه ستاد برگزاری هفته سلامت شامل همکاری با ستاد برگزاری نمازجمعه تهران و غربالگری های بیماریهای مزمن و آموزش بهداشت، برپایی پایگاه های اطلاع رسانی و آموزش همگانی در سطح دانشکده و با همکاری شهرداری منطقه 6 تهران در پارک لاله می باشد که در این راستا به صورت روزانه غربالگری بیماری های مزمن (پرفشاری خون و دیابت)، مشاوره های تخصصی زنان، سلامت روان و تغذیه انجام می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: سخنرانی های مرتبط با هفته سلامت، کارگاه های آموزشی با فعالیت سفیران دانشجویی در سراهای محله منطقه 6، آموزش ارتقاء سلامت در مدارس جنوب تهران، ارائه خدمات سلامت محور به کودکان کار و بی بضاعت و خانواده آنها (غربالگری سلامت)، آموزش رفتارهای مرتبط با سلامت و غربالگری های بیماریهای مزمن در ایستگاه های مترو، مسابقه عکاسی به منظور جلب مشارکت و ایجاد شور و نشاط در همکاران و دانشجویان، آموزشهای خودمراقبتی با توزیع پمفلتها و بروشورهای علمی در سطح شهر از جمله فعالیتهای دیگر ستاد مذکور است. 
دکتر پاشایی پور در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در این فرصت مغتنم با نگاهی همه جانبه در راستای سلامت جسمی، روانی، عاطفی و معنوی هموطنان خود گام برداریم.

خبرنگار: شیما سادات عطری

 

شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری